Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

"Det ble et par timer venting på hurtigbåten i Nesna, og jeg fikk muligheten til å gjøre meg litt kjent i området. Jeg var en tur innom det lokale butikksenteret, og kjøpte meg et brød, bananer og sjokolade. Utenfor stod en rekke sykler. Ingen var låst. I min hverdag er slikt helt utenkelig. Så sent som i fjor ble både min sønn og jeg frastjålet syklene våre på Jessheim. Det må være godt for nesnaværingene å slippe å bekymre seg for slikt."

Nesna - stedet som er så jævlig at selv kjeltringene holder seg unna? :p

 

Det er nok sannheten ja :D

KSolfjeld er nok enig.

Endret av stoners
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser at dette med tyveri tok helt av :-) Deler min erfaring med Tyrkia med dere;

 

Var som vanlig ute å vimset, tuslet inn på den nærmeste kebabsjappa, og bestilte mat. Kamera la jeg på bordet ved siden av meg. Glemte det selvsagt da jeg gikk, da fulgte eieren etter meg, og leverte kamera tilbake. Jeg spiste der resten av ferien.

 

Uansett, jeg skal besøke flere steder, blandt annet LA og Death Valley. Jeg tviler på at det er mange dyktige tyver i Death Valley, det er vel begrenset hvor mange det er der. Men jeg vet ingenting om LA :-S

Lenke til kommentar
Minner meg om sykkelbloggen til en dinside-journalist.

 

"Det ble et par timer venting på hurtigbåten i Nesna, og jeg fikk muligheten til å gjøre meg litt kjent i området. Jeg var en tur innom det lokale butikksenteret, og kjøpte meg et brød, bananer og sjokolade. Utenfor stod en rekke sykler. Ingen var låst. I min hverdag er slikt helt utenkelig. Så sent som i fjor ble både min sønn og jeg frastjålet syklene våre på Jessheim. Det må være godt for nesnaværingene å slippe å bekymre seg for slikt."

 

http://www.dinside.no/772765/sykkelbloggen-dag-13-14-og-15

Var vel en amerikansk avis som skrev at ingen låser døren i Norge ...

 

Nesna - stedet som er så jævlig at selv kjeltringene holder seg unna? :p

Nesna er ikke så ille. Vefsn er værre.

Lenke til kommentar
Ser at dette med tyveri tok helt av :-) Deler min erfaring med Tyrkia med dere;

 

Var som vanlig ute å vimset, tuslet inn på den nærmeste kebabsjappa, og bestilte mat. Kamera la jeg på bordet ved siden av meg. Glemte det selvsagt da jeg gikk, da fulgte eieren etter meg, og leverte kamera tilbake. Jeg spiste der resten av ferien.

 

Uansett, jeg skal besøke flere steder, blandt annet LA og Death Valley. Jeg tviler på at det er mange dyktige tyver i Death Valley, det er vel begrenset hvor mange det er der. Men jeg vet ingenting om LA :-S

 

Jeg mener at California har den 3 strike regelen, der hvis man blir tatt og dømt for tredje gangs forbrytelse ender opp med livsvarig fengsel.

Mulig at det har en preventiv virkning på bandittene. Iallefall de som er tatt to ganger :D

Lenke til kommentar
Nokon som har erfaring med skibakke og kamera?

 

Eg skal opp i bakken og stå på brett i morgon og ein eg går på skule med er sinnsvak på ski. Han lurer på om eg kunne tatt med meg kamera.

 

Jeg har tatt noen bilder i skibakken, men da var det lite med både ski- og brettkjørere der. LINK :D

 

En av erfaringene jeg dro, er at blitsen bør langt opp fra bakken, særlig om man bruker vidvinkel, ellers blir gjerne snøen nærmest kamera veldig overeksponert (og alt lenger unna mørkt).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...