Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
:Drumroll: (Burde vært en smilie som het det :fun: )

 

Århundrets fotokalender. Dette er definitivt større enn oppfinnelsen av den dype tallerken. Den dypt etterlengtede: Akamkalender 2010.

 

Pressen sier:

 

Aftenposten: "Banebrytende."

 

Sogn Avis: "Fotojournalistikk på særs høgt nivå."

 

BergensAvisen: "Skal du kjøpe en fotokalender, så kjøp denne."

 

Hildegunn Moltubakk: "Steikje fine gardine"

 

Den gjevne Sogn Avis reporteren vet knapt forran eller bak av et digitalt kamera. I hvert fall ikke om man monterer en ekstern blitz på faenskapet. Hadde ikke lagt så mye vekt i den kommentaren :p

Lenke til kommentar
Rompa di er reservert for Microsoft ? :D

Microsoft er ikke den snilleste gutten i klassen; langt derifra. Men når jeg ser på en del av de tingene Apple holder på med rundt iPod, iTunes, iPhone, og nå iPad; så blir jeg rett og slett skremt. Slev ikke Microsoft er så ille.

 

Til debatten jeg ser vokse frem ... <snip>

Jeg har ikke noe problemer med dine argumenter angående MacOS sin brukervennlighet. Og det er greit for meg at det var løsningen for deg. I mitt tilfelle, så har jeg vært med siden ABC 80 (basic og kassetspiller), så jeg rakk også en tur innom CP/M før DOS I tilegg så har jeg jobbet med data siden 1984; så jeg har også vært utsatt for minimaskiner og deres OS'er. Og dermed også en del UNIX varianter. Så idag har en del linuxbokser og noen Windows maskiner. Men der er det Windows 7 som er greia. Vista er og blir en palle med skit. Det kanvi være enig i

 

Og dere som ikke liker Apple.. vel.. det er helt ok det også. :)

Og det er helt OK at du liker Apple.

Lenke til kommentar

Genial bildeserie å ha på minnebrikka i kameraet sitt.

 

Selv så vurderer jeg noe lignende. Vet om en som skreiv epost-addressa si på et bilde som alltid lå på minnebrikka. I tillegg til epostaddressen så stod det også forklaring på hvordan vedkommende som hadde funnet det kunne sette opp en anonym epost og sende bildene fra minnebrikken uten å avsløre hvem h*n var. For som han skrev; kameraet er det forsikring på. Bildene er uerstattelige. Han mistet faktisk kameraet en gang og bildene dukket utrolig nok opp i eposten.

Lenke til kommentar

Skal vi lage en "Dersom Microsoft hadde laget dSLR-kamera"? Og en "Dersom Apple hadde laget dSLR-kamera"? :evil:

 

Mine forslag så langt.

 

Apple:

-Bildene hadde blitt lagret i apf, Apples eget bilde-format. RAW-filer vet de ikke hva er engang.

-Du kunne bare sett på bildene i iTunes

-Du kunne bare lastet opp bildene dine på Apple sine websider, men har ingen mulighet til å dele dem med andre, eller vise dem til andre

MS:

-Kamera hadde brukt 8 sekunder på å starte opp hver gang

-Du ville fått påmelding hvert 4. minutt når det var for lenge siden det var inne til service

-Hver gang du tok et bilde med mistenkelig mye hudtoner, så ville det blitt sensurert

Lenke til kommentar

MS:

Du må aktivere kameraet mot deres servere hver gang du skal ha ut bildene. Hvis du bytter objektiv eller minnekort for ofte så mistenker de at det er et piratkamera og fjerner muligheten til å ta bilder i annet enn ISO100. I tillegg slår kameraet seg av hvert tiende minutt.

Lenke til kommentar
Skal vi lage en "Dersom Microsoft hadde laget dSLR-kamera"? Og en "Dersom Apple hadde laget dSLR-kamera"? :evil:

 

Mine forslag så langt.

 

Apple:

-Bildene hadde blitt lagret i apf, Apples eget bilde-format. RAW-filer vet de ikke hva er engang.

-Du kunne bare sett på bildene i iTunes

-Du kunne bare lastet opp bildene dine på Apple sine websider, men har ingen mulighet til å dele dem med andre, eller vise dem til andre

MS:

-Kamera hadde brukt 8 sekunder på å starte opp hver gang

-Du ville fått påmelding hvert 4. minutt når det var for lenge siden det var inne til service

-Hver gang du tok et bilde med mistenkelig mye hudtoner, så ville det blitt sensurert

 

MS : Og hver gang du trykte på utløseren : Du er i ferd med å ta ett bilde . Ønsker du å fortsette?

:D

Lenke til kommentar
Og "Dette bildet ble blokkert av sikkerhetshensyn, for å ta det på nytt må du snakke med systemadministrator"

Eventuelt ville alle bilder bli fremstilt som en blå skjerm med kryptisk tekst...

Det er Vista utgaven.

 

Apple utgaven er at du må bruke Apple kamera, Apple objektiver og Apple film minnebrikker. Utskrifter får du fra Apples printshop. Men du trneger kun å trykke på knappen, og resten ordner seg selv. Hmm. Var det ikke slik Kodak holdt på for hundre år siden? "You press the button and we do the rest..."

Lenke til kommentar
*uten Apple innmat * .. ? redd for få en enklere hverdag? :)
Det hadde vel vært en enklere hverdag for deg om du kun hadde et kompaktkamera? Da slipper man de kjipe valgene som hvilket objektiv man skal bruke og sånn.

Strengt tatt en lite treffende sammenligning all den tid et speilreflekskamera tilbyr kreative muligheter og ergonomi samt bildekvalitet kompaktkameraer ikke tilbyr, mens en Mac bare er en litt dyr PC som er så alternativ at den er mainstream, og ser ut som et egg eller et såpestykke eller noe slikt.

 

Hvor mange av de har feks multitouch som virker og OSX basert OS ? Ingen !

Heldigvis er det bare Apple som benytter OSX. OSX er i nærheten av å være mer irriterende enn Siv Jensen, og i likhet med Siv Jensen gir OSX meg utslett.

 

For ordens skyld;

 

Mac:

- Kameraet har bare en knapp, siden Steve Jobs mener det bør ha så få knapper som mulig.

- Innmaten fra et Canon 500D, veldig imponerende menyer

- Samme pris som et Leica M9

- Batteriet kan kun byttes på Apple-verksted.

 

MS:

- Kameraet har like mye sjel som asparges og er like spennende som Grevinnen og Hovmesteren

Lenke til kommentar
Hva med linuxkameraet da?

- Du får utdelt alle delene men må sette dem sammen selv.

 

Og du må kunne flere typer programmeringssprog for å kunne montere kameraet/bruke kameraet,er du heldig så finner du noen "pluggins/guider" på nettet,men du har da et gratis kamera.

 

Og bildene kommer ut i en kubistisk stil som kun innbitte brukere forstår fullt ut.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...