tomsi42 Skrevet 22. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2010 Ja jeg er klar over det, men jeg mener å huske at 5D har valg om å bruke joystick direkte eller knapp+hjul samtidig.. Slik å forstå. Det kan kun de som har 5D svare på. Lenke til kommentar
matsktsk Skrevet 22. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2010 Altså, det er en funksjon som gjør at du har både "Multikontroll direkte" og "Normal" aktivert?Mener å huske at jeg hadde det aktivert når jeg hadde 5D MKI, men finner det ikke i menyen på MKIIen min.. irriterende å måtte trykke inn knappen og så bruke joysticken når jeg skyter i landskapsorientering.. @ tomsiboy Nei, kun "Normal", "Multikontroll direkte" og "Kontrollhjul direkte" på min 5D classic. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 22. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2010 Gah. Canon er dumme når det gjelder den der. Hvor vanskelig ville det ha vært å satt en joystick på batterigrepet også liksom? Nikon klarer det.. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 22. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2010 (endret) Tim bør kanskje tenke på at et 64-bits system har dobbelt så lang ordlengde som et 32-bits system. Det betyr at man bruker dobbelt så mye minne på å oppnå nøyaktig det samme. Rett etter omstart bruker min 64-bits boks 1GB med bare Opera oppe. Fordelen med 64-bits OS er selvsagt at selv om man bruker dobbelt så mye minne, så kan man adressere mye mer minne. Den fordelen oppnår man imidlertid bare om man faktisk har mye mer minne. Just a thought. Ellers har jeg nettopp lest ferdig Cormac McCarthys The Road. Det er lenge siden jeg har blitt så til de grader oppslukt av en bok. Jeg plukket den opp i bokhandelen på onsdag, leste førstesiden, og var fullstendig hekta. En virkelig må-bok for apokalypseentusiastene der ute. Og alle andre. Endret 22. januar 2010 av Anew Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2010 Nei, kun "Normal", "Multikontroll direkte" og "Kontrollhjul direkte" på min 5D classic. Det er det samme som jeg har. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2010 Gah. Canon er dumme når det gjelder den der.Hvor vanskelig ville det ha vært å satt en joystick på batterigrepet også liksom? Nikon klarer det.. Det er vel fordi at Nikon har det, at Canon ikke har det ... Man må jo differansiere seg fra konkurrentene. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2010 Tim bør kanskje tenke på at et 64-bits system har dobbelt så lang ordlengde som et 32-bits system. Det betyr at man bruker dobbelt så mye minne på å oppnå nøyaktig det samme. Rett etter omstart bruker min 64-bits boks 1GB med bare Opera oppe. Fordelen med 64-bits OS er selvsagt at selv om man bruker dobbelt så mye minne, så kan man adressere mye mer minne. Den fordelen oppnår man imidlertid bare om man faktisk har mye mer minne. Just a thought. Bildet er vel noe mer nyansert en som så. Selv på 32 bits arkitekturen så er det instruksjoner som bruker mer enn 32 bits. Mange datatyper var allerede 64 bits på en 32-bits arkitekturen. Samtidig så har 64 bits arkitekturen en noe mer vettug design som gjør at koden blir mer effektiv. Jeg tror ikke at 32 bits W7 med Opera bruker så velidg me mindre minne enn 1GB ... Ellers har jeg nettopp lest ferdig Cormac McCarthys The Road. Det er lenge siden jeg har blitt så til de grader oppslukt av en bok. Jeg plukket den opp i bokhandelen på onsdag, leste førstesiden, og var fullstendig hekta. En virkelig må-bok for apokalypseentusiastene der ute. Og alle andre. Jeg trodde alle leste Knausgårds lille trilogi* om dagen? *) Som alle trilogier med respekt for seg selv; så vil den ha seks bind. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 22. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2010 (endret) Tim bør kanskje tenke på at et 64-bits system har dobbelt så lang ordlengde som et 32-bits system. Det betyr at man bruker dobbelt så mye minne på å oppnå nøyaktig det samme. Rett etter omstart bruker min 64-bits boks 1GB med bare Opera oppe. Denne konklusjonen holder ikke helt. Minneområdet man peker til trenger ikke på død og liv inneholde 64bit informasjon, vanligvis med foto så operer man med 32bit data (selv om det ligger i 64bit minneområde). Intel register = EAX, EBX, ECX og EDX er 32bit, men ingen problem å operere med data av typen 16 bit i 32bit minnerom (samme register i 16bit kalles AX, BX, CX og DX). Edit: Det er ikke første gang adressering og data blandes Edit2: Laget 3D-engine i assembler på slutten av 80-tallet, både for Motorola og Intel prosessor; glemmer ikke selv om jeg har prøvd å fortrenge de siste snart 20 årene. Endret 22. januar 2010 av TGB Lenke til kommentar
