Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Klarer ikke å finne noen tilpasset solblender på ebay. Med 67mm filterdiameter, så er det kanskje like greit å gå for Nikon HB-32 (den som er til 18-70)? Det kostet meg $5.49 med free shipping på ebay... :roll:

En ting jeg har merket meg er at prisen ikke stiger proposjonalt med dimensjonen.

Hvorfor skal 67mm koste 4 ganger mer enn 55mm???

Endret av Inc
Lenke til kommentar

Fordi de som er tullete nok til å kjøpe dyr optikk er spandable nok til å kjøpe tullete dyre filtre og solblendere.

 

(Joda, det stemmer at enkelte komponenter har produksjonskostnader som øker eksponensielt med størrelse – men stort sett er prisforskjellen drevet av forskjellig prissensitivitet.)

Endret av Euklid
Lenke til kommentar

Da var mitt Sigma 50/1.4 sendt inn til verksted for tredje gang med samme feilsymptom. Også denne gang sammen med kamerahuset mitt. Lånekamera? Nei det har butikken ikke tilgjengelig - selv med 20 stk Canon 1D Mark III på brukthylla!

 

I mellomtiden forsker jeg på registeravstanden til mFT-kameraene. Stemmer det at den er ca 20mm? Tenker å bygge en liten adapter slik at noen av objektivene kan brukes på en PEN jeg får lånt uten objektiv.

Lenke til kommentar

Angående tegnebrett

Jeg kjøpte meg ett wacom bamboo touch and pen (muligens fun ett eller annet) i størelse a5. Og det er ikke så ofte jeg bruker det, men når jeg skal inn å pirke på bilder syns jeg det er ca 400 ganger bedre enn mus. Man har jo så god presisjon.

 

ett kjøp jeg selv er rimelig godt fornøyd med. Gode linuxdrivere også til wacom

Lenke til kommentar
I mellomtiden forsker jeg på registeravstanden til mFT-kameraene. Stemmer det at den er ca 20mm? Tenker å bygge en liten adapter slik at noen av objektivene kan brukes på en PEN jeg får lånt uten objektiv.

Litt pussig det der - har aldri sett en nøyaktig angivelse av registeravstanden på µ4/3, den blir oftest angitt som ca/appr/~ 20mm. Har adaptere for LTM (M39) som skulle vært 8,8mm tykke dersom µ4/3 har registeravstand nøyaktig 20mm, men når jeg måler dem er de altså rundt 9,5mm tykke. Det antyder at registeravstanden kan være kortere enn 20mm, muligens rundt 19,4-19,5mm?

Lenke til kommentar
Angående tegnebrett

Jeg kjøpte meg ett wacom bamboo touch and pen (muligens fun ett eller annet) i størelse a5. Og det er ikke så ofte jeg bruker det, men når jeg skal inn å pirke på bilder syns jeg det er ca 400 ganger bedre enn mus. Man har jo så god presisjon.

 

ett kjøp jeg selv er rimelig godt fornøyd med. Gode linuxdrivere også til wacom

 

Den funker vel til mac også?

 

btw; skal selge et objektiv - ville dere latt være å selge hvis budgivere gir dårlig magefølelse?

Fikk to budgivere som bor på samme sted (ikke oslo - men en øy) og budene var rimelig like. Men den ene var nokså nedlatende når jeg sa ønsket pris, den andre ble forbanna når jeg ba han komme med bud, som var likt den andre og jeg takket nei. Meget mulig jeg er litt sær - men det er en 135 DC F2 til nypris 13 000 ca, tenkte å selge for 6-7 000 kr, det virket som en fair pris....3200 og 3800 virker litt skambud da tenker jeg, eller?

Lenke til kommentar
btw; skal selge et objektiv - ville dere latt være å selge hvis budgivere gir dårlig magefølelse?

Fikk to budgivere som bor på samme sted (ikke oslo - men en øy) og budene var rimelig like. Men den ene var nokså nedlatende når jeg sa ønsket pris, den andre ble forbanna når jeg ba han komme med bud, som var likt den andre og jeg takket nei. Meget mulig jeg er litt sær - men det er en 135 DC F2 til nypris 13 000 ca, tenkte å selge for 6-7 000 kr, det virket som en fair pris....3200 og 3800 virker litt skambud da tenker jeg, eller?

 

6-7000 er en grei pris i forhold til nypris som er rett over 11000, under 5000 er skambud.

