tomsi42 Skrevet 11. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2008 Hvis du har Canon, så er jo 28mm f/2.8 (det samme som PMnormal bruker) et godt utgangspunkt. Rimelig er den også. Da har du penger igjen til en 50mm f/1.8.Ellers er ikke 28mm f/1.8 til Canon helt ubrukelig heller, selv om den har sine klare svakheter... Det so mer så synd er at Sigma's 28mm f/1.8mm skal være så kranglete på Canon. Eller så hadde det vært et nice alternativ. Tom Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 11. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2008 En dell-skjerm til 2k må da holde lenge for oss hobbyfotografer.. Jeg personlig kommer aldri til å gidde bruke aRGB anyways, og da ser jeg på det som rimelig waste of money med en svinadyr skjerm.. Skjermen er ikke bare bedre i "aRGB-modus", hvis det var det du trodde? Jeg mente at jeg aldri kommer til å trenge en skjerm som kan vise bedre enn helt kurrante farger i sRGB. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 11. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2008 En dell-skjerm til 2k må da holde lenge for oss hobbyfotografer.. Jeg personlig kommer aldri til å gidde bruke aRGB anyways, og da ser jeg på det som rimelig waste of money med en svinadyr skjerm.. Skjermen er ikke bare bedre i "aRGB-modus", hvis det var det du trodde? Jeg mente at jeg aldri kommer til å trenge en skjerm som kan vise bedre enn helt kurrante farger i sRGB. Hvis ditt behov tilsier det, så er det greit. Men det er ingen grunn til å rakke ned på andre fordi de prioriterer gode skjermer når man driver med salg av bilder. Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 11. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2008 Når har jeg rakket ned på hvem? Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 11. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2008 Når har jeg rakket ned på hvem? Den var ikke til deg. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 11. juni 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. juni 2008 Han har ikke rakket ned på NOEN, det er du som har rakket ned på folk med TN skjerm, hold deg til fakta. Bare av ren nysgjerrighet, siden du selger så mange bilder, hvilke bilder har du solgt? Fuglebilder? Landskapsbilder? Hvilke oppdrag blir gjort? Lenke til kommentar
fototim Skrevet 11. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2008 (endret) En dell-skjerm til 2k må da holde lenge for oss hobbyfotografer.. Jeg personlig kommer aldri til å gidde bruke aRGB anyways, og da ser jeg på det som rimelig waste of money med en svinadyr skjerm..Hvorfor ikke bruke aRGB? Hvis du aldri skriver ut, og vet positivt at du aldri kommer til å gjøre det i framtida, da er jeg med. Men i det øyeblikk du skal skrive ut, da trenger du egentlig aRGB. En aRGB skjerm og konsekvent bruk av fargeprofiler gir en hetlt annen kontroll på resultatet. Endret 11. juni 2008 av fototim Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 11. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2008 tilleg til ymse blitzstash så kjøpte jeg e vidunderlig liten sak. Nemlig en neopren kamerareim. Plutselig tenker jeg ikke over at jeg bærer kamera lenger. Slipper vondt i skulderen, fordi jeg har gått med den høyt, for å sikre meg mot at reima skal gli. Har hatt en slik i ett års tid nå - himmelen ! LowePro Contour eller hva den heter - koster en slikk og ingenting på Bayen Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 11. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2008 En dell-skjerm til 2k må da holde lenge for oss hobbyfotografer.. Jeg personlig kommer aldri til å gidde bruke aRGB anyways, og da ser jeg på det som rimelig waste of money med en svinadyr skjerm..Hvorfor ikke bruke aRGB? Hvis du sldri skriver ut, og vet positivt at du aldri kommer til å gjøre det i framtida, da er jeg med. Men i det øyeblikk du skal skrive ut, da trenger du egentlig aRGB. Hvorfor? Har aldri sett behovet.. Tar dessuten tid og krefter å måtte konvertere hver gang bildene faktisk skal brukes til noe i praksis.. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 11. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2008 Han har ikke rakket ned på NOEN, det er du som har rakket ned på folk med TN skjerm, hold deg til fakta. Igjen - den var ikke til han. Bare av ren nysgjerrighet, siden du selger så mange bilder, hvilke bilder har du solgt? Fuglebilder? Landskapsbilder? Hvilke oppdrag blir gjort? Det er vel litt av hvert. Noen eksempler er: - Fugler - Fugler + medfølgende artikler - Landskap over et tettsted / bygd og slikt - Portretter - Konfirmasjon / dåp / bryllup - Produktfoto brukt i markedsføring i både inn- og utland Ellers kommer jeg ikke på mer... Lenke til kommentar
