Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen her innefra som var og sloss om plassen for MGP vinneren da?

Gikk tydeligvis en kule varmt for noen av fotografene der inne :!:

Så det der. Er som en gjeng små guttonger ...

LO-kongressen i fjor var morsom. Lederen av et forbund eller noe slikt hadde fått beskjed om at hun hadde fått sparken fra ett av forbundsbladene. Ikke en helt ideell sak. Alle viste det kom til å komme talere for å støtte henne, og da håper man selvfølgelig at hun begynner å gråte litt, av glede eller tristhet.. så når den første støtteerklæringen kom var hele pressekorpset i form til å løpe hundremetern på 9 sekunder.

 

Flaks at hun satt på første rad. Men om jeg ser TV2-fotografen som slo meg i hodet med et videokamera sklitakler jeg ham, uavhengig av om han fotograferer statsministeren eller barnehagebarn.

Lenke til kommentar

Prøver å hjelpe en venninne som har en Canon 400d med kjøp av nytt objektiv.

 

Er Sigma 18-200 (OS) et greit allround-objektiv?

 

Det andre alternativet er Sigma 50-200 (OS). Er dette såpass mye bedre optisk at det bør vurderes foran 18-200? (hun er litt fan av "1 objektiv"-tankegangen.

 

Men en ting jeg lurer på med sistnevnte (50-200) er at det står OS i "innledningsteksten" men det står ikke lenger nede i annonsen. Er den faktisk os?

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Prøver å hjelpe en venninne som har en Canon 400d med kjøp av nytt objektiv.

 

Er Sigma 18-200 (OS) et greit allround-objektiv?

 

Det andre alternativet er Sigma 50-200 (OS). Er dette såpass mye bedre optisk at det bør vurderes foran 18-200? (hun er litt fan av "1 objektiv"-tankegangen.

 

Men en ting jeg lurer på med sistnevnte (50-200) er at det står OS i "innledningsteksten" men det står ikke lenger nede i annonsen. Er den faktisk os?

Nei nei nei ;) Ingen av de Sigma objektivene bør vurderes.

 

Canon EF-S 55-250mm IS er objektivet vi anbefaler i samband med originalobjektivet. Hvis hun vil bytte den originale kit'en; så vil jeg anbefale Canons EF-S 18-135mm IS som er et greit kompromiss mellom brennvidde og ytelse. Prisen er også grei. For oppgradering av bildekvalitet, gå for Tamron 17-50mm f/2.8.

Lenke til kommentar
Prøver å hjelpe en venninne som har en Canon 400d med kjøp av nytt objektiv.

 

Er Sigma 18-200 (OS) et greit allround-objektiv?

 

Det andre alternativet er Sigma 50-200 (OS). Er dette såpass mye bedre optisk at det bør vurderes foran 18-200? (hun er litt fan av "1 objektiv"-tankegangen.

 

Men en ting jeg lurer på med sistnevnte (50-200) er at det står OS i "innledningsteksten" men det står ikke lenger nede i annonsen. Er den faktisk os?

 

Hvis du vurderer 50-200 ville jeg heller sett på Canon 55-250 IS,men du mister alt som heter normal/vidvinkel med disse objektivene.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Og det er alltid noen som er mer tullat en de andre..

 

name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>">
name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">

Se filmen hos Youtube

Lenke til kommentar
znip

Nei nei nei ;) Ingen av de Sigma objektivene bør vurderes.

 

Canon EF-S 55-250mm IS er objektivet vi anbefaler i samband med originalobjektivet. Hvis hun vil bytte den originale kit'en; så vil jeg anbefale Canons EF-S 18-135mm IS som er et greit kompromiss mellom brennvidde og ytelse. Prisen er også grei. For oppgradering av bildekvalitet, gå for Tamron 17-50mm f/2.8.

 

Husker du anbefalte 18-135 en annen gang, takker for hjelpen også denne gang. ;)

 

Da blir det trolig 55-250 på henne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...