Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Var ikke spesielt fin da. Litt for firkanten, og ser ut som om den er litt gammel.

 

"Litt for firkantet" ?

 

Klarer ikke bestemmer meg, fast 30mm/50mm eller en mellom 17-70mm

 

Hva skal du bruke det til da?

Landskap og portrett, to vidt forskjellige ting så det blir litt vanskelig. Kanskje en 30mm hadde vært en mellomting

Det som "skremmer" meg litt med fast vidvinkel er at jeg ikke kan zoome, noe jeg alltid har vært vandt til, så derfor trekker jeg kanskje mot et zoom objektiv

 

btw, noen som har/kjenner noen som skal selge en Canon Speedlite 430EX rimelig?

Endret av Pirja
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

20 Februar blir en fin dag for meg..

 

Da får jeg med meg nytt kamera, 40d <3

var og fikla litt med den på japanphoto, og da var det gjort...

 

Finni en kjøper på mitt 350d så da er det bare og vente på lønning =)

Endret av Kim64
Lenke til kommentar
Ståle Tvete
Ser i signaturen din at du har gått til innkjøp av skikkelig høykvalitetsoptikk; AF-S 18-55mm f/3.5-5.6II...

 

Har du et bilde av 70-200VR påmontert en D40, btw? ;-)

 

Hehe, ja kona ville ikke bruke de andre objektivene.. hun synes de er for store og tunge.

Kan sikkert ordne et slikt bilde..

;-)

Lenke til kommentar
Mye fram og tilbake... SB-800 eller vidvinkel, så bestemte jeg tilslutt at jeg skal kjøpe vidvinkel objektiv først :D

 

http://cgi.ebay.com/Tokina-12-24mm-f-4-AT-...ksid=p1638.m122

 

Ønsk meg lykke til!

 

Lykke til! Tokinaen sitter på kontant til meg, med mindre jeg skal fotogaraferenoe helt annen enn landskap.

 

Mye fram og tilbake... SB-800 eller vidvinkel, så bestemte jeg tilslutt at jeg skal kjøpe vidvinkel objektiv først :D

 

http://cgi.ebay.com/Tokina-12-24mm-f-4-AT-...ksid=p1638.m122

 

Ønsk meg lykke til!

Lykke til, det er det objektivet jeg bruker desidert mest. Veldig god ytelse for pengene, skarpt og fint med god byggekvalitet. Tipper du blir fornøyd.

 

Det som er så bra med objektivet er at det kjennes så utrolig kompakt ut, ikke noe som sitter litt løst, men alt sitter perfekt. Om noen får et dårlig Tokina 12-24mm har de vært skikkelig uheldig, da alle de jeg har snakket med har vært knalle fornøyd!

Lenke til kommentar

Da var det min tur til å bringe opp utstyrskjøp igjen :p Pappa er i Hong Kong for øyeblikket, og jeg tenker å be han ta med seg en Nikon SB-800 hjem. Har lest lett på nett om anbefalte butikker i HK, og har kommet fram til at "Ming Shing" i Mongkok er et godt og trygt valg. Noen kommentarer på butikkvalg forresten?

 

Så var det det å kjøpe optikk i utlandet da... Er det veldig dumt av meg å kjøpe et Sigma 150mm Macro eller Tokina 12-24mm fra HK? Marius skriver jo tross alt i innlegget over at man skal være uheldig for å få et dårlig eksemplar av Tokina-en. Sparer faktisk mye penger viss jeg hadde gjort det, men er det vært reklamasjon- og garantisikkerhet?

 

Takk for hjelp! :)

Lenke til kommentar
Da var det min tur til å bringe opp utstyrskjøp igjen :p Pappa er i Hong Kong for øyeblikket, og jeg tenker å be han ta med seg en Nikon SB-800 hjem. Har lest lett på nett om anbefalte butikker i HK, og har kommet fram til at "Ming Shing" i Mongkok er et godt og trygt valg. Noen kommentarer på butikkvalg forresten?

 

Så var det det å kjøpe optikk i utlandet da... Er det veldig dumt av meg å kjøpe et Sigma 150mm Macro eller Tokina 12-24mm fra HK? Marius skriver jo tross alt i innlegget over at man skal være uheldig for å få et dårlig eksemplar av Tokina-en. Sparer faktisk mye penger viss jeg hadde gjort det, men er det vært reklamasjon- og garantisikkerhet?

 

Takk for hjelp! :)

 

Jeg tror at om du er så uheldig å få et somer bakfokusert, så vil du ikke betale så mye som reparasjon koster, som du sparer på å kjøpe der... altså, kjøp i hong kong

Lenke til kommentar

Det er jo klart enklere og få ting på garantien når varen er kjøpt her i landet, er det noe feil på objektivet fra du har kjøpt det, så blir det jo dekket av garanti, blir værre om du må kontakte butikken i HK for så og sende til objektivet til de og tilbake. Dette må du nesten bare finne ut av selv tror jeg :) Billigere er det i hvertfall og kjøpe i utlandet om alt går bra.

Lenke til kommentar
Men som Marius sier, kan det faktisk hende at en eventuell reparasjon vil være billigere enn prisdifferansen mellom Norge og HK. Pokkers Norge og dets dyre priser ass! :p

 

Så, størst mulighet for feil på Tokina eller Sigma? :p

Sigma er nok den med flest "mandagsobjektiv", vil jeg påstå.

Lenke til kommentar

Personlig erfaring?

 

Det legges mye vekt på Sigma's dårlige kvalitetssjekk, men sjeldent vi hører når det er bra. Det betyr ikke at det aldri er bra... Jeg personlig tror ikke sjansen for å få et dårlig eksemplar er større enn å få et godt et. Jeg har vært borti 2 canon objektiver som ikke har holdt mål, og bakfokusert som et helvette, men mine 3 uorginale objektiv har vært perfekte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...