kaian Skrevet 22. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2010 (endret) Ellers har jeg nettopp lest ferdig Cormac McCarthys The Road. Det er lenge siden jeg har blitt så til de grader oppslukt av en bok. Jeg plukket den opp i bokhandelen på onsdag, leste førstesiden, og var fullstendig hekta. En virkelig må-bok for apokalypseentusiastene der ute. Og alle andre. Enig. Jeg er nok ingen apokalypseentusiast, men det er en sinnsykt god(??) bok. Jeg pløyer vanligvis nokså heavy ting fort, men den der trengte jeg noen dager på. Godt av og til å kunne kikke opp fra boka og legge merke til at verden, slik vi kjenner den, er der fortsatt... edit: , slik vi kjenner den, Endret 22. januar 2010 av kaian Lenke til kommentar
Anew Skrevet 22. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2010 (endret) Bildet er vel noe mer nyansert en som så.[...] Jeg tror ikke at 32 bits W7 med Opera bruker så velidg me mindre minne enn 1GB ... Nyanser er vel ikke noe gøy? 32-bits W7 bruker vesentlig mindre minne enn 64-bits. Jeg kjørte stort sett veldig komfortabelt med 1.5GB minne på 32-bit, og bikket sjelden 1GB i bruk (W7 Beta 2). Nå bruker jeg 2GB før jeg kan si "katt", og kjapt 3GB når jeg har ett bilde oppe i Bibble. PS. Er det virkelig noen andre enn kritikerne som leser Knausgård? Bladde litt i den også da jeg for en gangs skyld var innom bokhandelen, og det ga ikke mersmak. Edit: Kaian - kjenner meg igjen i det at det var ok å kunne legge den fra seg av og til, samtidig som jeg var helt desperat etter å lese videre. Jeg tror faktisk aldri jeg har lest noe som har fanget meg så til de grader. Case in point: jeg måtte bare lese 10 (som ble til 20) sider i går kveld, mellom det at jeg kledde av meg, og tannpussen. Endret 22. januar 2010 av Anew Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2010 Nyanser er vel ikke noe gøy? 32-bits W7 bruker vesentlig mindre minne enn 64-bits. Jeg kjørte stort sett veldig komfortabelt med 1.5GB minne på 32-bit, og bikket sjelden 1GB i bruk (W7 Beta 2). Nå bruker jeg 2GB før jeg kan si "katt", og kjapt 3GB når jeg har ett bilde oppe i Bibble. Såpass ... Heldigvis har jeg 8GB på hovedmaskinen. Apropos Bibble; håper jeg får tid snart til å lære meg Bibble ettersom jeg kjøpte meg en lisens for litt siden. PS. Er det virkelig noen andre enn kritikerne som leser Knausgård? Bladde litt i den også da jeg for en gangs skyld var innom bokhandelen, og det ga ikke mersmak. Jada; litteraturinteresserte, folk som er opptatt av litteratur og en haug nordmenn som tror bøkene inneholder mer sladder enn det som faktisk er der. Tror jeg. Bøkene selger jo som varmt hvetebrød og hakka møkk tilsammen. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 23. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2010 (endret) Kan dere som kan data bekrefte at denne stopmeldingen gjelder skjermkortet eller skjermkortdriveren, og at det ikke kan være noe annet? [bilde av blåskjerm som ikke trenger ta plass fjernet] Om jeg skal prøve "å bytte videokort" så må jeg bestille et nytt, eller lete opp noe veldig gammelt som jeg kanskje har liggende et sted. Endret 23. januar 2010 av B@L2 Lenke til kommentar