Ikke selg, bare vent til du får ønsket pris.

Lenke til kommentar
Angående tegnebrett

Jeg kjøpte meg ett wacom bamboo touch and pen (muligens fun ett eller annet) i størelse a5. Og det er ikke så ofte jeg bruker det, men når jeg skal inn å pirke på bilder syns jeg det er ca 400 ganger bedre enn mus. Man har jo så god presisjon.

 

ett kjøp jeg selv er rimelig godt fornøyd med. Gode linuxdrivere også til wacom

 

Den funker vel til mac også?

 

btw; skal selge et objektiv - ville dere latt være å selge hvis budgivere gir dårlig magefølelse?

Fikk to budgivere som bor på samme sted (ikke oslo - men en øy) og budene var rimelig like. Men den ene var nokså nedlatende når jeg sa ønsket pris, den andre ble forbanna når jeg ba han komme med bud, som var likt den andre og jeg takket nei. Meget mulig jeg er litt sær - men det er en 135 DC F2 til nypris 13 000 ca, tenkte å selge for 6-7 000 kr, det virket som en fair pris....3200 og 3800 virker litt skambud da tenker jeg, eller?

 

 

Fungerer nok strålende til mac også, men det har jeg ingen anelse om. Hadde vært rart om de ikke hadde macdrivere.

 

Ikke selg om du ikke får ønsket pris, det er mitt motto :)

Lenke til kommentar
btw; skal selge et objektiv - ville dere latt være å selge hvis budgivere gir dårlig magefølelse?

Fikk to budgivere som bor på samme sted (ikke oslo - men en øy) og budene var rimelig like. Men den ene var nokså nedlatende når jeg sa ønsket pris, den andre ble forbanna når jeg ba han komme med bud, som var likt den andre og jeg takket nei. Meget mulig jeg er litt sær - men det er en 135 DC F2 til nypris 13 000 ca, tenkte å selge for 6-7 000 kr, det virket som en fair pris....3200 og 3800 virker litt skambud da tenker jeg, eller?

 

6-7000 er en grei pris i forhold til nypris som er rett over 11000, under 5000 er skambud.

Ikke selg, bare vent til du får ønsket pris.

 

Tja - får jo solgt 24-70 og 14-24 for nesten ny pris tror jeg, men dette er litt eldre og gammelt, samt at det ikke er så nytt og "fresht" som de overnevnte...Hvor mye er egentlig god pris for den?

Betalte vel 6500 for et halvt år siden.

Lenke til kommentar
Fikk to budgivere som bor på samme sted (ikke oslo - men en øy) og budene var rimelig like. Men den ene var nokså nedlatende når jeg sa ønsket pris, den andre ble forbanna når jeg ba han komme med bud, som var likt den andre og jeg takket nei. Meget mulig jeg er litt sær - men det er en 135 DC F2 til nypris 13 000 ca, tenkte å selge for 6-7 000 kr, det virket som en fair pris....3200 og 3800 virker litt skambud da tenker jeg, eller?

Mavefølelsen min her er at det er en luring som prøver å få deg til å tro at fair pris er ekstremt lav – i alle fall om språk fra «begge» ligner. Men jeg kan jo selvsagt ta feil.

Lenke til kommentar
Fikk to budgivere som bor på samme sted (ikke oslo - men en øy) og budene var rimelig like. Men den ene var nokså nedlatende når jeg sa ønsket pris, den andre ble forbanna når jeg ba han komme med bud, som var likt den andre og jeg takket nei. Meget mulig jeg er litt sær - men det er en 135 DC F2 til nypris 13 000 ca, tenkte å selge for 6-7 000 kr, det virket som en fair pris....3200 og 3800 virker litt skambud da tenker jeg, eller?

Mavefølelsen min her er at det er en luring som prøver å få deg til å tro at fair pris er ekstremt lav – i alle fall om språk fra «begge» ligner. Men jeg kan jo selvsagt ta feil.

 

Tja - du har nok rett. Heldigvis trenger jeg ikke selge objektivet, og kan sikkert få nytte av det senere. Men den eneste holdning som virket nedlatende "hehe...lykke til", og den andres mer aggressive holdning, nærmest krass hele veien, men med samme tilbud bare 600 kr mer, og påfølgende agresseive svar gav meg virkelig dårlig følelse. Meget godt jeg kan ha misforstått, men når personen velger å uttale seg på sms i slike ordlag så har han seg selv å takke..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...