Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bilder av noen skjønne modeller! SFW - og jeg kan nesten ikke tro at de ikke er ekte! :D

Wow. Som i WOW. Det eneste som avslører noe er de alt for tykke antennene og vindusviskerne - samt ett bilde med galt perspektiv på et tre. Sykt bra.

Alle skuespillere hadde musikkarierer på 80-tallet. Ingen kan vel glemme Eddie Murphy, uansett hvor mye man prøver. Her særdeles godt(100%) hjulpet av Rick James.

[/url]

Det er sånn man blir når man tar for mye kokain. Husk det, kids! Husk det når noen spør om du vil være med på do! :fun:

Lenke til kommentar

Da var Aperture 3 trial installert og prøvd ut litt. Liker fremdeles ikke workflow i programmet, men du verden så kjapt det har blitt. Programmet lastes inn som 64-bit app og sluker raskt 6gb minne når jeg lastet inn 128 råfiler fra 1Ds og 5D MkII. Ikke mindre enn 600-800% CPU utilization (6-8 fulle kjerner). Nå gjenstår det bare at Lightroom 3 blir like kjapt som Aperture 3 og Capture One Pro 5.

Lenke til kommentar
Det er det sykeste detaljnivået jeg noen gang har sett! Så gjennom hele greia og tenkte ikke tanken på at det var modeller før det ble litt obvious. I ettertid ser jeg jo at det er modeller når jeg ser etter, men det er utelukkende fordi jeg vet det.

Det som er enda sykere er at bildene faktisk mangler detaljer som gjøre slike ""miniatyrbilder" "detaljerte"".

Litt ekstra hermetegn her så blir det bra

Lenke til kommentar
Da er loddet kasta :)

Nå går jeg rundt og ser etter brukbare steder og bruke sakene.

Angrer allerede litt på at jeg ikke slang med en softbox eller to, men det får bli neste gang.

Neste gang blir det noe slik.. ? :yes:

http://www.ddmr.no/index.php?page=vis_prod...&MenyID=201

Mulig det. Men i første omgang satser jeg på noe som er enkelt og bruke både ute og inne. 220v er dårlig utbygga i fjellheimen på mine kanter.

Sikler forresten på noe sånt som denne. Dyr, men ser veldig grei ut.

Men før det blir det nok et sett med Cactus radio triggers. IR-utløsing er greit nok innendørs, men gir lett problemer i utendørs.

Lenke til kommentar
Da er loddet kasta :)

Nå går jeg rundt og ser etter brukbare steder og bruke sakene.

Angrer allerede litt på at jeg ikke slang med en softbox eller to, men det får bli neste gang.

Neste gang blir det noe slik.. ? :yes:

http://www.ddmr.no/index.php?page=vis_prod...&MenyID=201

Mulig det. Men i første omgang satser jeg på noe som er enkelt og bruke både ute og inne. 220v er dårlig utbygga i fjellheimen på mine kanter.

Sikler forresten på noe sånt som denne. Dyr, men ser veldig grei ut.

Altså portrett/akt fotografering , i hovedsak ute , konseptet er nytt , du bor på Vestlandet, vi er i Februar måned...

Jeg gleder meg til å få se resultatet ! :)

Men før det blir det nok et sett med Cactus radio triggers. IR-utløsing er greit nok innendørs, men gir lett problemer i utendørs.

Lenke til kommentar

Kommer trolig til å legge ut de første ustøe skritt når det gjelder portrettbelyning på bloggen min etterhvert. Blir kanskje en BK-tråd eller to og, kommer sikkert til å trenge litt hjelp underveis.

Akt blir det neppe før til sommeren.

Aktbilder utendørs i vinterkulda krever at teknikken sitter, sånn at man kan jobbe raskt. Så det får eventuelt bli til neste vinter.

Ellers fikk jeg lenke til noen utrolig lekre utendørsaktbilder fra en nettkompis i går. Hulder, lange lukkertider og rennede vann er stikkord. Nydelig og inspirerende :) Desverre vil han foreløpig ikke vise de til andre, så dere får bare ta meg på mitt ord.

Lenke til kommentar
Det var denne sjappa jeg hadde i tankene:

http://www.kamerateknikk.no/

finnes fortsatt iflg. 1881. :) Vil ha et verksted jeg kan forholde meg personlig til.

Fovi holder til i Nydalen, så de kan du få et personlig forhold til. Men om de har folk til å fikse objektivet ditt, det er et annet spørsmål.

Øh... mener man at Fovi har Tamron-verksted? Om ikke, så kunne jeg jo like godt ha henvendt meg til Interfoto... :roll: Kamerateknikk oppgir spesefikt at de (han) tar service på Tamron.

Lenke til kommentar

Når på dagen? Vil du ha selskap?

Det ble dessverre ingen tur dit i dag,får prøve senere en gang.

Kan sende PM neste gang jeg er nedover.

Øh... mener man at Fovi har Tamron-verksted? Om ikke, så kunne jeg jo like godt ha henvendt meg til Interfoto... :roll: Kamerateknikk oppgir spesefikt at de (han) tar service på Tamron.

Fovi var vel kun Pentax verksted, men jeg vet ikke om de gjør mere nå som de har slått seg sammen med C&V?

Lenke til kommentar
Jeg ser i alle fall på 20/1.7 som eneste objektiv jeg eventuelt kjøper til GF1, men da kommer jeg jo fort opp mot 10k for det som strengt tatt skal være kompaktkameraet mitt*. GF1 med 20/1.7 blir bittelitt større enn de store kompaktkameraene, men det er så lite at det for meg ikke kommer til å ha den helt store betydningen – har jeg store nok lommer til å få plass til en LX3 klarer jeg alltids å få ned GF1 også, den ekstra vekten kan være grei å ha hvis bildene skal bli noenlunde skarpe.

*Og skremmende nær Leica-pris.

Du får GF1+20/1.7 til 7500, noe som er halv pris av Leica X1. X1 har den beste sensoren (spesielt mtp ISO-ytelse), men har andre svakheter som kan komme til å irritere deg, samt at du selvfølgelig mister muligheten for å kjøpe nye objektiver til den i fremtiden. Det kommer jo bl.a. en 14mm pancake fra Panasonic "snart".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...