Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Er det sånn at ein må bevise for alle andre at ein kan noko? Mykje av denne kranglinga minner veldig om argumentasjonen til ein som vi ikkje har sett her på ei stund. "Dersom du ikkje viser kva du kan, så kvifor kan du seie noko om meg?" Er det strengt tatt så forbanna viktig?

 

Og over på foto: Skulle egentlig på en liten fototur i helga. Gå rundt i ein veldig fin dal og ta bilder, men mtp den værmeldinga som er no, så vil det bli rimelig vått uten telt. Så derfor lurer eg på om nokon veit om ein fin plass på Sunnmøre, som ligger ca ute i havgapet. Tenkt på Alnes eller Flø, men andre forslag anyone?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det sånn at ein må bevise for alle andre at ein kan noko? Mykje av denne kranglinga minner veldig om argumentasjonen til ein som vi ikkje har sett her på ei stund. "Dersom du ikkje viser kva du kan, så kvifor kan du seie noko om meg?" Er det strengt tatt så forbanna viktig?

 

Gissan har skrevet: Fuglebilder er det eneste jeg kan.

Når han så skal argumentere for at en skjerm ikke duger, så sier han han selger masse bilder, og tar oppdrag. Dvs han bør helst kunne mer enn bare fuglefoto.

 

Det setter tvil til om skjermene virkelig er så dårlige, eller om han var unøyaktig da han sa at han ikke kunne annet enn fugler.

 

Han ler indirekte av de med TN-skjerm og framstiller seg selv som proff, mens han tidligere har sagt at han ikke tar annet en fuglefoto.

 

Så hva skal vi tro? Fram til jeg ser et portrett, eller brukt produktfoto, kan jeg ikke tro annet enn at han lyver. Hvem som bryr seg om hva jeg tror eller ikke er en annen sak.

Lenke til kommentar
Han spurte deg fem ganger før han sa så mye som et ord om TN-paneler.

 

Feil...

 

Tja, det var nå i alle fall det han (eller en annen, jeg husker ikke helt, men kan sjekke det nå) sa i sted. Det jeg vet, er at du er spurt flere ganger (tre eller mer) om hvilke skjermer du har kjøpt, uten å ha svart.

Lenke til kommentar
Så hva skal vi tro? Fram til jeg ser et portrett, eller brukt produktfoto, kan jeg ikke tro annet enn at han lyver.

Å joda. Det kan du. Med litt fantasi kunne du nok komme på en god del mulige forklaringer som ikke innebærer løgn. Det kan du, men det vil du tydeligvis ikke.

 

Strengt tatt er det din og Gissan sin avgjørelse om dere vil løpe lina ut eller ikke. Men med å trappe opp slik så lever du ikke opp til det du sa for noen poster side, om at du hadde kontroll.

Denne tråden er så vidt jeg har forstått en felles chatte-tråd. Dere gjør den begge nå til en shitte-tråd for to egoer som eser ut.

 

Kan dere være så vennlig å roe dere litt, sånn at andre slipper til ordet?

Endret av fototim
Lenke til kommentar

Pusur: Søk på "TN-panel gissan" da finner du en tråd hvor han spør ang skjermer. Da vil du se at han flere ganger skriver: "TN, NO WAY" etter at noen har påpekt at det "suger"

 

Det interessante var også det at han skriver at han sitter på en TN-skjerm nå, og da lurer jeg, hvordan får du til å redigere bildene slik at kundene blir fornøyde?! Om TN virkelig er så dårlig?

 

Edit: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=957489&st=0 her er tråden.

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar

Fælt til mas ang TN-paneler da. En bekjent er fotograf og gjør det greit nok til å brøfø en familie og litt til. Han sitter stort sett bare på TN-paneler som jeg har sett. Riktignok har han andre paneler han sjekker enkelte bilder med. Tror dette handler mer om begrensning i fotografen enn i utstyret - nok en gang. :)

Lenke til kommentar
Så hva skal vi tro? Fram til jeg ser et portrett, eller brukt produktfoto, kan jeg ikke tro annet enn at han lyver.

Å joda. Det kan du. Med litt fantasi kunne du nok komme på en god del mulige forklaringer som ikke innebærer løgn. Det kan du, men det vil du tydeligvis ikke.

 

Når han tidligere har skrevet "fuglebilder er det eneste jeg kan" og "fuglefoto er det eneste jeg tar" så har jeg vansker. Men det er selvfølgelig ikke vanskelig å se det for meg, har bare vansker for å tro det.

 

men greit, Gissan vil ikke linke, bare påstå, så jeg gir meg.

 

Fælt til mas ang TN-paneler da. En bekjent er fotograf og gjør det greit nok til å brøfø en familie og litt til. Han sitter stort sett bare på TN-paneler som jeg har sett. Riktignok har han andre paneler han sjekker enkelte bilder med. Tror dette handler mer om begrensning i fotografen enn i utstyret - nok en gang. :)

 

Er vel nøyaktig mitt poeng.

Lenke til kommentar
Jeg får trøste meg med 12 år gammel Highland Park ... Blir ikke helt det samme.

 

Tom

Kaffe er alt jeg har. Til gjengjeld er den nytrukket på presskanne :)

 

PS: Det vi gjør nå er egentlig ikke å diskutere kaffe og edlere dråper. Vi forsøker å gå føre med et eksempel på god oppførsel.

