Eirik Skrevet 7. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 7. februar 2010 Interessant sak. Skal absolutt vurderes. Får låne litt fra 5D mkII-kassa Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 7. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 7. februar 2010 Min metode for å lære meg å bruke tegnebrett - legge vekk musen i én måned og kun bruke brettet til alt. Lenke til kommentar
fluefiskern Skrevet 7. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 7. februar 2010 Min metode for å lære meg å bruke tegnebrett - legge vekk musen i én måned og kun bruke brettet til alt. Da bør man vel ha ett lite tegnebrett? Mitt er altfor stort til å bruke til vanlig oppgaver fremfor pcen. Jeg satt å skrev og tegnet litt bare for å venne meg til det Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 7. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 7. februar 2010 Neida. Jeg brukte en Bamboo Fun medium da jeg lærte meg å bruke det. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 7. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 7. februar 2010 Min metode for å lære meg å bruke tegnebrett - legge vekk musen i én måned og kun bruke brettet til alt. Da bør man vel ha ett lite tegnebrett? Mitt er altfor stort til å bruke til vanlig oppgaver fremfor pcen. Jeg satt å skrev og tegnet litt bare for å venne meg til det Om brette er for stort reduserer du bare mapping så du slipper å flytte penne over hele greia. Slik som jeg har her ved vanlig pc arbeid bruker jeg bare en liten forhåndsdefinert område av brettet, så sparer du armen for mye bevegelse. Skulle jeg plutselig innom PS og mer nøyaktighet kreves, trykker jeg bare inn "precision mode" knappen på brettet og vips så er det full dekning igjen. Vet ikke om de billigere brettene har denne funksjonen men kjøper du stort brett er dette en løsning på problemet. Lenke til kommentar
Bibbo Skrevet 7. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 7. februar 2010 Noen gode tips for å fjerne UV-stråler fra bilder i PS? Lenke til kommentar
Anew Skrevet 7. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 7. februar 2010 UV-stråler? Utdyp. Lenke til kommentar
fluefiskern Skrevet 7. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 7. februar 2010 Min metode for å lære meg å bruke tegnebrett - legge vekk musen i én måned og kun bruke brettet til alt. Da bør man vel ha ett lite tegnebrett? Mitt er altfor stort til å bruke til vanlig oppgaver fremfor pcen. Jeg satt å skrev og tegnet litt bare for å venne meg til det Om brette er for stort reduserer du bare mapping så du slipper å flytte penne over hele greia. Slik som jeg har her ved vanlig pc arbeid bruker jeg bare en liten forhåndsdefinert område av brettet, så sparer du armen for mye bevegelse. Skulle jeg plutselig innom PS og mer nøyaktighet kreves, trykker jeg bare inn "precision mode" knappen på brettet og vips så er det full dekning igjen. Vet ikke om de billigere brettene har denne funksjonen men kjøper du stort brett er dette en løsning på problemet. Den funksjonen fant ikke jeg hos meg Ser helt klart for meg at det er noe jeg kan savne Lenke til kommentar
Bibbo Skrevet 7. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 7. februar 2010 UV-stråler? Utdyp. Solflekker om du vil. Som her: Antar det er vanskelig å gjøre så mye med i ettertid. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 7. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 7. februar 2010 UV-stråler? Utdyp. Solflekker om du vil. Som her: Antar det er vanskelig å gjøre så mye med i ettertid. Interne refleksjoner altså, også kjent som "flare". Det har akkurat ingenting med UV-stråling å gjøre, men problemet kan forværres om man (er så dum at man) bruker UV-filter. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 7. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 7. februar 2010 (endret) på det bildet der passer det jo med refleksene. Digitalt kan man klone det vekk, det kan jo bli endel arbeid. Det er bedre å forebygge: fjern uv-filteret hvis du har det, og bruk solblender. edit: for sein ... Endret 7. februar 2010 av kaian Lenke til kommentar
Inc Skrevet 7. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 7. februar 2010 Ja, synes bildet var tøft nok som det er. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 7. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 7. februar 2010 Skal fremkalle et negativ-bilde i 30x40cm, gjør JP det (med godt resultat) eller burde jeg gå til noen andre? Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 7. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 7. februar 2010 Interne refleksjoner altså, også kjent som "flare". Det har akkurat ingenting med UV-stråling å gjøre, men problemet kan forværres om man (er så dum at man) bruker UV-filter.UV-flekker - flekker som oppstår som følge av at man har brukt UV-filter ;-) Lenke til kommentar
Anew Skrevet 7. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 7. februar 2010 Interne refleksjoner altså, også kjent som "flare". Det har akkurat ingenting med UV-stråling å gjøre, men problemet kan forværres om man (er så dum at man) bruker UV-filter.UV-flekker - flekker som oppstår som følge av at man har brukt UV-filter ;-) Good one! Den må vi huske på til neste anledning byr seg... Sitter nå og forsøker å mekke sammen en presentasjon jeg skal snakke til i minst 90 minutter i morgen, men hjernen er tom. Har presentert stoffet mange, mange ganger før, men da har jeg hatt et publikum som godtar enten bare engelsk, eller en lett blanding. Nå må jeg ha alt på norsk, og det er utrooolig kjedelig å oversette eget stoff fra engelsk til norsk. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 7. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 7. februar 2010 90 minutter? Det var på kanten til sprøtt lenge – får håpe det er rikelig med kaffe. (Jeg har alltid laget alle slides på engelsk, uansett. Veldig behagelig. Men nå har jeg kun jobbet for amerikanske selskaper, og det har sine fordeler – antar det er litt annerledes for en helnorsk forsamling.) Lenke til kommentar
ventle Skrevet 7. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 7. februar 2010 Produktiv dag i skiløypa i dag. Lukkeren både åpnet og lukket seg 770 ganger Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 7. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 7. februar 2010 (endret) Jeg har også alle slides på engelsk, selv de gangene det er helnorske møter. Blir altfor mye arbeid å ha to versjoner av alle presentasjoner. Men nå er jo olje-språket så fullt av engelske ord likevel, at det hadde vel ikke vært så mye å oversette... Endret 7. februar 2010 av arnold_layne Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 7. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 7. februar 2010 Have you considered the new EU regulations? Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 7. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 7. februar 2010 90 minutter hørtes veldig lenge ut på en presentasjon. Jeg er vant til å software relaterte presentasjoner og da holder jeg meg til 10/20/30 regelen. 10 sider, 20 minutt og minimum 30p font. Alt etterpå tar jeg på sparket, det vil si at jeg svarer på spørsmål og viser ting i selve programmet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå