Euklid Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 (endret) «Saw» er både sag og preteritumsformen av «see». Edit: tredje hjul på vogna. Minst. Endret 5. februar 2010 av Euklid Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Aha.. det er noe å tenke på. Jeg lurte litt på hvordan jeg skulle skrevet det etterpå, men fant ikke på noe lurt. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 (endret) Er det? Jeg sjekka på den tritrans-siden og der står det at det betyt "sag". Ja, ja.. jeg er jo dårlig i engelsk, så derfor sjekket jeg det. Så den siden er ikke noe bra da? Et såkalt homonym - et ord som betyr to forskjellige ting, selv om det både skrives og uttales på samme måten. Humoristen i meg synes også det er gøy at "bøger" på norsk og "bøsse" på dansk begge er homonymer.. Edit: Flere bøyninger av "to see" enn du har bruk for. Endret 5. februar 2010 av Trondster Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Et såkalt homonym - et ord som betyr to forskjellige ting, selv om det uttales på samme måten. Humoristen i meg synes også det er gøy at "bøger" på norsk og "bøsse" på dansk begge er homonymer.. Men er begrepene skapt av homofober? Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 "Saw" er en bøynig av dette, og som du visste, men ikke lenger visste, men nå igjen vet, betyr det "har sett,"Nei, "har sett" er perfektum. "Have seen" på engelsk. "Saw" er preteritum, "så" på norsk. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Et såkalt homonym - et ord som betyr to forskjellige ting, selv om det uttales på samme måten. Humoristen i meg synes også det er gøy at "bøger" på norsk og "bøsse" på dansk begge er homonymer.. Men er begrepene skapt av homofober? Næh - det er ubegripelig. Men mindre man parerer som "nå - humoristen i deg - er det en annen mann, eller?". ..Men så er det mer et overgrep enn et begrep.. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Jeg er forresten dårlig i norsk også, og vet ikke hva preteritum betyr. Heller ikke infintiv og de andre greiene. Når jeg leser det her så forstår jeg jo at det er tider og sånt, men hadde noen spurt meg om det i morgen hadde jeg ikke visst hva som er hva. Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 "Saw" er en bøynig av dette, og som du visste, men ikke lenger visste, men nå igjen vet, betyr det "har sett,"Nei, "har sett" er perfektum. "Have seen" på engelsk. "Saw" er preteritum, "så" på norsk. Faen, det vet jeg jo egentlig. Pinlig feil. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Jeg er ganske sikker på at grammatikkregler er noe av det mest unyttige jeg kan (og jeg kan 500 desimaler i pi, så det sier litt). Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 3,14 poeng til den som gjetter hva dette er 700% visning av (Nei, ikke gamle gardiner) Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Var forresten nettopp innom det lokale trykkeriet og henta noen utskrifter montert på kapa-plater, hvorav én er 60x35cm. Er ganske imponert over hvor godt bildene fra lille D40, med sine beskjedne 6 megapiksler, holder seg i såpass store størrelser. Lenke til kommentar
Mundus Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 3,14 poeng til den som gjetter hva dette er 700% visning av (Nei, ikke gamle gardiner) skjerfet ditt Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 sn0dig, kan det være et ullpledd? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 (Nei, ikke gamle gardiner) Dang - trodde ellers det var Akam-kalenderen.. Steikje fine gardina Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Verken skjerf eller ullpledd. Keep guessing. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Det må jo være noe det ikke ligner på. Detaljer fra en pengeseddel? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Nei og nei. Tror egentlig ikke at dere kommer til å gjette det. Det er rett og slett en skjorte, og det til venstre er en dongribukse Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 (endret) Kan melde om at Island er AWESOME og at bildet vil komme innen kort tid! EDIT: Bilder i flertall. Endret 5. februar 2010 av IceFox Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 "Bildet"? Antar batteriet ikke varte så lenge i kulda? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå