Anew Skrevet 26. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2010 Denne føltes veldig kjent: ...men den lightbenderen, med 220-graders fov sliter jeg med. Om frontelementet hadde hadd eåpass til krumning, så kunne jeg forstått det, men det er jo ikke 180 grader en gang!? Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 26. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2010 Dette visste jeg ikke.. name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src=" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>"> name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src=" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">Se filmen hos Youtube Om noen kikker på den så anbefales denne etterpå for å få det ut av systemet.. name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src=" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>"> name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src=" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 26. januar 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. januar 2010 Hmm.. vurderer å kjøpe meg et stativ nå. Manfrotto 055XPROB er vel ikke et dårlig valg. Kjøp det jeg har, Benro et eller annet, funker dritbra... Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 26. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2010 Hmm.. Benro A-358M8 ser temmelig kurant ut og jeg vil spare litt penger da stativet i seg selv er billigere og det følger med bæreveske. Benro har også Gitzo-lignende låsemekanisme på beina - noe jeg liker. Lenke til kommentar
Shocktrauma Skrevet 26. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2010 Uten tvil fungerer de hælsikkes bra disse (damemagnet-)stativene våre Mr. Olsen..... For de som er ute etter tilbud er det rykter i bransjen som sier at FotoKnudsen Pro i Oslo har opphørssalg veldig snart. Trist at en gammel veteran (tidl. Oslo Kamera Service) skal legges ned, men sånn går det jo når de flytter ut i en bakgate. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 26. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2010 For de som er ute etter tilbud er det rykter i bransjen som sier at FotoKnudsen Pro i Oslo har opphørssalg veldig snart. Trist at en gammel veteran (tidl. Oslo Kamera Service) skal legges ned, men sånn går det jo når de flytter ut i en bakgate. Ikke overraskende. Jeg har gått dit for å handle et par ganger, men det er vanskelig å tenke seg en fotobutikk enda mindre interessert i kunder enn de er der. De får til og med FotoVideo til å virke gode. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 26. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2010 (endret) Uten tvil fungerer de hælsikkes bra disse (damemagnet-)stativene våre Mr. Olsen..... Ser veldig ustabile ut de hodene,men skulle likevel kunne klart meg med et slik stativhode/hurtigfeste Edit:må man gi de mat ? Endret 26. januar 2010 av Nautica Lenke til kommentar
ET! Skrevet 26. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2010 Har selv 055XPROB. Min anbefaling? Kjøp karbonstativ! 055CXPRO3, Gitzo, el. Jeg angrer på at jeg ikke la til 2K ekstra for å få karbonutgaven. Tror nemmelig at jeg hadde brukt stativet oftere hadde det ikke vært for vekten. (vekt i kamera er greit, men stativet oppleves bare som dødvekt når en skal gå å bære på det) Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 26. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2010 Apropos stativer: Hvor mye bør man legge i stativ + fluid head om man ønsker sånn nogenludne støtte for video? Synes stativ+hode-valg nesten er vanskligere enn kamera/objektiv-valg. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 26. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2010 Jeg angrer på at jeg ikke la til 2K ekstra for å få karbonutgaven. Tror nemmelig at jeg hadde brukt stativet oftere hadde det ikke vært for vekten. (vekt i kamera er greit, men stativet oppleves bare som dødvekt når en skal gå å bære på det) Jeg lagde feste til gevær-reim på stativet, og det funker som bare det å bære det over skuldra. Anbefales. Lenke til kommentar
Shocktrauma Skrevet 26. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2010 Apropos stativer: Hvor mye bør man legge i stativ + fluid head om man ønsker sånn nogenludne støtte for video? Synes stativ+hode-valg nesten er vanskligere enn kamera/objektiv-valg. Manfrotto 701DV er et veldig flott videohode tilpasset normale stativ og kameraer. Anbefales på det sterkeste pris/ytelseforhold. Lenke til kommentar
Shocktrauma Skrevet 26. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2010 Kaian; vil du utdype? Er det uvalget? Prisene? Lokasjonen? Betjeningens inkompetanse? Nautica: Mat? Kun om du ønsker en sherpa. :!: Lenke til kommentar
kaian Skrevet 26. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2010 Kaian; vil du utdype? Er det uvalget? Prisene? Lokasjonen? Betjeningens inkompetanse? Æsj, dumt av meg å bare slenge sånt ut. Men jeg opplever en uforståelig mangel på interesse for å se kunden. Sikkert mest å gjøre med at jeg er atypisk kunde, og nokså sær sjøl. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 26. januar 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. januar 2010 Uten tvil fungerer de hælsikkes bra disse (damemagnet-)stativene våre Mr. Olsen..... Ser veldig ustabile ut de hodene,men skulle likevel kunne klart meg med et slik stativhode/hurtigfeste Edit:må man gi de mat ? Har vi samme hode og ben? Aldri brukt 3500,- på noe så brukbart som stativet mitt. (vi ser selvfølgelig bort ifra hora forrige lørdag) Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 26. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2010 Hmm.. vurderer å kjøpe meg et stativ nå. Manfrotto 055XPROB er vel ikke et dårlig valg. Det kjøpte jeg og, veldig fornøyd! Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 26. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2010 Dette visste jeg ikke.. Om noen kikker på den så anbefales denne etterpå for å få det ut av systemet.. LOL! Ahem - "takker" for link. Sistnevnte er nok litt mer hva jeg forbinder med bandet, ja.. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 26. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2010 Ja. At Bon Scott var i AC/DC fra starten trodde jeg helt til i dag. Fant dem ikke på Spotify, men har heldigvis endel på mp3. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 26. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2010 Har selv 055XPROB. Min anbefaling?Kjøp karbonstativ! 055CXPRO3, Gitzo, el. Jeg angrer på at jeg ikke la til 2K ekstra for å få karbonutgaven. Tror nemmelig at jeg hadde brukt stativet oftere hadde det ikke vært for vekten. (vekt i kamera er greit, men stativet oppleves bare som dødvekt når en skal gå å bære på det) Har lyst på karbon, men blir ikke prioritert nå. Brukte for mye penger på dolly i går, så blir et enkelt men godt alu-stativ nå + et noe bedre hode enn det jeg har allerede. Nå står jeg mellom 055XPROB og Benro A-358M8. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 26. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2010 Hva med en kinesisk Leica? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 26. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2010 Har lyst på karbon, men blir ikke prioritert nå. Brukte for mye penger på dolly i går, så blir et enkelt men godt alu-stativ nå + et noe bedre hode enn det jeg har allerede. Nå står jeg mellom 055XPROB og Benro A-358M8. Jeg har også 055XPROB. Det funker flott, superstabilt og snedig med midtsøylen som kan legges horisontalt, men vekta (over 3kg med hode) merkes godt når jeg er ute i skogen med stativet festet bakpå sekken SLIK har vel noen karbonstativer som ikke er så alt for drøye på pris? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå