Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Tamron 17-35 kostet meg 2200 på foto.no, og har et mye større bruksområde enn 14-24. 14-24 står ikke på ønskelisten, for å si det sånn. AF-S 17-35/2.8, kanskje, men jeg tror ikke kona hadde gått med på det gitt...

Jeg er helt enig med deg når det gjelder 17-35mm kontra 14-24mm. Tamron-en er vel muligens også brukbart kompakt?

Jaja... 8-flyet til Brønnøysund i morgen, så det er best å køye. Jeg hater morgenfly.

God natt og god tur. Jeg har tenkt å stå opp kl. 08:00, jeg :p

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jess jess. Da var Tamron 17-35/2.8-4 kjøpt og betalt. Håper 17-35+28-75 gjør meg mer fornøyd enn 24-120... Så var det bare å få solgt den.

Dårlig PR triks dette Anew.

Aprikos; jeg har snart en AF 35-80 til filtertesten, skal bare plukke ut chip'en

............................og det kan ta ...

Endret av arela
Lenke til kommentar
Tja, synes ikke HDR er så forferdelig om det gjøres "rett", men det passer seg best på dager med mørke dramatiske skyer synes jeg.

Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor

post-100104-1264292547_thumb.jpg

post-100104-1264292559_thumb.jpg

post-100104-1264292571_thumb.jpg

Synes ærlig talt effekten var overdreven i de to første. Det tredje bildet går an.

Enig.

Hihi, dette bildet var godt :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Da var Zuiko 12-60mm f/2.8-4 i hus. Så vidt fått testet det litt innendørs bare, men kit-en kommer nok mest sannsynligvis aldri på igjen. Så da er det bare å fiske etter polafilter, men taper en mye på ett filter til 10$ kontra ett til ca. 100$ egentlig? Styrke og ripefritt glass er vel primærforskjellene?

Lenke til kommentar
Styrke og ripefritt glass er vel primærforskjellene?
Kvalitet på coating og glass er nok primærforskjellene. Jeg ville ikke brukt billige polafiltre. Bruker du det mye vil du ha skikkelig kvalitet, og bruker du det bare i ny og ne er det på bilder som fortjener litt ekstra...
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Såpass ofte som jeg kommer til å bruke polafilter, så flesker jeg nok like så greit til og kjøper skikkelig. Tenkte bare at dersom det muligens var noen små uvesentlige ting, så kunne jeg bare kjøpe et billig et.

Lenke til kommentar

Huff. Filtre. Husker enda når jeg skulle leke meg med en lekker 100-400mm canon L penisforlenger. Sto i en gudstjeneste og monterte den på. Hva ser jeg, til min store skrekk og gru? At noen har slengt på et gråfilter! Hipp hurra. Hele filteret var svart som natten, samt følelsene jeg følte ovenfor den inkompotente jævelen som hadde skrudd det såpass fast på, at jeg overhode ikke maktet å få det av.

Samme personen ga meg senere den dagen en pose med filter han hadde kjøpt inn. "Sett de på alle objektivene. De er førsteklasses". Gjett hva slags filtre det var. Arrgh.

Lenke til kommentar
Jaja... 8-flyet til Brønnøysund i morgen, så det er best å køye. Jeg hater morgenfly.

Da unngår du vel akkurat stormen som kommer :D

Synd, storm i Dash 8 er gøy. :D

Tja, synes ikke HDR er så forferdelig om det gjøres "rett", men det passer seg best på dager med mørke dramatiske skyer synes jeg.

Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor

post-100104-1264292547_thumb.jpg

post-100104-1264292559_thumb.jpg

post-100104-1264292571_thumb.jpg

Synes ærlig talt effekten var overdreven i de to første. Det tredje bildet går an.

Enig.

Hihi, dette bildet var godt :)

Nå er det strengt tatt ikke HDR, da. :p

Lenke til kommentar
Nå er det strengt tatt ikke HDR, da. :p

What? Trodde dette var det nye HDR2 jeg! :p

Noen som har en formening om hvilket språk som er greit å bruke ved webprogrammering av en enkel info-side? Skal i første omgang kun være en enkel side med noen logoer og informasjon. Noen som har enda mindre peiling enn meg på webprogrammering trenger en enkel infoside og jeg tenkte det kunne være god trening, men vet ikke hvor jeg bør starte. Har programmert litt html, men aldri lagt noe ut på nett.. enda.

Lenke til kommentar
Noen som har en formening om hvilket språk som er greit å bruke ved webprogrammering av en enkel info-side? Skal i første omgang kun være en enkel side med noen logoer og informasjon. Noen som har enda mindre peiling enn meg på webprogrammering trenger en enkel infoside og jeg tenkte det kunne være god trening, men vet ikke hvor jeg bør starte. Har programmert litt html, men aldri lagt noe ut på nett.. enda.

HTML er vel det enkleste å starte med. Så kan du utvide med CSS og JavaScript etterhvert. Man trenger ikke så fryktelig avansert koding for å få til en pen og oversiktlig side.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...