Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er det mest fornuftige og beste valget for et framtidig kjøp; Olympus EP(L)-1/2 eller Pentax K-x?

M-optikken får du satt på µFT også. Hva som blir mest fornuftig? Best? µFT er deilig :love:

K-x er et flott kamera. AA-batterier holder også lenge, i tillegg til at de er tunge og lett å få tak i, i hvertfall NiMh. I den lista synes jeg Samsungen skiller seg negativt ut, men jeg har bare så vidt tafsa på'n på messa på Lillestrøm, ingen praktisk bruk.

edit: M-optikken kan sikkert(?) snart monteres på NX10 også, når jeg tenker meg om.

Tror kanskje dere snakker litt forbi hverandre - tror iKenneth snakker om skrufatningen M42, som Pentax brukte i gamle dager, og som kan settes på "bayonett-etterfølgeren" K-mount og da kan fokusere korrekt (dvs til uendelig).

Kaian tror jeg snakker om Leicas bayonett-fatning; M-mount (som erstattet Leicas skrufatning som noen litt upresist kaller M39). Disse kan nok også settes på K-mount, men vil da være makroobjektiver uten mulighet til å fokusere til uendelig.

Et kamera med µFT-fatning og korrekt adapter passer så å si til alle eldre fatninger, og vil kunne fokusere til uendelig med både M42, M-Mount og M39.

Edit: pokkers TBFer

Endret av a_aa
Lenke til kommentar
Tror kanskje dere snakker litt forbi hverandre - tror iKenneth snakker om skrufatningen M42, som Pentax brukte i gamle dager, og som kan settes på "bayonett-etterfølgeren" K-mount og da kan fokusere korrekt (dvs til uendelig).

Neida. Jeg har Pentax M optikk med K-fatning som jeg bruker på bl.a. Pentax ME.

Har/får: smc Pentax 28/2,8 ; 50/1,7 ; 100/2,8 ; 135/3,5

Lenke til kommentar
Vel,prisen er ikke den samme,og i Fr,stad er dem ganske umulige.

Har aldri opplevd at de ikke matcher nettprisen i butikk, men det varierer vel fra butikk til butikk kanskje. Bare si det som det er at enten får du samme pris + porto, eller så bestiller du på nett. Så er det opptil butikksjefen om han vil ha salget eller ikke.

Lenke til kommentar
Vel,prisen er ikke den samme,og i Fr,stad er dem ganske umulige.

Har aldri opplevd at de ikke matcher nettprisen i butikk, men det varierer vel fra butikk til butikk kanskje. Bare si det som det er at enten får du samme pris + porto, eller så bestiller du på nett. Så er det opptil butikksjefen om han vil ha salget eller ikke.

Ja,får kjøre hardt mot hardt :)

Kan også true dem med å kjøpe på Elkjip :ph34r:

Lenke til kommentar

Artig, jeg har sjelden problemer med å betale butikkpris, men bare hos JP etc. jeg betaler gjerne for kompetansen de har i butikk. På Elkjip spør jeg om råd, sier jeg skal tenke på det og bestiller på nett, de har aldri hatt noen fornuftig å komme med.

@Elkjip;

"Hei, jeg er på utkikk etter lyssterk fastoptikk"

Elkjip: "Hva skal du med fastoptikk, når du kan få zoom"

Jeg tenker selvsagt at det var en Elkjip-spøk, men tok ingen sjanser og svarte "Jeg prioriterer optisk kvalitet fremfor zoom"

Dette var tydeligvis helt sløvt, når man kunne få zoom objektiver, som tok like gode bilder, for samme pris. Det var ingen tvil om at det var en 18-200 jeg hadde bruk for, da trengte jeg ikke så mange LINSER. Jeg gikk.

Lenke til kommentar
Artig, jeg har sjelden problemer med å betale butikkpris, men bare hos JP etc. jeg betaler gjerne for kompetansen de har i butikk.

Jeg har handle for ganske mange tusen i JP-butikk,Dessverre så liker jeg ikke utviklingen som har skjedd i spesifikke nevnte butikk.

Så har dessverre ikke lengere noen medlidenhet angående det å støtte nevnte butikk med noen få ekstra kroner.

Skal jaggu også ta en telefon i morra til en liten fotobutikk i Særp jeg har brukt til fremkalling,der legger jeg gjerne igjen noen kroner ekstra til den hyggelige betjeningen.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...