fototim Skrevet 23. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2010 Husk at 64bit OS krever 64bit prosessor, viktig poeng Det er ikke et problem i Fototims tilfelle Trukke det nei. Det er en flunka ny ThinkPad maskin. Men for sikkerhets skyld: T6670 heter professoren* * Hadde en gang i forrige århundre en klubbformann som var veldig bekymra for at ny teknologi skulle ta over - snakka voldsomt i lønsjpausa om de helvetes mikroproffesora som kom til å ta over for arrrbeidera. Han fikk forsåvidt rett, gamle Sønnak Batterifabrikk er nedlagt. RIP. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 23. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2010 Men for sikkerhets skyld: T6670 heter professoren* Og her er personalia. Den har alt som er viktig. * Hadde en gang i forrige århundre en klubbformann som var veldig bekymra for at ny teknologi skulle ta over - snakka voldsomt i lønsjpausa om de helvetes mikroproffesora som kom til å ta over for arrrbeidera. Han fikk forsåvidt rett, gamle Sønnak Batterifabrikk er nedlagt. RIP. De professorene er noen jævla kødder Lenke til kommentar
fototim Skrevet 23. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2010 Motforestillinger er bra Christian, selv om de kanskje er unyanserte Er ikke uten grunn at jeg spør meg litt føre. Men fy søren så forvirra jeg ble nå -- Ellers så koser jeg meg med Zappa jr på skjermen. Han greier faktisk å gjennskape mye av magien fra den trolig mest innflytelsesrike musikeren i forrige århundre. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 23. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2010 Kan dere som kan data bekrefte at denne stopmeldingen gjelder skjermkortet eller skjermkortdriveren, og at det ikke kan være noe annet? ... Om jeg skal prøve "å bytte videokort" så må jeg bestille et nytt, eller lete opp noe veldig gammelt som jeg kanskje har liggende et sted. Dette lukter skjermkort lang vei.Men det kan være skjermkort driver. Har du lusket rundt på nvidias sider og sett om de har noe nytt og bedre? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 23. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2010 Ellers så koser jeg meg med Zappa jr på skjermen. Han greier faktisk å gjennskape mye av magien fra den trolig mest innflytelsesrike musikeren i forrige århundre. Droppa Zappa Jr. ikveld da jeg allerede var igang med min lille 70-talls mimrekveld. Riktignok kun lettvektere som Abba (Arrival), Al Stewart og Alan Parsons Project. Mner å huske at Zappa Jr. har vært på TV før. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 23. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2010 (endret) * Hadde en gang i forrige århundre en klubbformann som var veldig bekymra for at ny teknologi skulle ta over - snakka voldsomt i lønsjpausa om de helvetes mikroproffesora som kom til å ta over for arrrbeidera. Han fikk forsåvidt rett, gamle Sønnak Batterifabrikk er nedlagt. RIP. De professorene er noen jævla kødder Ja. De fåkker opp for oss kammerata Og så er de så små de jævvla proffesora (Det verste er at fyren faktisk prata omtrent sånn, mens han sto og vifta med never så store som dasslokk, helt utrolig fyr) Endret 23. januar 2010 av fototim Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 23. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2010 (endret) Dette lukter skjermkort lang vei.Men det kan være skjermkort driver. Har du lusket rundt på nvidias sider og sett om de har noe nytt og bedre? Ja, og sjekka igjen nå. De kom med en ny driver den 19/1 så jeg laster den ned nå og håper det er siste gang jeg ser den skjermen.. Kun i Bridge den krasjer om jeg vil se bildene i fullskjerm. Alle andre prog jeg bruker er helt ok, også CS4. ---- jo.. etter oppdatering fikk jeg iallefall sett på bildene igjen i bridge for første gang i kveld. Så jeg håper det problemet ikke oppstår og at det var en dårlig driver som var skyld i stopmeldingen. Det har jo vært uregelmessig siden det oppsto, så jeg må vel teste det en stund før jeg vet noe. Endret 23. januar 2010 av B@L2 Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 23. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2010 Hrm. Jeg er tom for ideer for tiden. Jeg har litt lyst til å gjøre en fotoreportasje, men er ganske tom for ideer.. den ene ideen jeg har er noe om det lokale meieriet, fra kua til kartongen (det er en melkegård rett ved meieriet, faktisk), det kunne vær t et fotografisk interessant motiv, tror jeg. Og det kan jeg selge lokalt, men også muligens til fagblad. Men det er jo ikke akkurat grensesprengende.. så. Noen ideer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå