Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Har å har Fru Blom. Jeg låner et E-P1 i påvente av en bekjents økonomi skal bedre seg. Hvis den ikke gjør det raskt er E-P1 i boks ganske raskt. Derfor jeg vurderer S90 og G11 som alternativer om det motsatte skulle skje. Jeg synes ikke mFT har noe særlig utvalg av optikk som passer meg. Forløbig har jeg kun sett på 20mm f/1.7 som brukbart. Panasonic 7-14mm f/4 kan jeg bare glemme. Bruker aldri ti lapper på optikk som ikke dekker 35mm-format. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser i alle fall på 20/1.7 som eneste objektiv jeg eventuelt kjøper til GF1, men da kommer jeg jo fort opp mot 10k for det som strengt tatt skal være kompaktkameraet mitt*. GF1 med 20/1.7 blir bittelitt større enn de store kompaktkameraene, men det er så lite at det for meg ikke kommer til å ha den helt store betydningen – har jeg store nok lommer til å få plass til en LX3 klarer jeg alltids å få ned GF1 også, den ekstra vekten kan være grei å ha hvis bildene skal bli noenlunde skarpe.

 

*Og skremmende nær Leica-pris.

 

Den GPS-trackeren er ikke så dum, Tom – med siste Aperture kan heldigvis geotagging legges til enkelt i etterkant også. Før var det en salig prosedyre med sære script for å matche GPS-sporet til bildene, nå har dette blitt langt greiere. Sony-saken støtter tilsynelatende kun Windows, det er jo litt merkelig (eller er det kun den medfølgende programvaren som krever Windows, tro?), men det finnes jo plenty av lignende alternativer. Problemet med disse er at de har ganske begrenset batteritid, kommer jo aldri i verden til å huske å skru på den når jeg skal ta noen bilder, så den må bare være påslått hele tiden.

Lenke til kommentar
Den GPS-trackeren er ikke så dum, Tom – med siste Aperture kan heldigvis geotagging legges til enkelt i etterkant også. Før var det en salig prosedyre med sære script for å matche GPS-sporet til bildene, nå har dette blitt langt greiere. Sony-saken støtter tilsynelatende kun Windows, det er jo litt merkelig (eller er det kun den medfølgende programvaren som krever Windows, tro?), men det finnes jo plenty av lignende alternativer. Problemet med disse er at de har ganske begrenset batteritid, kommer jo aldri i verden til å huske å skru på den når jeg skal ta noen bilder, så den må bare være påslått hele tiden.

Windowsprogramvaren er grei, men ikke et must. Loggeren lagrer data i et standarisert format. Hvis Aperture ikke støtter akkurat det formatet, så finnes det programmer som konverterer til et som Aperture skjønner.

Lenke til kommentar

Ser ut som jeg får godt betalt for noe fotoutstyr,skal jeg slå til :D

 

hei, do you speak english? Jeg spurte fordi jeg er fra Amerika, min

norsk er ikke så bra. Jeg ønsker å få varen for en gave til min venn

som arbeider i Amerika embassey i Vest-Afrika. Jeg betaler deg 6700

kroner for varen med kostnaden for forsendelsen. Jeg håper elementet

er med sin originale eske og alt tilbehør? beløpet vil bli gjort fra

bankkontoen min til din konto eller via paypal. håper å høre fra deg

snart.

Lenke til kommentar
Ser ut som jeg får godt betalt for noe fotoutstyr,skal jeg slå til :D

 

hei, do you speak english? Jeg spurte fordi jeg er fra Amerika, min

norsk er ikke så bra. Jeg ønsker å få varen for en gave til min venn

som arbeider i Amerika embassey i Vest-Afrika. Jeg betaler deg 6700

kroner for varen med kostnaden for forsendelsen. Jeg håper elementet

er med sin originale eske og alt tilbehør? beløpet vil bli gjort fra

bankkontoen min til din konto eller via paypal. håper å høre fra deg

snart.

Jeg fikk den jeg også, når jeg prøvde å selge noe på Finn...

Lenke til kommentar
Jeg hadde ikke peiling på at Bruce Willis har en musikkarriere bak seg, men så var jo ikke jeg født på 80 tallet heller.

Hør/se Hudson Hawk - en genial film! Fikk dynge kritikk av nisser som trodde de skulle se en Bruce Willis-actionfilm. Den er jo fantastisk! Forstår heller ikke at skurkedama ikke fikk rollen som Cruella de Ville i 101 Dalmantinere - hun gjør en mange ganger bedre figur enn Glenn Close noensinne var i nærheten av... ;)

 

*..or would you rather be a fish?*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...