Inc Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Ny hobby. Det siste objektivet/kameraet er kjøpt for min del, for fra nå skal alt av penger brukes på andre ting. Jeg har fått en skuter. En skute i flertall Ler.. Scooter Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 (endret) Dere søringer er så pirkete Snøskuter, ikke en sånn moped-greie. Skuter er dagligtale her. Og om noen mener at det korrekte er snøscooter så ja ... det kan også brukes, men begge kan brukes på norsk. Biltilsynet kaller det beltemotorsykkel. Endret 8. februar 2010 av B@L2 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Bedre å handle en gammel markspist treskute/skøyte til hobbybruk,garantert at du ikke har tid til foto med det første da Lenke til kommentar
kaian Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Bedre å handle en gammel markspist treskute/skøyte til hobbybruk,garantert at du ikke har tid til foto med det første da ... eller penger, for den saks skyld Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Meg hadde du ikke fått ut i båt. Blir svimmel bare på tanken. Ikke sjøsyk, men dritnervøs. Noen har flyskrekk, mens jeg har båtskrekk. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Noen her innefra som var og sloss om plassen for MGP vinneren da?Gikk tydeligvis en kule varmt for noen av fotografene der inne :!: Så det der. Er som en gjeng små guttonger ... LO-kongressen i fjor var morsom. Lederen av et forbund eller noe slikt hadde fått beskjed om at hun hadde fått sparken fra ett av forbundsbladene. Ikke en helt ideell sak. Alle viste det kom til å komme talere for å støtte henne, og da håper man selvfølgelig at hun begynner å gråte litt, av glede eller tristhet.. så når den første støtteerklæringen kom var hele pressekorpset i form til å løpe hundremetern på 9 sekunder. Flaks at hun satt på første rad. Men om jeg ser TV2-fotografen som slo meg i hodet med et videokamera sklitakler jeg ham, uavhengig av om han fotograferer statsministeren eller barnehagebarn. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Meg hadde du ikke fått ut i båt. Blir svimmel bare på tanken. Ikke sjøsyk, men dritnervøs. Noen har flyskrekk, mens jeg har båtskrekk. Da er vel dette uaktuelt for deg Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Stikker til Oslo på torsdag - hvilke fotobutikker er verdt et besøk? Tror jeg skal ha meg et gradert ND-filter + ND-filter om jeg finner til en overkommelig pris. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Er jo ikke akkurat en båt det der. Men jeg hadde nok ikke gjort det nei. Vet det er egen sport, kaller dem det. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 (endret) Prøver å hjelpe en venninne som har en Canon 400d med kjøp av nytt objektiv. Er Sigma 18-200 (OS) et greit allround-objektiv? Det andre alternativet er Sigma 50-200 (OS). Er dette såpass mye bedre optisk at det bør vurderes foran 18-200? (hun er litt fan av "1 objektiv"-tankegangen. Men en ting jeg lurer på med sistnevnte (50-200) er at det står OS i "innledningsteksten" men det står ikke lenger nede i annonsen. Er den faktisk os? Endret 8. februar 2010 av Xtra Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Da er vel dette uaktuelt for deg Dette er mye mer moro: Og så slipper en å fryse rævva av seg Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Prøver å hjelpe en venninne som har en Canon 400d med kjøp av nytt objektiv. Er Sigma 18-200 (OS) et greit allround-objektiv? Det andre alternativet er Sigma 50-200 (OS). Er dette såpass mye bedre optisk at det bør vurderes foran 18-200? (hun er litt fan av "1 objektiv"-tankegangen. Men en ting jeg lurer på med sistnevnte (50-200) er at det står OS i "innledningsteksten" men det står ikke lenger nede i annonsen. Er den faktisk os? Nei nei nei Ingen av de Sigma objektivene bør vurderes. Canon EF-S 55-250mm IS er objektivet vi anbefaler i samband med originalobjektivet. Hvis hun vil bytte den originale kit'en; så vil jeg anbefale Canons EF-S 18-135mm IS som er et greit kompromiss mellom brennvidde og ytelse. Prisen er også grei. For oppgradering av bildekvalitet, gå for Tamron 17-50mm f/2.8. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 (endret) Prøver å hjelpe en venninne som har en Canon 400d med kjøp av nytt objektiv. Er Sigma 18-200 (OS) et greit allround-objektiv? Det andre alternativet er Sigma 50-200 (OS). Er dette såpass mye bedre optisk at det bør vurderes foran 18-200? (hun er litt fan av "1 objektiv"-tankegangen. Men en ting jeg lurer på med sistnevnte (50-200) er at det står OS i "innledningsteksten" men det står ikke lenger nede i annonsen. Er den faktisk os? Hvis du vurderer 50-200 ville jeg heller sett på Canon 55-250 IS,men du mister alt som heter normal/vidvinkel med disse objektivene. Endret 8. februar 2010 av Nautica Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Er jo ikke akkurat en båt det der. Men jeg hadde nok ikke gjort det nei. Vet det er egen sport, kaller dem det. Skulle likt og tatt en tur til det stevne. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Og det er alltid noen som er mer tullat en de andre.. name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src=" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>"> name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src=" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Og så slipper en å fryse rævva av seg På denne tiden av året Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Og det er alltid noen som er mer tullat en de andre.. Hvis du skal holde på sånn, så er det ikke rart at det blir dyrt På denne tiden av året På denne tiden av året! Men ikke her. Der hvor det er deilig og varmt Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 znip Nei nei nei Ingen av de Sigma objektivene bør vurderes. Canon EF-S 55-250mm IS er objektivet vi anbefaler i samband med originalobjektivet. Hvis hun vil bytte den originale kit'en; så vil jeg anbefale Canons EF-S 18-135mm IS som er et greit kompromiss mellom brennvidde og ytelse. Prisen er også grei. For oppgradering av bildekvalitet, gå for Tamron 17-50mm f/2.8. Husker du anbefalte 18-135 en annen gang, takker for hjelpen også denne gang. Da blir det trolig 55-250 på henne. Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Jeg lurer på om jeg skal kjøpe nytt kamera til min samboer, jeg er litt lei av kvaliteten på Olympusen (tror det er my 850SW). Jeg er litt usikker på om jeg skal satse på en olympus 420, eller en Canon g11. Eller et helt annet kamera. Jeg regner med folk her har flere tips. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå