HrSteen Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 (endret) "Det ble et par timer venting på hurtigbåten i Nesna, og jeg fikk muligheten til å gjøre meg litt kjent i området. Jeg var en tur innom det lokale butikksenteret, og kjøpte meg et brød, bananer og sjokolade. Utenfor stod en rekke sykler. Ingen var låst. I min hverdag er slikt helt utenkelig. Så sent som i fjor ble både min sønn og jeg frastjålet syklene våre på Jessheim. Det må være godt for nesnaværingene å slippe å bekymre seg for slikt." Nesna - stedet som er så jævlig at selv kjeltringene holder seg unna? Det er nok sannheten ja KSolfjeld er nok enig. Endret 4. februar 2010 av stoners Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Ser at dette med tyveri tok helt av :-) Deler min erfaring med Tyrkia med dere; Var som vanlig ute å vimset, tuslet inn på den nærmeste kebabsjappa, og bestilte mat. Kamera la jeg på bordet ved siden av meg. Glemte det selvsagt da jeg gikk, da fulgte eieren etter meg, og leverte kamera tilbake. Jeg spiste der resten av ferien. Uansett, jeg skal besøke flere steder, blandt annet LA og Death Valley. Jeg tviler på at det er mange dyktige tyver i Death Valley, det er vel begrenset hvor mange det er der. Men jeg vet ingenting om LA :-S Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Minner meg om sykkelbloggen til en dinside-journalist. "Det ble et par timer venting på hurtigbåten i Nesna, og jeg fikk muligheten til å gjøre meg litt kjent i området. Jeg var en tur innom det lokale butikksenteret, og kjøpte meg et brød, bananer og sjokolade. Utenfor stod en rekke sykler. Ingen var låst. I min hverdag er slikt helt utenkelig. Så sent som i fjor ble både min sønn og jeg frastjålet syklene våre på Jessheim. Det må være godt for nesnaværingene å slippe å bekymre seg for slikt." http://www.dinside.no/772765/sykkelbloggen-dag-13-14-og-15 Var vel en amerikansk avis som skrev at ingen låser døren i Norge ... Nesna - stedet som er så jævlig at selv kjeltringene holder seg unna? Nesna er ikke så ille. Vefsn er værre. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Nesna er ikke så ille. Vefsn er værre.+1, samme gjelder forøvrig bygdene til og med byen nord for Saltfjellet. Lenke til kommentar
Mundus Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Ser at dette med tyveri tok helt av :-) Deler min erfaring med Tyrkia med dere; Var som vanlig ute å vimset, tuslet inn på den nærmeste kebabsjappa, og bestilte mat. Kamera la jeg på bordet ved siden av meg. Glemte det selvsagt da jeg gikk, da fulgte eieren etter meg, og leverte kamera tilbake. Jeg spiste der resten av ferien. Uansett, jeg skal besøke flere steder, blandt annet LA og Death Valley. Jeg tviler på at det er mange dyktige tyver i Death Valley, det er vel begrenset hvor mange det er der. Men jeg vet ingenting om LA :-S Jeg mener at California har den 3 strike regelen, der hvis man blir tatt og dømt for tredje gangs forbrytelse ender opp med livsvarig fengsel. Mulig at det har en preventiv virkning på bandittene. Iallefall de som er tatt to ganger Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Var vel en amerikansk avis som skrev at ingen låser døren i Norge ... Ingen i Tyskland låser dørene sine heller, men der trenger man nøkkel for å gå inn døra.. Alltid gøy å lære det på den vanskelige måten når man er ute med søpla, henter posten eller lignende. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Var vel en amerikansk avis som skrev at ingen låser døren i Norge ... Denne filmen er ikke akkurat det samme, men ganske søt likevel Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Nokon som har erfaring med skibakke og kamera? Eg skal opp i bakken og stå på brett i morgon og ein eg går på skule med er sinnsvak på ski. Han lurer på om eg kunne tatt med meg kamera. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Kven av dei du går på skule med, Eksistensiel? Eg kjenner ein god del av den gjengen. Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Elias, han står for det meste av filminga. Lenke til kommentar
OlavF Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Fikk ny MBP i dag! Endelig ble det litt fart på Photoshop og Lightroom fantastisk. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 (endret) Elias, han står for det meste av filminga. Ok. Ikkje den av dei eg kjenner best, har vel so vidt prata med han eit par gonger. Endret 4. februar 2010 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Nokon som har erfaring med skibakke og kamera? Eg skal opp i bakken og stå på brett i morgon og ein eg går på skule med er sinnsvak på ski. Han lurer på om eg kunne tatt med meg kamera. Jeg har tatt noen bilder i skibakken, men da var det lite med både ski- og brettkjørere der. LINK En av erfaringene jeg dro, er at blitsen bør langt opp fra bakken, særlig om man bruker vidvinkel, ellers blir gjerne snøen nærmest kamera veldig overeksponert (og alt lenger unna mørkt). Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Det var også en t-trøye, forresten.. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Gleder meg til å ta en titt på Leica S2 neste uke. Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Fikk ny MBP i dag! Endelig ble det litt fart på Photoshop og Lightroom fantastisk. Jeg håper jeg får min i løpet av neste uke. Locking forward too it. Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Er 3000kr ein rimelig pris for D60 + 18-55mm VR kjøpt i mai 2009? Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Tja, sikkert ikke verst. Solgte akkurat D60+18-55, 8GB SDHC kort, Löwepro bag,og litt småting som fulgte med da kamera var nytt for 2500,- Dette var dog vennepris. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 ..Og a propos onde printere.. Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Sikkert posta før, men detta er somewhat related. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå