Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nytt nummer av Fotografi i posten i dag - bla. med head-to-head test av D3s vs. 1D4.

Jeg har ikke lest den ennå, men wow for en forskjell på høy iso! Jeg vil si at D3s ser bedre ut på 102400 enn 1D4 på 25600. :wow:

Hvor ble det av han som hardnakket påsto at det bare var en myte at det er en sammenheng mellom pikseltetthet og isostøy?

Lenke til kommentar
Eg prøver å selga D60 + 18-55mm for 3000kr, men det virker som om folk ikkje vil gje meir enn 2000-2500kr for den. Kva er ein rimeleg pris?

Noe mer enn 2500 kan du nok ikke vente deg. Desverre.

Då kvitter eg meg nok med den i løpet av morgondagen. No må eg berre skaffa meg ein D90 så fort som mulig, eg må jo nesten ha eit kamera.

Lenke til kommentar
Men ser ut som rimelig syltynt fokusplan :p

Ja, sikkert elendig til landskapsfotografering ;)

Hehe. Dog ikke den mest ideelle om man liker skikkelig vidvinkel. 35mm er den videste i S-serien - som da tilsvarer 28mm om jeg husker rett "crop" faktor på sensoren. Vil dog være fantastisk på landskap med lengre brennvidde.

Da er Phase One med Mamiya 28mm et langt bedre valg - da tilsvarer det 17mm i 135-verden om man bruker bakstykke med ucroppet sensor.

Den 70mmern var skarp. Skulle tro det var et Zuiko.

Haha. Leica vettu.

Koster bare 36 000,-

Lenke til kommentar
Det er irriterende å ha vanlig fastoptikk som ikke har Leica-stempel på seg.

Nei

Hvorfor skulle ikke en 50mm være skarp på f/1.4? Hrm.

For å kutte "litt" på prisen? Og for å være et flatterende portrettobjektiv?

Soft er undervurdert :roll:

Helt enig. Men soft betyr ikke irriterende soft. Jeg har en tredve år gammel 50/1.8, tror du jeg ikke vet hva soft er?

:p

Lenke til kommentar
Helt enig. Men soft betyr ikke irriterende soft. Jeg har en tredve år gammel 50/1.8, tror du jeg ikke vet hva soft er?

:p

Hehe, klart jeg tror du vet hva soft er. Men jeg har en 42mm f/1.2 som er softere enn din 50mm, såh! :tease:

edit: -og min er 55 år :love:

Endret av kaian
Lenke til kommentar

Når du først nevner iPhone, er det noen som vet om det finnes en app der ute som kan skifte mellom "lydløs" profil og normal profil på telefonen til gitte tider uten å vippe over bryteren? Irriterer meg grønn at Apple ikke kan legge inn en slik funksjon - jeg hadde den på Nokia 3310 for 10 år siden. Innovasjon sa du?

Edit: Lydløs for f...

Endret av Shocktrauma
Lenke til kommentar

Apropos iPhone, jeg leter etter et spill som jeg ikke vet hva heter, kan dere hjelpe meg? Det var et spill jeg hadde på en iPaq i gamle dager.

Cluet var å flytte på noen kuler, og fikk man et antall kuler av samme farger på rekke loddrett eller vannrett, forsvant kulene. Målet var å bli kvitt alle kulene.

Hjelp?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...