Pebino Skrevet 12. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2010 Hmm, Tall Ship Race kan bli spennende. Er i mine trakter, så skal ikke se bort ifra at det blir å ta båten ut og se hva man kan klare å få til Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 12. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2010 (endret) Hmm, Tall Ship Race kan bli spennende. Er i mine trakter, så skal ikke se bort ifra at det blir å ta båten ut og se hva man kan klare å få til Og hvor er det du trakterer hen Endret 12. februar 2010 av Nautica Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 12. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2010 Noen som skal ned til kristiansand i sommer?Kommer til å bli sinnsykt gøy, og ikke minst, sykt masse bilder :!: Ja.... men hvis det er like mye folk som det har vært i Stavanger når det har vært der, så er det ikke så lett å få bra bilder av skipene. Jeg kommer ihvertfall til å kjøre båten litt utover å ta bilder derfra, i stedetfor å bare stå på land.. Men er vel ikke så lett å få plass på havet heller da Lenke til kommentar
Pebino Skrevet 13. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2010 Jeg er opprinnelig ifra Lillesand, dog bosatt i Trondheim pr dags dato. Men blir som alltid sommer i Lillesand Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 13. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2010 (endret) <rant> Ah, i går hadde jeg mitt første møte med en nabogeneral. Ruslet rundt på Oslos vestkant og tok bilder av alt annet enn hus. Veldig mye detaljer i snøen og rundt stolpene. Så kommer denne mannen løpende ut og roper "HEI! HVA ER DET DU DRIVER MED!?" til meg og begynte med en utspørring av hva jeg gjorde, het og alt mulig rart. Denne selvutnevnte nabopolitimannen var livredd for at jeg stod i ledtog med innbruddstyver. Så jeg viste han bildene mine da, og da var det greit. Men en unnskyldning, det fikk jeg ikke. Og ikke ville jeg ta bilde av det evige kjedelige huset hans heller. </rant> Endret 13. februar 2010 av azathosk Lenke til kommentar
Anew Skrevet 13. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2010 Mtp. alle kjeltringene som faktisk lusker rundt og knipser bilder av attraktive mål, så er det ikke så helt sjokkerende med en sånn reaksjon. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 13. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2010 På fotovideos pallesalg har det nå dukket opp en Bigma til nesten 80.000 under veiledende pris. Løp og kjøp :!: Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 13. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2010 På fotovideos pallesalg har det nå dukket opp en Bigma til nesten 80.000 under veiledende pris. Løp og kjøp :!: Det der er ikke noen Bigma, det der er Sigzilla. Lenke til kommentar
ozone Skrevet 13. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2010 På fotovideos pallesalg har det nå dukket opp en Bigma til nesten 80.000 under veiledende pris. Løp og kjøp :!: Jeg trodde "bigma" var Sigmas 50-500mm til rundt 10-tusen... Lenke til kommentar
Anew Skrevet 13. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2010 (endret) Bigma er 50-500, Sigmonster er 300-800 og Sigzilla er 200-500. Andre kallenavn på Sigmaoptikk er bla "dirty thirty" på 30/1.4, og så har en av macroene deres ett jeg ikke kommer på... også har jeg sett 50/1.4 omtalt som "sigmalux" (henspiller på Leicas noctilux). Edit: macroen er 150/2.8 "bugma". Endret 13. februar 2010 av Anew Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 13. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2010 Bugma er 150/2.8 og Sigmalux 50mm/1.4 Lenke til kommentar
Shocktrauma Skrevet 13. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2010 (endret) Ser for meg at jeg må reklamere på frontfokus på Sigzilla.... Tur retur Fotovideo minimum seks ganger gjør at jeg slipper å tenke på SATS med det første. Da blir 1Ds Mark III solgt i dag. Planen er å gå til innkjøp av et nytt objektiv, men jeg ikke hva jeg ønsker meg. Edit: SigmaHoax 50/1.4. Endret 13. februar 2010 av Shocktrauma Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 13. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2010 ^^ Da har du ikke behov for objektiv.. Lenke til kommentar
