Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Hva skriver du programmer i hvis du ikke bruker C++ eller C#? plain C, Java eller kanskje du er assemblertype? :)

Nå er jeg av den holdning at C er det samme som høynivå assembler. C++ er en noe bedre, men krever sin mann/kvinne. Man sier at C gir deg nok rep til å henge deg; mens C++ knytter knuten for deg i tillegg :D

Hvis jeg har forstått Mr. Olsen korrekt, så er han ikke en programmerer i det hele tatt ...

Hvem sier jeg programmerer?

Ikke jeg ;)

Ett øyeblik så trodde jeg at jeg hadde klikka feil, og hadde havna på *Data* , men så så jeg at jeg kjente noen av nicka :D

Det blir slik når noen begynner å snakke om at h*n ønsker seg noen hjemmesider :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal fyren lære seg html, php, css, mysql or whateva for kun en side???

Meg du tenker på?

I så fall har jeg et svar klart:

Jeg er utdannet innen IT, men har latt slike ting som webprogrammering og databaser skli rett forbi. Jeg har i flere år hatt planer om å begynne å fikle litt på det, men det har liksom ikke blitt tid til slikt. Nå derimot, har jeg tatt på meg et lite oppdrag som er så basic at det ikke kan bli enklere - en god mulighet til litt læring. :)

Tenkte da å gjøre alt fra bilder og layout selv. Da får jeg får snust litt innom alt. (Egentlig tok jeg på meg dette for å kunne få opp foto-lysten som har vært på gyngende grunn en stund..) Når det kommer til databaser, så har det blitt så mye av det på jobb, at jeg har fått en flying start. Dummeste jeg gjør er å la være å prøve litt på egenhånd med noe som også kan hjelpe å dra i gang foto-iveren.

Så ja.. HTML og muligens litt css i starten på dette prosjektet. Egen database med bilder til eget bruk får komme siden. Gleder meg :) Etter hvert blir det nok flere sider som skal opp.

(..må bare få tid til alt! :hmm: )

Endret av Ciryaher
Lenke til kommentar
Jeg er utdannet innen IT, men har latt slike ting som webprogrammering og databaser skli rett forbi. Jeg har i flere år hatt planer om å begynne å fikle litt på det, men det har liksom ikke blitt tid til slikt. Nå derimot, har jeg tatt på meg et lite oppdrag som er så basic at det ikke kan bli enklere - en god mulighet til litt læring. :)

I så fall er ikke så dumt å lære seg PHP og SQL samtidig. Det jeg synes er problemet med disse tingene, er at de ikke er så veldig intuitive; slik at når jeg har vært borte fra det noen uker/måneder, så er alt bare borte og jeg må lære meg det meste på nytt ...

Kjent problem :D

Lenke til kommentar
Hvis jeg har forstått Mr. Olsen korrekt, så er han ikke en programmerer i det hele tatt ...

Spot on!

Vet ikke hva programmering går ut på en gang.

Læreren sa for noen uker siden: "Nå skal vi lære å programmere i C-Sharp" og siden har jeg hatt det jævlig gørr i 2 timer på Tirsdag og 2 timer på fredag :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Kommer ikke helt over det der med filterkjøp, for det er jo nærmest en jungel av filtre, så jeg frykter det kan være lett å kjøpe katta i sekken. Og når jeg først vil bruke litt penger, så lurer jeg på om jeg er på viddene dersom jeg kjøper dette?

Ebaylink.

Lenke til kommentar
Skal fyren lære seg html, php, css, mysql or whateva for kun en side???

Meg du tenker på?

I så fall har jeg et svar klart:

Tenkte da å gjøre alt fra bilder og layout selv. Da får jeg får snust litt innom alt. (Egentlig tok jeg på meg dette for å kunne få opp foto-lysten som har vært på gyngende grunn en stund..) Når det kommer til databaser, så har det blitt så mye av det på jobb, at jeg har fått en flying start. Dummeste jeg gjør er å la være å prøve litt på egenhånd med noe som også kan hjelpe å dra i gang foto-iveren.

Så ja.. HTML og muligens litt css i starten på dette prosjektet. Egen database med bilder til eget bruk får komme siden. Gleder meg :) Etter hvert blir det nok flere sider som skal opp.

Vel da så :)

Siden du er "litt" fotoristisk av deg og da kanskje ikke helt 0 på photoshop, kunne jeg neste ha anbefalt slice&dice funksjonen der. Ja, vet, nå får jeg hele Dataavdelingen på nakken :p (hehe, synes jeg hører han ,datasupport fyren fra radioresepsjonen-> ¤%#/¤#¤%#"#%¤(/&!! )

Uansett, du lager utseende i PS, kutter delene/detaljene med slice, banker inn koden inn i hver del og måker den ut på WWW. Du hopper over noen kneiker i html/css fasen, men får siden opp fortere og du kan heller i ettertid bytte ut designet med hardcore egenkomponert css styleshit osv osv. Så slipper du denne typen design i begynnelsen

Jeg huser dette var en gøy måte, bortsett fra at den gangen sugde jeg rå løk med photoshop, noe som gjenspeilet en helvetes stygg nettside :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b
Du vet hva Polariseringsfilter gjør?

Har du noen erfaring med det?

Jeg kjøpte meg 2 stk, et 77mm og et 72mm, og brukte det en gang, siden det har det ligget å tatt plass. Tror jeg fikk solgt de for en stund siden, ikke sikker.

Å redusere refleksjoner, fremheve enkelte farger som i det klassiske eksempelet å få fram skyer bedre i landskaps- og naturfotografier. Har ikke noe særlig erfaringer med det fra før av, men at det stjeler noe lys, gjør ikke noe særlig.

Uansett om det blir mye brukt, eller ikke får nå så være. Jeg har i alle fall alternativet, de gangene jeg ønsker å bruke det. Men er gjerne mottakelig for "frasnakking", eventuelt guiding mot et mer nyttig filter til lanskaps- og naturfotografering.

=)

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar

Allerede done.

Jeg kjøpte meg 2 stk, et 77mm og et 72mm, og brukte det en gang, siden det har det ligget å tatt plass. Tror jeg fikk solgt de for en stund siden, ikke sikker.

Mitt har jeg hatt bruk for flere ganger. Sikker på du bruker det riktig?

Lenke til kommentar

Å redusere refleksjoner, fremheve enkelte farger som i det klassiske eksempelet å få fram skyer bedre i landskaps- og naturfotografier. Har ikke noe særlig erfaringer med det fra før av, men at det stjeler noe lys, gjør ikke noe særlig.

Uansett om det blir mye brukt, eller ikke får nå så være. Jeg har i alle fall alternativet, de gangene jeg ønsker å bruke det. Men er gjerne mottakelig for "frasnakking", eventuelt guiding mot et mer nyttig filter til lanskaps- og naturfotografering.

=)

Gråfilter, ikke gradert. Brukt mine på alle mine lanskapsbilder siden jeg fikk filtrene. ikke at jeg tar så mye bilder for tiden, men det er skikkelig kult med 5 min eksponeringer midt på dagen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Hmm. Kanskje like så greit gå for et litt billigere filter av flere typer. :hmm:

Å ha bursdag er heldigvis lønnsomt, så mistenker at det blir shopping på ebay ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...