Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Apropos Folkehøyskolesnakket her i det siste: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=589251

At det ulovlig å drikke på skolens område gjør jo det hele bare mye mer spennende! Må man være litt kreativ når man planlegger fester, og smugdrikking er unektelig morsomt. Sjelden jeg har hatt det så gøy som når jeg drakk meg drita på alterrommet.

Endret av phax
Lenke til kommentar
M-optikken får du satt på µFT også.

 

Det tenkte jeg ikke på. Hvordan blir dette?

 

Noen som har brukt VF-2 søkeren til Olympus? Er den bra?

Den er svært bra, 1.23 megapiksler oppløsning tror jeg. Det er brukbart. Den er stor og komfy, kan tiltes og jeg ville ikke gått for EP-1 siden jeg da ikke hadde fått VF-2. End of story i mine øyne.

Lenke til kommentar
Det er jo det, men om fyren glemmer seg ett øyeblikk og kjører under en lav gangbro. *KLASKE!!!! Hundretusner med glugggeglass inn i betong/asfalt!!!

Tviler sterkt på at google bilen har kamera/optikk i 100k klassen. Ser ihvertfall ikke sånn ut på bildene som blir lagt ut.

 

Det ser ut som den har 8 kamera/objektiver, så det blir fort penger av det. Selve konstruksjonen må også være ganske lett samtidig som den er stødig, så den koster nok noen kroner å få laget den også. Hvis de hadde gjort det billigt og fått sveiset en tung stålkunstruksjon ville bilen fått et rart tyngdepunkt og ikke akkurat vært egnet for rundkjøringer.

Lenke til kommentar
M-optikken får du satt på µFT også.

 

Det tenkte jeg ikke på. Hvordan blir dette?

 

Noen som har brukt VF-2 søkeren til Olympus? Er den bra?

Den er svært bra, 1.23 megapiksler oppløsning tror jeg. Det er brukbart. Den er stor og komfy, kan tiltes og jeg ville ikke gått for EP-1 siden jeg da ikke hadde fått VF-2. End of story i mine øyne.

 

Hvor stor? Hva kan du sammenligne den med?

 

 

K-x kommer på 5000kr. inkl. ny mattskive. E-P2 koster det dobbelte. E-PL1 er kanskje en nesten mulighet.

Lenke til kommentar
Apropos Folkehøyskolesnakket her i det siste: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=589251

 

Dette med alkoholforbud på folkehøyskoler er noe av grunnen til at jeg ikke kommer til å velge det om noen år. Hvorfor skal ikke ungdom over 18 år få lov til å ta seg ei øl eller to på sitt eget rom?

 

Greit nok at det kanskje er litt spennende å bryte denne regelen, men i lengden vil jeg tro det er veldig upraktisk.

Endret av ThorU
Lenke til kommentar

Sitat VG; "- Elevene har lov å ta seg en øl eller to utenfor skolens område, så det er ikke totalforbud. Men inne på internatet er regelverket klart, og det vet elevene, sier skolens rektor Dag Folkvord til VG Nett." Sitat slutt.

 

De har altså husregler, regn med det samme når du selv får deg noe eget, med mindre det er en leilighet eller et hus. Jeg bor i hybel, og det er spesifisert i kontrakten at jeg ikke kan drikke på hybelen, da i ordets forstand, bli full og bråke. På et internat er det selvsagt at drikking kan være uønsket for enkelte av de som bor der. Det skal respekteres, for boområde skal ikke være en grunn til å IKKE velge den skolen. Jeg regner med at "en øl eller to", betyr at man ikke kan komme tilbake synlig beruset.

Lenke til kommentar
Hvor stor? Hva kan du sammenligne den med?

Tja, søkeren på E-3 er i nærheten.

 

Dette med alkoholforbud på folkehøyskoler er noe av grunnen til at jeg ikke kommer til å velge det om noen år. Hvorfor skal ikke ungdom over 18 år få lov til å ta seg ei øl eller to på sitt eget rom?

Fordi det ikke ender med en øl eller to, det ender med en kartong vin, en eller to sekspakker eller en halv flaske sprit. Derfor.

 

Men det er ikke så mye å være redd for. Du kan dra fra skolen og drikke et annet sted. På Moelv pleide vi å dra ned til "Stranda", en flekk med sand og gress ved Mjøsa. Grillings og pilsings, fordømt bra sted å være når man vil drikke.

 

Greit nok at det kanskje er litt spennende å bryte denne regelen, men i lengden vil jeg tro det er veldig upraktisk.

Det er ikke drikking på rommet du blir tatt for, det er drikking på internatene. Det forstyrrer, og det er ute i det åpne. Det blir oppdaget av tilsynsvakten. Men drikking på rommene kan også bli avslørt. Det hender det er razzia, og derfor er det heller ikke så lurt å lagre sprit på rommene. Men samtidig.. det er ikke sansynlig at det blir razzia klokka 6 på en fredagskveld, så om man bruker hodet...

Lenke til kommentar

Jeg skjønner at man ikke vil ha 90 sørpefulle elever hver helg, men jeg ser ikke hva som er galt med god stemning sammen med noen gode venner en lørdagskveld. Hvis man ødelegger inventar, bygning, bråker eller lager kvalme for andre, så burde man selvfølgelig kastes på hode rett ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...