Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og med slike på-kanten-personangrep vil vel du følge tett på?
Det er ikke ment som et personangrep, alle vet jo at du kan bli litt i overkant revet med fra tid til annen. Tenk på det som en godmodig karakteristikk.

 

Et fint tips er at hvis noen slenger med leppa så skriv et svar men ikke post det, vent 10 minutter også leser du det en gang til. Også forfatter du et mer sindig svar, da vil det enten fort bli slutt på kranglingen eller så ender den andre personen opp med å bli utestengt.

Lenke til kommentar

Tja, er det en av fordelene med mappesystem, eller skal det mye til i LR å slette alt?

 

Med mapesystemet må man tross alt velge mappa "Foto" trykke "del", enter og godta at det ikke blir lagt i papirkurva, men slettet med en gang. Man har da også mulighet til å avbryte slettigen i en ganske lang periode.

 

Men her kommer vel backup inn som et godt tips ;)

Lenke til kommentar
Heldigvis har jeg eksportert mange av dem ferdig redigert, slik at hvis jeg mot formodning skulle trenge større versjoner, får jeg prøve meg fram til jeg klarer å gjenskape bildene.
Photoshop og sikkert andre programmer har en funksjon for å klone farve/kontrast fra et bilde til et annet. Jeg har brukt det et par ganger til å lage fulloppløsningsbilder av mindre bilder jeg har laget tidligere med brukbart resultat.
Lenke til kommentar
Får vel slenge på en on-topic kommentar også da mens jeg først er her inne. Klarte å slette hele lightroombiblioteket. Oh joy.
Har du lukka programmet? Hvis ikke er det mulig at du kan bruke angre funksjonen.

 

Gi gjerne litt mer kjøtt på beinet (konkret info om omstendighetene), kanskje jeg kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Tim Øsleby, Cand Phycol.

O rly?

Neida. Bare en liten spøk over at "analysen" min traff såpass bra.

 

Jeg er barnvernspedagog av utdanning. Har stort sett jobba miljøterapeutisk med unger og ungdom, les små barnehjem.

 

Det betyr forresten at jeg har en del erfaring med å forholde meg til illsinte unggutter med markeringsbehov. En grei erfaring av og til ;)

No offense intended, bare en liten godmodig spøk.

Endret av fototim
Lenke til kommentar
En annen ting er at vi undergraver våre egne interesser ved å handle utenlands. Fotobutikken på hjørnet forsvinner hvis ikke vi bruker dem.

 

Butikkene tjener vel like mye? De får jo like mye penger, og når den går opp vil det de har tjent, også øke, eller?

 

Edit: Blir vel litt dyrere for de å kjøpe inn...

Butikken på hjørnet tjener ingen ting, hvis jeg handler f.eks på B&H. Hvis mange nok gjør det, må den stenge. Hver pengeseddel - en stemmeseddel. Alt du bruker av penger, er med på å utforme framtida vår. Det du etterspør, blir produsert. Og hvor du velger å legge igjen pengene dine påvirker hvem som overlever og hvem som ikke overlever.

 

Kamerahuset mitt kjøpte jeg faktisk bokstavelig talt på hjørnet. Jeg har tråkka der såpass mye at han ga meg en grei pris. Mitt lille bidrag til å opprettholde lokalt næringsliv.

På DA* objektivene fikk jeg en god samla pris i norge, ikke lokalt, men jeg det styrker i hvert fall importøren, sånn at sjansene for at det finnes et verksted i norge er større når jeg trenger det. Blitzen fant jeg desvere ikke noen god pris på her, så den handla jeg hos B&H.

Lenke til kommentar
Hey guys, løper ned og henter 300/2.8'en min nå. See you in a minute! :)

 

har ikke fulgt helt med, men hvilke endte du opp med ? Sigma ? Vurderer nemlig den selv.. har du noen sider med tester e.l ?

 

Selv har jeg "bare" bestilt Nikon 85mm f/1.8 i det siste... Det er jo tross alt flere måneder siden jeg kjøpte Sigma 150mm f/2.8

Endret av ThorEH
Lenke til kommentar
Får vel slenge på en on-topic kommentar også da mens jeg først er her inne. Klarte å slette hele lightroombiblioteket. Oh joy.
Har du lukka programmet? Hvis ikke er det mulig at du kan bruke angre funksjonen.

 

Gi gjerne litt mer kjøtt på beinet (konkret info om omstendighetene), kanskje jeg kan hjelpe.

Jeg ryddet litt på c-disken, og i lightroommappa kom jeg over fila "lightroom-backup 19 july 2007" eller noe i den duren. Jaja, jeg skal jo ta backup av biblioteket snart uansett, så den gamle backupen kan jeg jo bare slette tenkte jeg da.

 

Neste gang jeg startet lightroom merket jeg at dette var fila som inneholdt det gjeldende biblioteket, selv om den hadde dette navnet :dontgetit: Det hadde vel skjedd noe muffens forrige gang jeg forsøkte meg på backup tenker jeg, f.eks. den 19 juli i fjor... Fila var for stor for søppelkassa og jeg merket ikke dette før flere dager etterpå, så den var nok ikke til å redde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...