Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sigma-sagaen min fortsetter. Nå har jeg fått e-post fra butikk og verksted om at de ikke finner feil på objektivet mitt. Fikk vedlagt et bildebevis ....som var tatt med Canon 1D Mark II på f/2 og ikke mitt 5D Mk II. Fremdeles svært usikker på om de i det hele tatt har prøvd det på kameraet mitt. Bilder fra oppløsningskart og motiver ute i felten er tydeligvis ikke nok. :roll:

Lenke til kommentar

Hasselblad HD4-40 specs, forresten. :)

 

 

Sensor size: 40.0 Mpixels (7304×5478 pixels)

Sensor dimensions: 33.1×44.2 mm

Image size: RAW 3FR capture 50 MB on average. TIFF 8 bit: 120 MB

File format: Lossless compressed Hasselblad RAW 3FR

Shooting mode: Single shot

Color definition: 16 bit

ISO speed range: ISO 100, 200, 400, 800 and 1600

Storage options: CF card type U‐DMA (e.g. SanDisk extreme IV) or tethered to Mac or PC

Color management: Hasselblad Natural Color Solution

Storage capacity: 4 GB CF card holds 75 images on average

Capture rate: 1.1 seconds per capture. 33 captures per minute

Color display: Yes, 3 inch TFT type, 24 bit color, 230 400 pixels

Histogram feedback: Yes

IR filter: Mounted on CCD sensor

Acoustic feedback: Yes

Software: Phocus for Mac and Windows

Platform support: Macintosh: OSX. Windows: XP (32 and 64 bit), Vista (32 and 64 bit), Windows 7 (32 and 64 bit).

Host connection type: FireWire 800 (IEEE 1394b)

View camera compatibility: Yes, Mechanical shutters controlled via flash sync. Electronic shutters can be controlled

from Phocus.

Operating temperature: 0 ‐ 45 °C / 32 ‐ 113 °F

Dimensions: Complete camera w. HC80 mm lens: 153 x 131 x 213 mm [W x H x D]

Weight: 2290 g (Complete camera w. HC80 mm lens, Li‐Ion battery and CF card)

Camera type: Large sensor medium format DSLR

Lenses: Hasselblad HC/HCD lens line with integral central lens shutter.

Shutter speed range: 256 seconds to 1/800 second

Flash sync speed: Flash can be used at all shutter speeds.

Viewfinder options:

•HVD 90x: 90° eye‐level viewfinder w. diopter adjustment (‐5 to +3.5D). Image magnification 3.1 times. Integral fillflash

(G.No. 12 @ ISO100). Hot shoe for SCA3002‐system flashes from Metz™.

•HV 90x: 90° eye‐level viewfinder w. diopter adjustment (‐4 to +2.5D). Image magnification 2.7 times. Integral fill‐flash

(G.No. 12 @ ISO100). Hot shoe for SCA3002‐system flashes from Metz™.

•HVM: Waist‐level viewfinder. Image magnification 3.2 times.

Focusing: Autofocus metering with passive central cross‐type sensor. Ultra focus digital feedback. Instant manual

focus override. Metering range EV 1 to 19 at ISO 100.

Flash control: Automatic TTL centre weighted system. Uses built‐in flash or flashes compatible with SCA3002 (Metz™).

Output can be adjusted from ‐3 to +3EV. For manual flashes a built‐in metering system is available.

Exposure metering: Metering options: Spot, Centre Weighted and CentreSpot. Metering range Spot: EV2 to 21, Centre

Weighted: EV1 to 21, CentreSpot: EV1 to 21

Power supply: Rechargeable Li‐ion battery (7.2 VDC / 1850 mAh).

Film compatibility: No

 

Lenke til kommentar
Island... Lofoten... Pokker så urettferdig. Jeg får bare se 151-bussen, jeg!

 

Hentet forøvrig nettopp Akam-kalenderen. Veldig pent produkt, men litt nedtur at bildet mitt var januar-bildet... :fun:

Ja. Har tenkt en del på nettopp det. At bildet ditt, nærmest blir ei forside nummer to.

 

Han derre Myrhyen kødda det først grundig til for meg, det ga omtrent ei ukes forsinkelse. Så setter han alle ressurser inn på å forsinke selve produksjonen (veit ikke hvordan, bare at det var problemer). På toppen klusser han med forsendelsen, sånn at de havner på mi dør i stedet for hos JP.

 

Surt for oss alle, men spesielt for deg. Men jeg som fikk det som ble et utiltenkt prøveksemplar har beundra bildet ditt behørig.

Resten av banden kan jo la den henge litt lenger på nyåret 2011.

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke heller ha brukt en av devisor sine bilder som forside? Han har jo to inni der.
Forsidbilde ble valgt før resten av bildne ble valgt. Grunnen til valget av enkelt og greit at vi ville at forsida skulle være mest mulig lik boka.

 

Mye av grunne til at det opprinnelige valget falt på Francis sitt bilde var at det var nøytralt, ganske grafisk i utrykket, samtidig som det var interesant.

 

Resten av bildene ble valgt ut ved nominasjoner fra redaksjonsmedlemmene. Om jeg ikke husker feil, var vi fire stykker som nominerte ca tolv hver.

 

Rekkefølga er det jeg som har bestemt. Tankegangen bak den er nok mest at bildene ikke skulle sloss med hverandre, men stå mest mulig fritt.

Endret av fototim
Lenke til kommentar
Hvorfor ikke heller ha brukt en av devisor sine bilder som forside? Han har jo to inni der.

Mer papptalk og ros til den mannen nå så stikker han av blant de rosa skyene og turkise elefantene der oppe :)

Hvilken ros? Synes det var litt dumt å ta to bilder fra en, men ellers liker ejg kalenderen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...