Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Han mente nok hvilket macroobjektiv det var snakk om..

Ja, ikke umulig.

Står lenger bak, skrev de for 4 timer siden(altså ca 8 sider i dette tempoet :!: ), men enn 105 sigma.

Tenkte lenge på 150 sigma, men av hensyn til portrett ble det sigma 105 2.8

edit: legger plutselig merke til hvor skittent alt rundt meg er, sånn i 1:1 liksom :roll:

Endret av Vegard_
Lenke til kommentar
Akkurat! Et meget bra objektiv, det eneste jeg finner negativt er manglende IF, men kvalitetsmessig er det vist meget bra.

ja, den blir ganske heftig etter som du nærmer deg full forstørrelse :thumbdown:

Men blir vel ikke så mye insektbilder, og vis det blir, så får jeg bare kverke dem først ;)

Lenke til kommentar
Neste gang jeg startet lightroom merket jeg at dette var fila som inneholdt det gjeldende biblioteket, selv om den hadde dette navnet :dontgetit: Det hadde vel skjedd noe muffens forrige gang jeg forsøkte meg på backup tenker jeg, f.eks. den 19 juli i fjor... Fila var for stor for søppelkassa og jeg merket ikke dette før flere dager etterpå, så den var nok ikke til å redde.
Er du sikker på at det er den fila som virkelig inneholdt det gjeldende biblioteket? Kan like gjerne hende at referansen er feil. Kan være verdt å snuse litt rundt etter lignende filer. Finner du det, da er det mulig å åpne med en referasne som åpner rett fil.

Finner du noe som ser interesant ut, så kan jeg se om jeg finner ut hvordan du kan åpne det. Et eller annet du gjør under oppstart, husker bare ikke hva.

Lenke til kommentar
Hei! Skal begynne med blits på makro (ekstern) og trenger noen tips for å fyre av blitsene. Jeg tror ikke den innebygde vil klare å trigge to SB-800 som står bak kamera, ute, så er vel kun PW, SU-800 som funker da?

Blitskabler er vel og en mulighet, men jeg vil vel uansett måtte fyre av blitsen?

Jeg er usikker på om jeg skjønner problemstillingen din. Men jeg fyrer ekstern blits med synk-kabelen jeg har kjøpt. Idiotsikkert, så lenge jeg ikke snubler i kabler.

En annen ting, hvorfor vil du ha blitsene bak deg? Jo lenger vekk du trekker dem fra motivet, jo hardere blir lyset.

Lenke til kommentar
Hei! Skal begynne med blits på makro (ekstern) og trenger noen tips for å fyre av blitsene. Jeg tror ikke den innebygde vil klare å trigge to SB-800 som står bak kamera, ute, så er vel kun PW, SU-800 som funker da?

Blitskabler er vel og en mulighet, men jeg vil vel uansett måtte fyre av blitsen?

Jeg er usikker på om jeg skjønner problemstillingen din. Men jeg fyrer ekstern blits med synk-kabelen jeg har kjøpt. Idiotsikkert, så lenge jeg ikke snubler i kabler.

En annen ting, hvorfor vil du ha blitsene bak deg? Jo lenger vekk du trekker dem fra motivet, jo hardere blir lyset.

Fordi blitsen er 45cm fra motivet, og en blits med paraply på hver side ikke får plass forran. Skal ha de i hodehøyde, ved siden av øra, altså rett bak, og tror ikke den interne vil fyre av.

Vil den interne måtte fyra av for å bruke blitskabler?

Lenke til kommentar

Hva med enda en SB-800? Den har du i blitskoen, pekende bakover. Det burde være en ganske sikker løsning. SU-800 sender ikke særlig med signaler bakover. PW kan fort bli veldig mye å dra med seg.

Hvordan dette skal gjennomføres i praksis er jeg veldig nysjerrig på. Mye å drasse med seg. Nærmest umulig hvis du jakter. Men blir du liggene stille på et sted og vente funker det sikkert. Trenger bare tolmodighet. ;)

Lenke til kommentar
Hos meg så gjør SyncToy en vanlig speiling med forskjellig typer synkronisering etter valg. Akkurat som om jeg skulle gjort det manuelt.

Nå har jeg begynt å bruke SyncToy regelmessig etter at jeg lastet det ned for en stund siden (Forslag her i forumet). Synes det er kjempekjekt og oversiktlig jeg. "Contribute" er den overførings-instillingen som passer best for meg. Nå får jeg jevnlig både iTunes "lyder" og bilder over på en større ekstern harddisk..et program som passet meg utmerket. (Takker for idéen...til den som "lanserte" den :thumbup: )

RandiA

Lenke til kommentar

Hva med enda en SB-800? Den har du i blitskoen, pekende bakover. Det burde være en ganske sikker løsning. SU-800 sender ikke særlig med signaler bakover. PW kan fort bli veldig mye å dra med seg.

Hvordan dette skal gjennomføres i praksis er jeg veldig nysjerrig på. Mye å drasse med seg. Nærmest umulig hvis du jakter. Men blir du liggene stille på et sted og vente funker det sikkert. Trenger bare tolmodighet. ;)

En til?! Skal jeg blakke meg helt eller! Nei 2 stk får holde. Hadde tenkt 1 på hver side, men kanskje jeg må ta den bare på en side.

Blir nok kun for hagebruk ja, + en liten ting jeg skal prøve ut, og om det funker blir det ganske mye digg frammover!

Lenke til kommentar
Etter jeg har kjøpt det jeg skal kjøpe denne uka har jeg igjen 4k :(

Å mamma sa jeg bare skulle bruke 4k :(

Og tar jeg ikke helt feil, så er det noen dager igjen til neste lønning :!: ?

Ja, men tenk hvor sure foreldrene mine blir da!

Jeg lovte jeg skulle spare... Sitter å vurderer salg av D200...

BHPhoto har ikke 50mm 1.2 på lager lengre, kanskje det må bli 16-35 II på meg allikevel..

Du har jo 17-40mm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...