Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Seriøst ?

 

Hvor mange av de har feks multitouch som virker og OSX basert OS ? Ingen !

Hva har det med innmaten å gjøre?

 

En Mac er en helt ordinær PC med fancy design til en høyere pris enn det du betaler for tilsvarende hardware fra andre produsenter. Eneste grunnen til at du ikke kan kjøre ditt elskede OSX på annen hardware er at Apple er analretentive.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En Mac er en helt ordinær PC med fancy design til en høyere pris enn det du betaler for tilsvarende hardware fra andre produsenter.

 

Sutekh: Inntil du kan vise meg en maskin som gir like bra hardware for pengene som 27" iMac f.eks så kan du spare deg for "Apple er overpriset" mytene dine. ;)
Lenke til kommentar
En iMac 27 koster altså ca 15500 kroner... Så det du sier er at man ikke klarer å sette sammen en PC med bedre specs for den prisen ??

 

Nei vel...

Stod 12990 på eplehuset.

 

27" iMac er for så vidt en ålreit deal for øyeblikket (bortsett fra at grafikkløsningen er for dårlig til å utnytte skjermen optimalt, så hvis du skal bruke den til 3D-oppgaver må du kjøpe en annen maskin å ha ved siden av).

 

Men hovedgrunnen til at 27" iMacen er såpass konkurransedyktig priset er nok at LG eIPS-panelet som Apple etter sigende bruker i den ikke er tilgjengelig for andre skjermprodusenter ennå. Når det endrer seg vil vi nok se flere relativt rimelige skjermer med like god ytelse basert på samme panel.

Lenke til kommentar
Øh. Hva er så bra med hardwaren til 27" iMac, egentlig? Ålreit skjerm, mid-level CPU og rimelig udugelig grafikkløsning.

Ja men da burde det jo være enkelt for deg å finne en maskin som gir mer for pengene? Bare å sette igang. :)

 

En iMac 27 koster altså ca 15500 kroner... Så det du sier er at man ikke klarer å sette sammen en PC med bedre specs for den prisen ??

 

Nei vel...

Det stemmer, du kan gjerne få prøve deg du også hvis du har god tid. :) Prisen starter forøvrig på 12990,-

Endret av phax
Lenke til kommentar
Øh. Hva er så bra med hardwaren til 27" iMac, egentlig? Ålreit skjerm, mid-level CPU og rimelig udugelig grafikkløsning.

Ja men da burde det jo være enkelt for deg å finne en maskin som gir mer for pengene? Bare å sette igang. :)

Komplett Gamer i02 med litt ekstra minne og harddisk? Ligger på 6200, da har du 6500 til overs å kjøpe skjerm for, og en PC som faktisk har grafikkløsning til å drive skjermen. Nå er det som sagt litt vanskelig å finne en eksakt tilsvarende skjerm (du må enten klare deg med 1920x1200 eller legge på en del ekstra og gå opp til en 30") inntil flere produsenter kommer med skjermer basert på det samme panelet. Endret av Sutekh
Lenke til kommentar
I dag reiser jeg til Sarpsborg og MGP. Jeg blir nok å ta med kamera m/70-200, men om jeg får noen gode bilder, vet jeg ikke. Alt avhenger av hvor langt frem jeg kommer.

 

Skal dere gjøre noe spennende i helgen? :)

Vil du altså deg selv så vondt som å overvære MGP?

 

Av spennende ting i helgen, så er det Akam treff for Oslo og omegn i morgen. Så blir det planleggingsfest på kvelden, der vi starter planleggingen for den store turen i 2012.

Lenke til kommentar
Ja da får du bare finne skjermen da? Kvalitet, størrelse og oppløsning er jo naturligvis vesentlige poenger. At iMac i tillegg kommer i en unik, elegant og brukervennlig innpakning klarer du ikke matche så den utfordringen skal du få slippe.. ;)
Det kommer, når LG får opp produksjonsnivået sitt og eksklusivitetsavtalen med Apple går ut. Men ok, jeg skal gi deg det: Du har demonstrert at Apple klarer å lage noe konkurransedyktig når de får forhandlet seg frem til eksklusive leverandøravtaler. Woohoo.

 

iMac 27" er en bra skjerm med en billig Elkjøp-PC innebygget.

Lenke til kommentar
Men hovedgrunnen til at 27" iMacen er såpass konkurransedyktig priset er nok at LG eIPS-panelet som Apple etter sigende bruker i den ikke er tilgjengelig for andre skjermprodusenter ennå. Når det endrer seg vil vi nok se flere relativt rimelige skjermer med like god ytelse basert på samme panel.
Mener Dell kommer med en skjerm nå som er basert på dette panelet, det virker i hvert fall slik på specs. Prisen var antydet til omkring $1000 hvis jeg ikke husker feil. De har vel til og med matt overflate, og mest sannsynlig skikkelig justeringsmuligheter...
Lenke til kommentar

Noen som har prøvd Loreo lens in a cap? Vurderer om dette kan være moro å leke seg med :roll:

 

 

Jeg så hele keynote videoen. iPad virker litt skuffende. Ett pluss er det: du slipper "sticky keys" :!:

En ting jeg lurer på. Har Steve Jobs en egen "keynote wardrobe"? Slitte jeans og svart høyhalset genser så lang øyet kan se. :p

Lenke til kommentar
Ja da får du bare finne skjermen da? Kvalitet, størrelse og oppløsning er jo naturligvis vesentlige poenger. At iMac i tillegg kommer i en unik, elegant og brukervennlig innpakning klarer du ikke matche så den utfordringen skal du få slippe.. ;)
Det kommer, når LG får opp produksjonsnivået sitt og eksklusivitetsavtalen med Apple går ut. Men ok, jeg skal gi deg det: Du har demonstrert at Apple klarer å lage noe konkurransedyktig når de får forhandlet seg frem til eksklusive leverandøravtaler. Woohoo.

 

iMac 27" er en bra skjerm med en billig Elkjøp-PC innebygget.

Det virker som du har hatt noen virkelige vonde opplevelser med mac?

Akademiet VG skole gir i år alle sine elever bærbare mac`er . Positivt :)

Lenke til kommentar
Det virker som du har hatt noen virkelige vonde opplevelser med mac?

Akademiet VG skole gir i år alle sine elever bærbare mac`er . Positivt :)

Egentlig ikke. Første maskinen jeg hadde var en SE-30.

 

Jeg skjønner bare ikke hva som er så imponerende med helt ordinære intelmaskiner i pen innpakning til høy pris.

 

Og med mindre Akademiet er fokusert på design og kreative fag, så er sannsynligheten stor for at elevene i fremtiden vil ende opp med å jobbe med Windows. Fra et rent pedagogisk ståsted tviler jeg på at mac er et lurt valg.

Endret av Sutekh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...