fototim Skrevet 11. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2008 Hvorfor? Har aldri sett behovet.. Tar dessuten tid og krefter å måtte konvertere hver gang bildene faktisk skal brukes til noe i praksis..Du mister data på den måten. Men greit nok, ser du ikke behovet så ser du ikke behovet. Det gjør deg ikke til et dårlig menneske Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 11. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2008 Hvorfor? Har aldri sett behovet.. Tar dessuten tid og krefter å måtte konvertere hver gang bildene faktisk skal brukes til noe i praksis..Du mister data på den måten. Men greit nok, ser du ikke behovet så ser du ikke behovet. Det gjør deg ikke til et dårlig menneske Hehe, da er vi enige om sistnevnte hvertfall Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 11. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2008 En dell-skjerm til 2k må da holde lenge for oss hobbyfotografer.. Jeg personlig kommer aldri til å gidde bruke aRGB anyways, og da ser jeg på det som rimelig waste of money med en svinadyr skjerm..Hvorfor ikke bruke aRGB? Hvis du sldri skriver ut, og vet positivt at du aldri kommer til å gjøre det i framtida, da er jeg med. Men i det øyeblikk du skal skrive ut, da trenger du egentlig aRGB. Hvorfor? Har aldri sett behovet.. Tar dessuten tid og krefter å måtte konvertere hver gang bildene faktisk skal brukes til noe i praksis.. Tar ikke særlig mye lenger tid enn halvparten av en normal oppskaring i PS. Behovet kommer når du begynner å printe bilder, selv om du ikke har sett det enda. Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 11. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2008 Etter et lite søk i prisguiden fant jeg Sigma 30 1.4 og Canon EF 28 1.8. Hvordan er disse som et allsidig (takk, Sn0dig) fastobjektiv? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 11. juni 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. juni 2008 Er interessert i å se noen av bildene du har solgt jeg, er det mulig, eller er de forbeholdt de med skjermer som ikke har TN-panel? Da kan du sende det uansett, for bærbaren min har ikke annet en lysrørpanel. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 11. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2008 Er interessert i å se noen av bildene du har solgt jeg, er det mulig, eller er de forbeholdt de med skjermer som ikke har TN-panel? Da kan du sende det uansett, for bærbaren min har ikke annet en lysrørpanel. Hvorfor skal du plutselig begynne å bry deg? Jeg har sendt deg bilder før som du har nektet å se på. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 11. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2008 En dell-skjerm til 2k må da holde lenge for oss hobbyfotografer.. Jeg personlig kommer aldri til å gidde bruke aRGB anyways, og da ser jeg på det som rimelig waste of money med en svinadyr skjerm..En kalibrert (etter beste evne) Dell-skjerm til 2k er bedre enn en ukalibrert Eizo til 15 lapper... Bruk en liten tusenlapp på et kalibreringsverktøy, som Spyder2Express el.l., det vil du sannsynligvis få mye igjen for. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 11. juni 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. juni 2008 Hvorfor jeg skal bry meg? Er ikke det ganske åpenbart? Du har aldri vist noe annet en noen stokkender og gråspurver, og plutselig er du byrllupsfotograf + at du har store markedsføringsprosjekter i utlandet. Vil jo se hva du har muligheten til, som jeg aldri får Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 11. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2008 Nå er det på tide og roe ned litt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå