Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Min metode for å lære meg å bruke tegnebrett - legge vekk musen i én måned og kun bruke brettet til alt.

 

Da bør man vel ha ett lite tegnebrett? Mitt er altfor stort til å bruke til vanlig oppgaver fremfor pcen. Jeg satt å skrev og tegnet litt bare for å venne meg til det :)

Om brette er for stort reduserer du bare mapping så du slipper å flytte penne over hele greia.

Slik som jeg har her ved vanlig pc arbeid bruker jeg bare en liten forhåndsdefinert område av brettet, så sparer du armen for mye bevegelse. Skulle jeg plutselig innom PS og mer nøyaktighet kreves, trykker jeg bare inn "precision mode" knappen på brettet og vips så er det full dekning igjen.

Vet ikke om de billigere brettene har denne funksjonen men kjøper du stort brett er dette en løsning på problemet.

post-62513-1265546033_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Min metode for å lære meg å bruke tegnebrett - legge vekk musen i én måned og kun bruke brettet til alt.

 

Da bør man vel ha ett lite tegnebrett? Mitt er altfor stort til å bruke til vanlig oppgaver fremfor pcen. Jeg satt å skrev og tegnet litt bare for å venne meg til det :)

Om brette er for stort reduserer du bare mapping så du slipper å flytte penne over hele greia.

Slik som jeg har her ved vanlig pc arbeid bruker jeg bare en liten forhåndsdefinert område av brettet, så sparer du armen for mye bevegelse. Skulle jeg plutselig innom PS og mer nøyaktighet kreves, trykker jeg bare inn "precision mode" knappen på brettet og vips så er det full dekning igjen.

Vet ikke om de billigere brettene har denne funksjonen men kjøper du stort brett er dette en løsning på problemet.

post-62513-1265546033_thumb.jpg

 

Den funksjonen fant ikke jeg hos meg :) Ser helt klart for meg at det er noe jeg kan savne :)

Lenke til kommentar
UV-stråler? Utdyp.

 

Solflekker om du vil. Som her:

album-sunlight-makes-me-paranoid.jpg

 

Antar det er vanskelig å gjøre så mye med i ettertid.

Interne refleksjoner altså, også kjent som "flare". Det har akkurat ingenting med UV-stråling å gjøre, men problemet kan forværres om man (er så dum at man) bruker UV-filter.

Lenke til kommentar
Interne refleksjoner altså, også kjent som "flare". Det har akkurat ingenting med UV-stråling å gjøre, men problemet kan forværres om man (er så dum at man) bruker UV-filter.
UV-flekker - flekker som oppstår som følge av at man har brukt UV-filter ;-)

Good one! :thumbup: Den må vi huske på til neste anledning byr seg... :fun:

 

Sitter nå og forsøker å mekke sammen en presentasjon jeg skal snakke til i minst 90 minutter i morgen, men hjernen er tom. Har presentert stoffet mange, mange ganger før, men da har jeg hatt et publikum som godtar enten bare engelsk, eller en lett blanding. Nå må jeg ha alt på norsk, og det er utrooolig kjedelig å oversette eget stoff fra engelsk til norsk. :wallbash:

Lenke til kommentar

90 minutter? Det var på kanten til sprøtt lenge – får håpe det er rikelig med kaffe.

 

(Jeg har alltid laget alle slides på engelsk, uansett. Veldig behagelig. Men nå har jeg kun jobbet for amerikanske selskaper, og det har sine fordeler – antar det er litt annerledes for en helnorsk forsamling.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...