Trondster Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 (endret) Hvordan finne ut om det er gravitasjon eller annen akselerasjon på gang? Enkelt - man holder et Nikon-hus med 800mm objektiv ut foran seg i lufta og slipper.. Edit: ..Og beveger den seg, så er det akselerasjon! Endret 17. februar 2010 av Trondster Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 (endret) Førsteinntrykket av D300: Svært god byggekvalitet. Endelig lysmåling med manuelt glass! Miniatyrsøker. EDIT: Og strikkmotor som AF-motor (sammenliknet med F5 sin). Francis Endret 17. februar 2010 av :Francis: Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Da var Oslos siste Canon EF 50mm f1.8 II i min klamme hånd. Ok, ikke helt det siste, men det siste som er til salgs før de får inn igjen neste uke. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Tydelivis ingen som skjønte at jeg hentyda til hvilken side vesletim peker til Neida. Jeg er nok ganske venstrevridd politisk, selv om jeg ikke vil kalle meg gammelkommunist. Gammel er jeg, men ikke kommunist, litt småanarkistisk heller. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Tydelivis ingen som skjønte at jeg hentyda til hvilken side vesletim peker til Ble det veldig stille etter den replikken Regna i grunnen med det, litt artig og prumpe høyt i kirka av og til Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Er det noen som har lyst på et Leica Elmaron 1:32 / 150mm objektiv til lysbildeprojeksjon? Hvis ikke går det på fyllinga om noen dager. Skal flytte til en mye mindre leilighet, og må være hard når det gjelder hva som skal taes med videre. Francis Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 (endret) Er det vår alles Jurgis som er Jørgen Braastad, som fikk andreplass for portrett i Årets Bilde? I så fall, grats. Endret 17. februar 2010 av Simon Aldra Lenke til kommentar
CFM Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Jeg 12 dager på meg til å skaffe meg ny harddisk til å ha bildene mine på. Windows RC'n går ut, eller nesten da. Uff. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Tydelivis ingen som skjønte at jeg hentyda til hvilken side vesletim peker til Ble det veldig stille etter den replikken Vasnkelig å komme med morsomme tilsvar når en studerer innsiden på øyelokka istedet for å surre på internett ... Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Merker jeg gleder meg til å leke med det nye objektivet. Tror jeg skal studere det i morgen (når jeg egentlig skal lese septemberprogrammet og litt annet dill). Lenke til kommentar
ventle Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Hvis noen lurer på hva maks synkhastighet på Canon 400D er (den ordentlige makshastigheten, ikke 1/200 som Canon har begrenset det til når man bruker TTL-kompatibel Canonblits), så synker i hvertfall mitt eksemplar helt fint opp til 1/320... Lenke til kommentar
fototim Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Litt for få som engasjerer seg i denne tråden. Kom igjen folkens. Vis litt ekte akamånd og engasjement nå. Blir ikke ny Akambok uten at folk vil jobbe for det. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Hvordan finne ut om det er gravitasjon eller annen akselerasjon på gang? Enkelt - man holder et Nikon-hus med 800mm objektiv ut foran seg i lufta og slipper.. Edit: ..Og beveger den seg, så er det akselerasjon! Damn det var tøft! (selv om det selvsagt var videokameraet og omgiveslene som aksellererte, ikke kameraet (joda, det aksellererte sikkert litt det også pga friksjon)) Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 (endret) Bah - for å finne ut om det er aksellerasjon på gang, skrev jeg. Andre tøffe nerdegreier: Edit: Jeg antar nemlig at flere andre her inne også er interessert i morsom og nerdete popkultur. Endret 17. februar 2010 av Trondster Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Er det vår alles Jurgis som er Jørgen Braastad, som fikk andreplass for portrett i Årets Bilde? I så fall, grats. Nei, han heiter Upsaker til etternamn. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Selv om han er flink tror ikke jeg at VG hadde valgt han av alle til å reise ned til Kongo. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 My bad. Man vet aldri. Lenke til kommentar
Shocktrauma Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Da var et hvitt rør sikret for skarve 8000,- Hentes i morgen. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Da var et hvitt rør sikret for skarve 8000,- Hentes i morgen. Jeg kan teipe sammen noen dasspapirruller og lage ett langt rør til deg for langt mindre enn 8000. (Skal vi si 7000?) Kan tilogmed male det hvitt og med en rød ring om det hjelper Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Hei! Har problemer med fokusen på Canon 350D med 50mm f1.8, og lurer på om det er feil med optikken og/eller kameraet, eller om det er hodet bak. Finnes det noen tester jeg kan gjennomføre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå