Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Urk.. må slutte å bruke penger snart.

Trøsten er formodentlig at du etter hvert har bygget opp en såpass solid utstyrspark at du ikke trenger å gjøre de helt store investeringene?

 

Hvilken planet er du født på :)

 

Jo mer du har,jo dyrere blir neste objektiv.Og det finnes ingen øvre grense,bare mange hindringer man må omgåes :hm:

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Da er jeg omsider blitt lovlydig :)

Har i dag endelig kjøpt Lightroom lisens. (Litt stolt over meg selv)

Da jeg begynte å bruke Lightroom 1. et ellerannet så sa jeg at jeg skulle kjøpe lisens når versjon 2 kom, men en "kriminell" bekjent hadde crack på denne og jeg hadde litt dårlig råd, men nå har samvittigheten tatt overhånd!

 

Dette er blitt en dyr uke. Lightroom, Windows 7 Pro og Canon 100mm f/2.8 Macro. Kommer til å gå smått med oppussing av loftet :(

Lenke til kommentar
Da er jeg omsider blitt lovlydig :)

Har i dag endelig kjøpt Lightroom lisens. (Litt stolt over meg selv)

Da jeg begynte å bruke Lightroom 1. et ellerannet så sa jeg at jeg skulle kjøpe lisens når versjon 2 kom, men en "kriminell" bekjent hadde crack på denne og jeg hadde litt dårlig råd, men nå har samvittigheten tatt overhånd!

 

Dette er blitt en dyr uke. Lightroom, Windows 7 Pro og Canon 100mm f/2.8 Macro. Kommer til å gå smått med oppussing av loftet :(

 

Kall det investering.Hvite vegger,en projektor og noen fargestifter så kan du kalligrafere bildene dine direkte på veggene.

Lenke til kommentar
Urk.. må slutte å bruke penger snart.

Trøsten er formodentlig at du etter hvert har bygget opp en såpass solid utstyrspark at du ikke trenger å gjøre de helt store investeringene?

Tja.. tingen er at når alle småtingene er kjøpt er de store neste på listen. Det gode er at de ikke kan være spontankjøp. Elinchrom Ranger eller Profoto AcuteB 600, samt en god Eizo skjerm.

De objektivene jeg har igjen på nyttiglisten ligger på mellom 5k og 14k.

 

Urk.. må slutte å bruke penger snart.

Trøsten er formodentlig at du etter hvert har bygget opp en såpass solid utstyrspark at du ikke trenger å gjøre de helt store investeringene?

 

Pff. Marius mangler jo 24-70, 70-200, 135 F/2, 400mm F/2.8, 1200mm F/5.6..

5200mm...

Få planer om å kjøpe noe over 200mm :p

Kanskje 300/4 eller 400/5.6 om den kommer i ny versjon med IS.

Lenke til kommentar
Da blir det nok low-foten fhs på meg

Mens jeg skal inn på AFR FHS til høsten hvis alt går etter planen - må bare få sendt svar om at jeg vil ha plassen innen 8-9 dager. :p

Grats! Hvilken linje?

 

Du får hilse Stine, Jens, Hans-Erik, Hans, Torgrim, Erling, Lene og Thomas fra Simon. :)

 

Edit: Håper du liker poteter, ananas, gris og kaffe med wienerpølsesmak. :tease:

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar
Da blir det nok low-foten fhs på meg

Mens jeg skal inn på AFR FHS til høsten hvis alt går etter planen - må bare få sendt svar om at jeg vil ha plassen innen 8-9 dager. :p

Grats! Hvilken linje?

 

Du får hilse Stine, Jens, Hans-Erik, Hans, Torgrim, Erling, Lene og Thomas fra Simon. :)

 

Edit: Håper du liker poteter, ananas, gris og kaffe med wienerpølsesmak. :tease:

Fotojournalistikk :)

 

Wienerpølsekaffe høres interessant ut, så lenge den ikke er gjennomsiktig. :ph34r:

Lenke til kommentar
Edit: Håper du liker poteter, ananas, gris og kaffe med wienerpølsesmak. :tease:

Vel - poteter, gris og ikke minst kaffe høres alle spennende ut, men ananas med wienerpølsesmak høres litt for eksotisk ut for meg.. :blink:

Vel, om noe kombineres er det primært gris og ananas i gryter. :p

 

Fotojournalistikk :)

 

Wienerpølsekaffe høres interessant ut, så lenge den ikke er gjennomsiktig. :ph34r:

Wienerpølsekaffe er kaffe som smaker en tædd pølse, skjedde et par ganger på andreåret. Antar de hadde pølsevann igjen etter å ha laget pølser, og syns det var feil å tømme vannet ut. :p

 

Men da kommer du til å ha mye med Stine og Thomas å gjøre. Thomas er en dyktig jævel, du kan sjekke siden hans her. Dessuten blir det sikkert tur til Balkan til våren, og den er sweet.. ;)

Lenke til kommentar

Hei, vi fikk tatt oss en liten tur ut, men mørket kom fortere enn vi skulle tro, så det gjorde det ganske så vanskelig å få til noe særlig.

 

For kveldsfoto er det tydeligvis bare stativ som duger. :p

 

Men vi tenkte å låne med oss et stativ (ja, han får omtrent lov til å låne alt mulig...) for litt knipsing av eksempelvis utsikten fra Fløien, Bryggen osv.

 

Noen tips? Bortsett fra at man skal skru av IS, bruke live-view og selvutløser? (har ikke tilgang på trådløs utløser)

Lenke til kommentar

Prøv og feil. :)

 

Base-ISO, manuell eksponering (her kommer prøving og feiling inn i bildet), det kan være en god ide å gjøre et bevisst valg angående hvitbalanse, eller i det minste skyte RAW. Ellers bør du benytte speillås om kameraet ditt tilbyr det, du kan gjerne også bruke tidsutløser. Gjør du det slipper du en del vibrasjoner, fjernkontroll ville selvfølgelig vært mye bedre, men har man ikke så har man ikke. :)

Lenke til kommentar
Prøv og feil. :)

 

Base-ISO, manuell eksponering (her kommer prøving og feiling inn i bildet), det kan være en god ide å gjøre et bevisst valg angående hvitbalanse, eller i det minste skyte RAW. Ellers bør du benytte speillås om kameraet ditt tilbyr det, du kan gjerne også bruke tidsutløser. Gjør du det slipper du en del vibrasjoner, fjernkontroll ville selvfølgelig vært mye bedre, men har man ikke så har man ikke. :)

 

Ja, har Oly E-520 og den (speillås) er visst kalt anti-shock i menyen, så det skal jeg få til.

 

Skal se om de har fjernkontroll på butikken han jobber på, men er neimen ikke helt sikker.

 

Takk for hjelpen, da er det opp å prøve i morgen, så får vi se hvordan det går. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...