Shocktrauma Skrevet 13. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2010 Hehe Det er flere ting på listen, men jeg må få vurdert hva som har høyest prioritet og som har størst nytteevne over tid. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 13. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2010 Ser for meg at jeg må reklamere på frontfokus på Sigzilla.... Tur retur Fotovideo minimum seks ganger gjør at jeg slipper å tenke på SATS med det første. Leste et vist foruminnlegg på dpreview en gang om et sånt tema. Der stod det om front-/bakfokusering og toleransegrenser. Here goes: Hvert objektiv har noen toleransegrenser for for- og bakfokusering hvor det regnes som "ok". Det samme med kamerahus. Hvis man for eksempel har et kamerahus som frontfokuserer litt, men fremdeles innenfor toleransegrensene, og også har et objektiv som frontfokuserer litt, men også innenfor toleransegrensene, så kan resultatet bli dynge, selv om "alt er ok". Fyren som skrev innlegget beskrev en annen dude som hadde hylt og klaget i lange baner på forumet. Den andre duden slet veldig med å finne gode objektiver - nesten alle bakfokuserte. Han sendte objektiv etter objektiv i retur, men endte til slutt opp med en objektivpark som satt som et skudd. Antageligvis hadde han et kamera som bakfokuserte, og han skulle derfor ha objektiver som frontfokuserte litt for å kompensere for dette. Denne duden hylte og klaget over dårlige objektivstandarder, når problemet egentlig var huset hans. Senere skulle han skifte ut hus. Kan man gjette hva problemet var da? Jo - alle husene frontfokuserte og var teite - hans objektivpark var strøken og perfekt, og alle husene var defekte som frontfokuserte. Man kunne jo se at det ikke var objektivene det var noe galt med - alle fungerte jo perfekt på det gamle huset. Håper enden på visa var at han fant et hus som bakfokuserte, så det fungerte med objektivene igjen.. Moralen er at man skal sjekke i begge ender. Vel - akkurat det har du jo gjort til gangs - det er de teite teknikerne som ikke tester på ditt hus, men jeg vil anta at huset ditt er litt "skeivt".. Lenke til kommentar
Shocktrauma Skrevet 13. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2010 (endret) Husene mine er dessverre ikke skeive Trondster. De er nettopp sjekket sammen med tre AF-objektiver hos ServiceProffen. Var ingen negativiteter å finne. Har faktisk fått en ny(!!!) Sigma 50/1.4 som jeg betegner som OK. Edit: 1Ds er nå hentet og noen kroner ekstra ligger i lommeboken. Edit2: For de interesserte så har Hasselblad inkludert intern blits på sin nye H4D-40!! Endret 13. februar 2010 av Shocktrauma Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 13. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2010 Mtp. alle kjeltringene som faktisk lusker rundt og knipser bilder av attraktive mål, så er det ikke så helt sjokkerende med en sånn reaksjon. Neida. Jeg syns det bare var litt kjedelig at han ikke sa "unnskyld". Lenke til kommentar
ventle Skrevet 13. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2010 Edit2: For de interesserte så har Hasselblad inkludert intern blits på sin nye H4D-40!! Har den full auto-modus også? Skyte på grønt? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 13. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2010 Edit2: For de interesserte så har Hasselblad inkludert intern blits på sin nye H4D-40!! Har den full auto-modus også? Skyte på grønt? Det er flere journalister som fotograferer selv,så det hadde sikker vært en fordel Lenke til kommentar
ventle Skrevet 13. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2010 (endret) Det er flere journalister som fotograferer selv,så det hadde sikker vært en fordel Hvorfor? Bruker du en Hasselblad i yrkessammenheng bør du bættre mæ være i stand til å i hvertfall bruke programautomatikk... Endret 13. februar 2010 av ventle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå