arela Skrevet 26. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2010 Hva med en kinesisk Leica? Om prisen hadde vært i Islandske kroner, så kanskje. Stativ: min erfaring er at en bør velge noe en kan bruke arca swiss hoder på. Får du ikke stødige objektivplater/kameraplater, så hjelper ikke godt stativ. Skal hente RRS fot til min 70-200 på posthuset i morgen, og jeg smiler hver gang jeg tenker tilbake til da jeg sleit med Manfrotto sitt hurtigfestesystem. Manfrotto 055MF3 med Manfrotto 468 hydrostatic kulehode med RRS B2-Pro virker meget bra. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 26. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2010 I morgen står jeg foran kamera i lokalavisa :o Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 26. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2010 Har også Manfrotto 055XPROB + 488RC2 kuleholde. Er egentlig veldig fornøyd. Er veldig stabilt, men også veldig tungt. Tror det passer fint til ditt brukt Marius, men jeg merker jeg gjerne skulle hatt en karbonstativ når jeg drar det med på lengre turer. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 26. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2010 (endret) og jeg smiler hver gang jeg tenker tilbake til da jeg sleit med Manfrotto sitt hurtigfestesystem. Hvilket av Manfrottos hurtigfestesystemer? Hvis det var RC2 skjønner jeg det godt, men med RC4 som jeg bruker nå er det en ganske annen verden, festeplata på RC4 er vel ca tre ganger så stor som RC2... Endret 26. januar 2010 av ventle Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 26. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2010 (endret) Har også Manfrotto 055XPROB + 488RC2 "kulehode... ...og rettetast" Endret 26. januar 2010 av Slettet-77do0b Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 26. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2010 Hva med en kinesisk Leica? Om prisen hadde vært i Islandske kroner, så kanskje. Hvorfor ikke Zimbabwiske dollar ? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 26. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2010 Nå er det på tide med en utfordring igjen. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 26. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2010 Har også Manfrotto 055XPROB + 488RC2 kuleholde. Er egentlig veldig fornøyd. Er veldig stabilt, men også veldig tungt. Tror det passer fint til ditt brukt Marius, men jeg merker jeg gjerne skulle hatt en karbonstativ når jeg drar det med på lengre turer. Det gjør det nok. Skal først og fremst bruke det sammen med dolly, så det trenger å være stødig. Heller veldig mot Benro stativet.. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 26. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2010 (endret) Stativ: min erfaring er at en bør velge noe en kan bruke arca swiss hoder på.Får du ikke stødige objektivplater/kameraplater, så hjelper ikke godt stativ. Skal hente RRS fot til min 70-200 på posthuset i morgen, og jeg smiler hver gang jeg tenker tilbake til da jeg sleit med Manfrotto sitt hurtigfestesystem. Arca Swiss feste er genialt og deler denne anbefalingen. L-bracket fra RRS har jeg alltid på kamera, forbedrer vertikalgrepet; samt gir beskyttelse for fall (man slipper å bulke kamerahuset siden L-bracketen tar av for fall). Really Right Stuff (RRS) er jeg ekstremt imponert over kvalitetsmessig, tenkte å bestille macro-skinner (kanskje doble for bevegelse i 2 dimensjoner) samt RRS stativfeste for 70-200. Edit: RRS har for tilpasset L-bracket for de fleste kamera, jeg bruker denne. Denne for 70-200mm f/2.8 VR mk2. Samt denne for macro. Edit2: For de som ikke er så bevandret i Arca-Swiss festesystem, RRS er 100% kompatible, og en av mange produsenter som benytter denne standarden med utspring fra Sveits (Arca-Swiss). Kjører selv Manfrotto karbon (055CX3) og Sachtler kabonstativ (ENG 2 CF). Samt Gitzo GM3551 monopod. Endret 27. januar 2010 av TGB Lenke til kommentar
arela Skrevet 27. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2010 og jeg smiler hver gang jeg tenker tilbake til da jeg sleit med Manfrotto sitt hurtigfestesystem. Hvilket av Manfrottos hurtigfestesystemer? Hvis det var RC2 skjønner jeg det godt, men med RC4 som jeg bruker nå er det en ganske annen verden, festeplata på RC4 er vel ca tre ganger så stor som RC2... Det var RC0 på mitt hode, med store 6-kantede plater. Måtte dra til skruen skikkelig (og vel så det) for at kameraet ikke skule danse, mens på objektiv var det helt ubrukbart. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 27. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2010 Forbrukerprogrammet FBI "nrk1" tar i kveld 27/1 for seg de nye formene for nettauksjoner. Der du kan få tilslag på et kamera,telefon,etc. for noen få kroner. Selskapene kan tjene opptil 1.5 mill på en iPhone. Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 27. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2010 Damn, det var mye Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 27. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2010 RRS er 100% kompatible, og en av mange produsenter som benytter denne standarden med utspring fra Sveits (Arca-Swiss). Kjører selv Manfrotto karbon (055CX3) og Sachtler kabonstativ (ENG 2 CF). Samt Gitzo GM3551 monopod. Apropos RRS og kompabilitet - er det noen her som har erfaringer med lever-release-festeplatene fra RRS? Det står på nettsida at de bare garanterer kompabilitet med kameraplater/L-brakketter fra RRS, men betyr det at alt annet er inkompatibelt eller er det bare noe de sier for "sikkerhets skyld"? Lenke til kommentar
Anew Skrevet 27. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2010 Selskapene kan tjene opptil 1.5 mill på en iPhone. Det kaller jeg forretningsmodell! Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 27. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2010 Helt sprøtt, men genialt. Hvor mye betaler folk for å slenge inn et bud.. 15-20kr? Ikke rart det blir penger av slikt. Noen som har smakt Kavalan? Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 27. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2010 Drømte om Canon 600mm f/4L i natt. Utrolig nok var det ikke så vanskelig å bruke håndholdt Lenke til kommentar
fototim Skrevet 27. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2010 RRS er 100% kompatible, og en av mange produsenter som benytter denne standarden med utspring fra Sveits (Arca-Swiss). Kjører selv Manfrotto karbon (055CX3) og Sachtler kabonstativ (ENG 2 CF). Samt Gitzo GM3551 monopod. Apropos RRS og kompabilitet - er det noen her som har erfaringer med lever-release-festeplatene fra RRS? Det står på nettsida at de bare garanterer kompabilitet med kameraplater/L-brakketter fra RRS, men betyr det at alt annet er inkompatibelt eller er det bare noe de sier for "sikkerhets skyld"? Trolig heller fordi de vil at usikre sjeler skal handle alt hos dem, "for sikkerhets skyld" Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 27. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2010 Meninger om Speedlite 430EX II? Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 27. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2010 Drømte om Canon 600mm f/4L i natt. Utrolig nok var det ikke så vanskelig å bruke håndholdt Jeg har brukt 800/5.6 håndholdt, så det er ikke noe problem. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 27. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2010 Meninger om Speedlite 430EX II? Løp og kjøp. Ihvertfall hvis du har Canon. Det er vel kun to potensielle ankepunkt. 1) Den er ikke så kraftig som 580 EX II 2) den kan kun være trådløs slave, ikke master. Ingen av disse to punktene var viktig for meg, så jeg kjøpte 430 EX (det var før versjon II kom ut). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå