Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Modell var sporty og kjørte rimelig lettkledd selv i -7.

Nok en grunn til å ikke velge fotomodell som yrke.

Uten å tråkke på noen tær Tom, tror verken meg eller deg gjør oss så veldig bra foran kamera i motsetning til bak ;)

Tomsi og TGB i lett lær-antrekk med rustne nagler, pent drapert rundt en engangsgrill foran en utrangert campingvogn? Tror det er et marked for sånt der ute et sted :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fotoshoot ved kirkeruinene/Maridalen er ferdig. Kaldt var det, men har stor tro på resultatet. Gikk litt "back-to-basic" med tanke på lyssetting, kranglet noe med IR-triggeren, men alt i alt gikk ting over all forventning :D

Funsies!

En ting jeg har lurt på. Legger ikke du ut bilder noen steder?

Du sier at alt går så bra osv, men vi ser jo svært lite til bildene du skryter av.

Min hjemmeside har vært nede for "ansiktsløfning" en god stund... litt for lenge, men tar heller bilder enn å leke web-designer. Bilder leveres til modeller, noen blir publisert. Målet er å opparbeide en portefølje slik at man kan få litt mer seriøse oppdrag av denne typen (hjelper å ha noe å vise til). Passerer 20.000 bilder de siste 12 månedene, alt skal ikke publiseres naturligvis. Forøvrig hender det at enkelte blir pushet ut på BK om jeg ønsker tilbakemeldinger fra nøytrale mennsker :)

Lenke til kommentar
Fotoshoot ved kirkeruinene/Maridalen er ferdig. Kaldt var det, men har stor tro på resultatet. Gikk litt "back-to-basic" med tanke på lyssetting, kranglet noe med IR-triggeren, men alt i alt gikk ting over all forventning :D

Funsies!

En ting jeg har lurt på. Legger ikke du ut bilder noen steder?

Du sier at alt går så bra osv, men vi ser jo svært lite til bildene du skryter av.

Min hjemmeside har vært nede for "ansiktsløfning" en god stund... litt for lenge, men tar heller bilder enn å leke web-designer. Bilder leveres til modeller, noen blir publisert. Målet er å opparbeide en portefølje slik at man kan få litt mer seriøse oppdrag av denne typen (hjelper å ha noe å vise til). Passerer 20.000 bilder de siste 12 månedene, alt skal ikke publiseres naturligvis. Forøvrig hender det at enkelte blir pushet ut på BK om jeg ønsker tilbakemeldinger fra nøytrale mennsker :)

Skjønner.

Hva med å bruke Flickr?

Lenke til kommentar
Hey ÅdneD! About your photostream...

You have 178 photos stored on Flickr. Once you hit 200, you'll need to upgrade to a Flickr Pro account or you'll only be able to see your most recent 200 photos.

Nothing will be deleted, and if you upgrade, you'll have unlimited space for all your things. Perhaps you'd like to upgrade to Pro now?

Damn!

Lenke til kommentar

Heh - minner meg på et sitat brukt blant annet i The Black Rider - "The first one's always free":

It takes much more than wild courage

Or you'll hit just the tattered clouds

You must have just the right bullets

And the first one's always free

Jegeren William skal skyte for kongen, men kan han klare å vinne sin kvinne? Det er en annen måte. Han skal bare møte Pegleg ved veikrysset. Gå til veikrysset, og Pegleg vil finne deg. Han selger deg seksti kuler av sølv, og nesten alle treffer akkurat der du vil. Og den første er alltid gratis.

Den første er alltid gratis.

Just The Right Bullets

There is a light in the forest

There is a face in the tree

I'll pull you out of the chorus

You can never go hunting

With just a flintlock and a hound

You won't go home with a bunting

If you blow a hundred rounds

It takes much more than wild courage

Or you'll hit just the tattered clouds

You must have just the right bullets

You must be careful in the forest

Broken glass and rusty nails

If you're to bring back something for us

I have bullets for sale

Why be a fool when you can chase away

Your blind and your gloom

I have blessed each one of these bullets

And they shine just like a spoon

To have sixty silver wishes

Is a small price to pay

They'll be your private little fishes

And they'll never swim away

I just want you to be happy

That's my only wish

I'll fix your wagon and your musket

And the spoon will have his dish

And I shudder at the thought of your

Poor empty hunter's pouch

So I'll keep the wind from your barrel

And bless the roof of your house

Lenke til kommentar

Derfor det brukes så ufattelig mange penger på ringetoner, mobilbakgrunnsbilder og greier. 10kr/stk er ganske så overkommelig - prisen av en liten sjokolade.

..Her var det Japan Photo XXL brant seg kraftig - 10kr pr 50x75cm var liksom så - overkommelig. ;)

(Ellers anbefales også resten av The Black Rider, hvis man liker dyster skranglemusikk. Man skal bare se forbi skrangling og støy og høre den inderlige melodien under. Litt som norsk tungmetall, antar jeg. Hør på Russian Dance!)

Lenke til kommentar
Jess jess. Da var Tamron 17-35/2.8-4 kjøpt og betalt. Håper 17-35+28-75 gjør meg mer fornøyd enn 24-120... Så var det bare å få solgt den.

Kjøpte du den fra det store utland? Hva med Nikon 14-24mm istedet ;) Eller driver du ikke med vektløfting du heller ;)

Får du ikke solgt 24-120mm-en, så har jeg et forslag (og et donert gammelt nikon hus :whistle:)

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Jess jess. Da var Tamron 17-35/2.8-4 kjøpt og betalt. Håper 17-35+28-75 gjør meg mer fornøyd enn 24-120... Så var det bare å få solgt den.

Kjøpte du den fra det store utland? Hva med Nikon 14-24mm istedet ;) Eller driver du ikke med vektløfting du heller ;)

Tamron 17-35 kostet meg 2200 på foto.no, og har et mye større bruksområde enn 14-24. 14-24 står ikke på ønskelisten, for å si det sånn. AF-S 17-35/2.8, kanskje, men jeg tror ikke kona hadde gått med på det gitt...

Jeg tror det skal være mulig å få rundt 3k for 24-120, så da går jeg fortsatt sånn ca. i null (muligens et lite overskudd) etter å ha gått fra DX til FX. Det som er litt surt er at jeg vet at selger betalte 2000 for D100+SB50+det objektivet for noen dager siden. En eller annen stakkar som ikke ante hva han solgte... Uansett er 2.2k en helt anstendig pris for et lite brukt objektiv, så jeg klager ikke så veldig.

Jaja... 8-flyet til Brønnøysund i morgen, så det er best å køye. Jeg hater morgenfly.

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...