Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Da har jeg lagd meg en aldri så liten handelkorg på B&H.

 

Ekstra blits, blitstativer, reflektorer, paraplyer, osv, pluss ymse motlysblendere. Fant forresten ikke hot shoe som ikke er hot på B&H, merkelig spør du meg. Uansett må jeg huske å kjøpe elektrikertape. Men fy flate så mye penger det blir av litt lysutstyr.

 

Får ikke plassert ordren før i natt en gang, men nå blir det snart eksperimenter med blitsfoto.

 

Gleder meg som en unge :D

 

En liten bursdagsgave til vår venn Kjell75 ble det også plass til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fant forresten ikke hot shoe som ikke er hot på B&H,

Er det noe sånt som dette du ser etter?

 

FWIW bruker jeg den på blitsstativene mine, og den er genial. Den låser på en måte som gjør at den også fungerer med den nyere Nikonblitsene som ikke har sånn kjip skrulås, og området hvor kontaktene er er senket så den ikke kortslutter noe.

 

Men fy flate så mye penger det blir av litt lysutstyr.

Ja :(

Endret av C₈H₁₀N₄O₂
Lenke til kommentar
Det er flere journalister som fotograferer selv,så det hadde sikker vært en fordel :)

 

Hvorfor? Bruker du en Hasselblad i yrkessammenheng bør du bættre mæ være i stand til å i hvertfall bruke programautomatikk...

 

Er du samferdselminister burde du jaggu-med klare og få togene til å gå presist,er du en bobsleigh kjører burde du jaggu-med klare å komme ned bakken ,er du redaktør burde du jaggu-med vite at grisetegninger kan gjør enkelte folkegrupper sinna,etc,etc...

Lenke til kommentar
Fant forresten ikke hot shoe som ikke er hot på B&H,

Er det noe sånt som dette du ser etter?

Yep. Tror jeg.

 

Syns dette er vanskelig jeg. Men jeg slenger med et par så jeg får testa dem.

 

Sånn apropos vanselig å forstå seg på lysutstyr, og å skolere seg hva man har bruk for:

Lastolite sine sider er det en del bra instruksjonsvideoer. De har hjulpet meg en god del med å avgjøre hva jeg trenger og hva som passer sammen. Så hvis andre sliter er det et bra startpunkt, selvfølgelig sammen med http://strobist.blogspot.com/

Lenke til kommentar
Er du samferdselminister burde du jaggu-med klare og få togene til å gå presist,er du en bobsleigh kjører burde du jaggu-med klare å komme ned bakken ,er du redaktør burde du jaggu-med vite at grisetegninger kan gjør enkelte folkegrupper sinna,etc,etc...

 

...er du bråkjekk på ett diskusjonsforum bør du jaggu lære deg å unngå særskrivingsfeil...

Lenke til kommentar
Da har jeg lagd meg en aldri så liten handelkorg på B&H.

 

Ekstra blits, blitstativer, reflektorer, paraplyer, osv, pluss ymse motlysblendere. Fant forresten ikke hot shoe som ikke er hot på B&H, merkelig spør du meg. Uansett må jeg huske å kjøpe elektrikertape. Men fy flate så mye penger det blir av litt lysutstyr.

 

Får ikke plassert ordren før i natt en gang, men nå blir det snart eksperimenter med blitsfoto.

 

Gleder meg som en unge :D

 

En liten bursdagsgave til vår venn Kjell75 ble det også plass til.

:whistle: 300mmf4? :tease:

Endret av Kjell75
Lenke til kommentar
Hva består handlelisten av? :)
Var utro mot strobist tankegangen og gikk for største orginal Pentax m TTL og infrarød styring (radiostyring får komme seinere). Så nå får jeg to like blitser.

 

Ellers:

2 lettvekt stativer, 2 paraplyadaptorer, 2 40" paraplyer (hvit, sølv og gjennomsiktig).

1 42" 5 i 1 reflektor/diffusor med eget stativ.

1 Lastolite Mini TriFlip 8 i 1 reflektor/diff.

Liten diffuser for popup blitsen

1 TriFlash adaptor, som lar meg bruke to eller tre blitser på et stativ, for å korte ned ladetid (usikker på nyttevedien av denne, men vil teste).

 

I tillegg erstatter jeg et par ødelagte motlysblendere.

Lenke til kommentar
Er du samferdselminister burde du jaggu-med klare og få togene til å gå presist,er du en bobsleigh kjører burde du jaggu-med klare å komme ned bakken ,er du redaktør burde du jaggu-med vite at grisetegninger kan gjør enkelte folkegrupper sinna,etc,etc...

 

...er du bråkjekk på ett diskusjonsforum bør du jaggu lære deg å unngå særskrivingsfeil...

 

Jeg er for cool til å ta hensyn til sånt :)

Lenke til kommentar
Driver med samme dilemma selv Shocktrauma, var i byen og kikket på en del alternativer i dag – har tro på Panasonic GF1 med 20/1.7, må bare gruble frem en løsning for geotagging.

 

(Eller gi opp alle tanker om å holde budsjettet moderat og vente på Leica X1.)

Geotagging har jeg løst ved å kjøpe en Sony GPS-CS3KA.

Lenke til kommentar

Jeg har også tenkt på Panasonic 20mm f/1.7, men er den verdt prisen? Fire tusen kroner er mye penger for et objektiv på en bildebrikkestørrelse (og kamera) jeg ikke er 100% familiær (komfortabel?) med. Kombinasjonen blir ikke så veldig stor, men S90 og G11 er vel noe mindre. Min bedre halvdel har ikke store problemer å bruke min 5D MkII i P-modus, men er litt vels stort og tungt med 24-70 om hun skal på venninnetur. :!:

Lenke til kommentar
Dilemma dilemma... Hva skal man velge av Canon Powershot S90, G11 eller Panasonic 20mm f/1.7 (har E-P1 tilgjengelig)? Trenger et lite alternativ når 5D MkII ikke ønskes brukt av min bedre halvdel og/eller jeg ikke orker ta med fullt utstyr?

Har du allerede E-P1? Duh. Optikk, vel! ..Er dette et narrespørsmål? ;)

(Hadde du ikke allerede hatt en E-P1 hadde jeg også foreslått å kikke på Panny LX3, evt etterfølgeren som nok blir annonsert ganske snart..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...