 

EDIT: Dårlig grammatikk

Endret av fototim
Lenke til kommentar

Lurer på hvor lenge USA kan ha så svak dollar uten at det fører til økte priser på fotoutstyr. For øyeblikket er det mye å spare på å handle i utlandet, men jeg tipper det vil snu.

 

En annen ting er at vi undergraver våre egne interesser ved å handle utenlands. Fotobutikken på hjørnet forsvinner hvis ikke vi bruker dem.

Lenke til kommentar
Lurer på hvor lenge USA kan ha så svak dollar uten at det fører til økte priser på fotoutstyr. For øyeblikket er det mye å spare på å handle i utlandet, men jeg tipper det vil snu.

 

En annen ting er at vi undergraver våre egne interesser ved å handle utenlands. Fotobutikken på hjørnet forsvinner hvis ikke vi bruker dem.

 

Butikkene tjener vel like mye? De får jo like mye penger, og når den går opp vil det de har tjent, også øke, eller?

 

Edit: Blir vel litt dyrere for de å kjøpe inn...

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar
Tror jeg trenger en kur ifra dere...

 

Har i det siste vært å klådd på litt gromt nikon-utstyr (D300+70-200 f2.8 og D3+17-35 f2.8) og har i det siste nesten ikke tatt bilder..

 

Finnes det noen kur for sånt eller vil det bare gå over?

Tror du det er en sammenheng mellom at du har tafsa på gromutsyr og at du har vært lite produktiv?

 

Hvis det stemmer, så har du vel egentlig selv pekt på kuren selv. Nemlig å holde seg vekke fra ville utstyrsdiskusjoner for en periode. Det kan og være en de å kikke i litt fotobøker for å få inspirasjon. Ikke tekniske utstyrsbøker, men bøker som har fokus på bildene. En annen mulighet er å ta seg en tur til en ny plass. Store sjanser for at det ka være positivt og.

Lenke til kommentar
Lurer på hvor lenge USA kan ha så svak dollar uten at det fører til økte priser på fotoutstyr. For øyeblikket er det mye å spare på å handle i utlandet, men jeg tipper det vil snu.

 

En annen ting er at vi undergraver våre egne interesser ved å handle utenlands. Fotobutikken på hjørnet forsvinner hvis ikke vi bruker dem.

Canon varslet prisøkninger tidligere i vår; og kommer vel med flere i løpet av året. Så de andre må nok komme etter.

 

Jeg handler stort sett fra butikk i Norge; spesiellt pga. reklamasjon. Noe jeg har hatt brukt for flere ganger. Handler jeg i utlandet, så er det fordi jeg er der og da og fant noe jeg fikk lyst på.

 

Tom

Lenke til kommentar
Tror jeg trenger en kur ifra dere...

 

Har i det siste vært å klådd på litt gromt nikon-utstyr (D300+70-200 f2.8 og D3+17-35 f2.8) og har i det siste nesten ikke tatt bilder..

 

Finnes det noen kur for sånt eller vil det bare gå over?

Tror du det er en sammenheng mellom at du har tafsa på gromutsyr og at du har vært lite produktiv?

 

Hvis det stemmer, så har du vel egentlig selv pekt på kuren selv. Nemlig å holde seg vekke fra ville utstyrsdiskusjoner for en periode. Det kan og være en de å kikke i litt fotobøker for å få inspirasjon. Ikke tekniske utstyrsbøker, men bøker som har fokus på bildene. En annen mulighet er å ta seg en tur til en ny plass. Store sjanser for at det ka være positivt og.

 

Er nesten litt flaut å si det, men jeg tror du har ganske så rett...

 

Får håpe det blir oppholdsvær snart.. Tror ikke min D80 og sigmaoptikk har godt av regnværet her i sør-trøndelag.

Lenke til kommentar
Såder. Og om det begynner å regne på oppdrag i kveld skal jeg ta et glass ti år gammel Glenmorangie og forbanne verden med svak stemme.

Jeg får trøste meg med 12 år gammel Highland Park ... Blir ikke helt det samme.

 

Tom

 

Kaffe er alt jeg har. Til gjengjeld er den nytrukket på presskanne :)

 

PS: Det vi gjør nå er egentlig ikke å diskutere kaffe og edlere dråper. Vi forsøker å gå føre med et eksempel på god oppførsel.

Tim og Tom, dere er velkomne for et glass. :) Ta med Highland Park Tom, det kan ikke skade sent på kvelden.

 

Tror jeg trenger en kur ifra dere...

 

Har i det siste vært å klådd på litt gromt nikon-utstyr (D300+70-200 f2.8 og D3+17-35 f2.8) og har i det siste nesten ikke tatt bilder..

 

Finnes det noen kur for sånt eller vil det bare gå over?

Nu he vi ei ganske grei oppskrift for å hjølpa på ditta.

 

Fysst tek vi ein normalzoom hjå dett eget merke. Så tek vi normalzoomen og set han på normalbrennvidda for ditt system (Canon 30mm, Nikon, Sony, Pentax, Samsung 35mm, Olympus 25). Ny lyt me teipe zoomen fast i herran posisjona. Så tek vi ein tur ut i lokalmiljøet, så tek vi bildar med bare herran brennvidda.

 

Vel bekomme!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...