Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har vel til gode å se interne refleksjoner som ikke reduserer kontrast. Så i mitt hode blir veiling eller kontrastreduserende en overflødig presiering.

 

Det enkleste er kanskje fortsatt like bra :p

 

Vi diskuter kanskje ut fra ulike språkidealer her? Da kan vi trolig krangle til krampa tar oss, og det gidder ingen av oss.

Si hva du vil du Christian. Moralen er vel den samme. Du trenger motlysblender.

 

Motlysblender burde etter mitt syn være påbudt ved lov, på linje med refleks og bilbelte.

Endret av fototim
Lenke til kommentar
Tegnebrett er veldig bra, om du gjør veldig nøye hudretusj / d&b jobbing, og ett must om du driver emd illustrasjoner osv. Ellers er det vel egentlig ikke noe must.

 

Vel - vi ekke alltid så heldig med de vi fotograferer i slik henseende at huden er helt ren, og vi kan få noen "bulker" i mangel på bedre ord, hvor det hadde vært fordel å gjøre personen mer skinny (til en viss grad)...En annen ting er at jeg er noe ustødig på hånden pga senebetennelse som kommer litt ofte, så tenkte i forhold til tegning, og selektiv farging at det ville være enklere enn mus?

Lenke til kommentar

Når vi først er inne på tegnebrett, er dette bare leketøy? (Liker tanken på oppgradering fra PSEL 5)

 

Utgangspunktet mitt er at jeg ikke ser for meg at jeg blir en tung bruker av tegnebrett, men tenker at det kan være litt småkjekt å ha i noen situasjoner. Tenker den faktisk som suplement til trackpad på ThinkPaden min (som er forbausenede bra), bruker knapt nok mus i dag.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-83883

Jeg bruker dette som supplement til mus og tastatur når jeg jobber i LR og PS. Jeg synes det fungerer bra til sitt bruk. Kvaliteten på pennen synes jeg dårlig, den kjennes ut som en billig plastleke. Ellers er kvaliteten på selve brettet helt ok.

Endret av medlem-83883
Lenke til kommentar

Av hva jeg har lest så er stort sett det meste fra Wacom bra. De billigste er strippet for funksjoner, men tegnepraksisn er/skal være mer eller mindre den samme minus divers justeringmuligheter osv.

Edit: man skal retusjere en hel del skal tegnebrett svare seg, det mest klarer en seg fint med mus. Fordelen med brett er nøyaktigheten med penn som man har i fingrene.

Endret av Inc
Lenke til kommentar
Jeg har et Nikon D40, og er på jakt etter enten et "portrettobjektiv" eller et zoomobjektiv. Har langt ifra veldig mye penger, er det noen som har noen meninger om hvilke objektiver jeg burde vurdere?

Med zoomobjektiv, mener du telezoom? I så fall, enten Nikon 55-200 VR eller 730-300 VR. En lyssterk 50mm, som AF-S 50/1.4, er et bra portrettobjektiv (men begge telezoomene funker også bra til det). :)

Lenke til kommentar
Tegnebrett er veldig bra, om du gjør veldig nøye hudretusj / d&b jobbing, og ett must om du driver emd illustrasjoner osv. Ellers er det vel egentlig ikke noe must.

 

Vel - vi ekke alltid så heldig med de vi fotograferer i slik henseende at huden er helt ren, og vi kan få noen "bulker" i mangel på bedre ord, hvor det hadde vært fordel å gjøre personen mer skinny (til en viss grad)...En annen ting er at jeg er noe ustødig på hånden pga senebetennelse som kommer litt ofte, så tenkte i forhold til tegning, og selektiv farging at det ville være enklere enn mus?

 

Det vet jeg ikke om det vil være. Har ikke brukt mitt tegnebrett så mye (pga det er litt slow, så er litt ekkelt), men når du først blir vant med å bruke det, så burde det kanskje bli bedre for hånden din. Men du kan sikkert forvente at det er vondere å bruke enn en mus første 1 - 2 ukene. Til du blir vant til det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...