fototim Skrevet 22. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2010 Google er min venn Ser ut som om Office 2000 funger knirkefritt i win7, med unntak av Outlook. Outlook bruker jeg ikke, så da ser det ikke ut som det skal være noen store hindringer. Neste spørsmål er skriverdriver, men det finner jeg sikkert og ut av. Burde ikke være andre hardwareproblemer. Uansett haster det ikke. Liker bare å forberede meg litt mentalt. Det er halve kosen. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2010 Tror at det jeg egentlig lurer på er hvordan Office 2000 vil fungere. Bruker det ikke mye, men allikevel er det viktig for meg. Send en PM til RandiA; mener at hun kjører Office 2000 på W7/64b Å laste ned Open Office er sikkert og en mulighet. Men hvordan trives det i 64bit miljø? Det kjører jeg - no problems. Lenke til kommentar
Mundus Skrevet 22. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2010 Prøvd Mac Tim ? ( måtte bare ):-) Svaret er nei. Inngangsbiletten er i form av penger og innlæring er for høy, innbiller jeg meg. Ellers har jeg sans for grunnfilosofien bak Mac, når du kjøper en Mac så er den lagd for å vare ei stund. I windoze verdenen er det en evig runddans av programoppgraderinger, som igjen krever hardwareoppgraderinger, som igjen åpner for nye programoppgraderinger osv. Reinspikka idioti spør du meg, men vi lar oss stadig lure. Ikke uten grunn at jeg kjører Office 2000 og Elements 5, det duger for meg. Men takket være Lightroom blir jeg fanga av dansen allikevel. Har en 17 " MacBookPro med Lightroom , jeg har den med på treffet, så kan du få prøve Lenke til kommentar
Inc Skrevet 22. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2010 @Inc: Det hele ender opp i volumet du printer. 48x0 kan bruke 220ml patroner som er adskillig billigere over tid enn 80ml. Du får også brukt rull uten problemer. Og k-ryeng. Var en liten fugl som tipset om å også se på Canon sin skriver. Blant annet den som denne mannen bruker . Derfor mitt sprøe smål Holy crap for en nettside !!!! For å være innehaver av en slik nettside, så kan man jo IKKE ha estetisk sans.. og hvordan kan man da være fotograf ??? Det kan du si, men det var vel egentlig printeren han brukte jeg var ute etter Haddde hørt at Canon sin skulle være enklere å jobbe med. For de som mener at nettsiden gjenspeiler dårlige bilder??+ RIGHT BACK AT YOU http://www.naturfotograf.com/index2.html Lenke til kommentar
CFM Skrevet 22. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2010 (endret) Da har jeg plutselig impulskjøpt meg 5D Mk1 med batterigrep... Endret 22. januar 2010 av W202 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2010 Da har jeg plutselig impulskjøpt meg 5D Mk1 med batterigrep... Hurra Gøy med noe nytt mellom hendene. Det er jo nytt for deg Lenke til kommentar
CFM Skrevet 22. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2010 Blir moro det! Jeg la fra meg 1D planene - for øyeblikket. Men tror det blir en flott kombinasjon med 17-40'n og jeg håper det går bra med de gamle Nikkor objektivene. De er jo laget for FF de og. Gleder meg som en unge! Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 22. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2010 Dere som har 5D mark I og batterigrep: er det ikke en innstilling som gjør at man kan velge AF punkt med joysticken i tillegg til å kunne gjøre det på den "normale" måten? (altså trykke inn knappen oppe til høyre først og så joystick/vri på hjulet) Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2010 Dere som har 5D mark I og batterigrep: er det ikke en innstilling som gjør at man kan velge AF punkt med joysticken i tillegg til å kunne gjøre det på den "normale" måten? (altså trykke inn knappen oppe til høyre først og så joystick/vri på hjulet) Nå gjetter jeg bare. 30D har den funksjonen med eller uten grep. Ettersom 5D er av noenlunde samme generasjon; så har også 5D samme mulighet. Men jeg kan jo være ute på feil jorde denne gangen også. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 22. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2010 (endret) Vi var inne på operativsystemer for en del poster siden. Jeg kjører nå vista, men kommer til å oppgradere til win7 om ikke så alt for lenge. Liker og forberede meg litt, så nå grubler jeg litt over 32bit kontra 64bit versjon. Maskin er en ny ThinkPad med T6670 og 2Gb ram. Stort sett bruker jeg Lightroom, Elements 5, Office 2000, Firefox og ymse webting. Maskina har ei øvre grense for ram på 4Gb. Kommer trolig til å sette inn maks etterhvert. Vil det da ha noe for seg å satse på 64bit win7, eller er det like greit å holde meg til 32bit? Tenker da bla at forskjellen fra 3Gb til 4Gb kanskje ikke utgjør all verden, men ser for meg å bruke minnekort som tilleggsminne. Fordeler og ulemper med alternativene? Ser at det bare er Lightroom og systemet som vil profitere på 64bit, men hva med resten, vil jeg få problemer? Grunnen til at jeg spør her i stedet for på hardwaredelen er at Lightroom er viktigst for meg. Nyttig med 64bit OS selv om man bare har 4GB RAM, grunnet adresseringsområdet fra 3.noe opp til 4 GB brukes av systemet ellers (hardware) og vil ikke kunne utnyttes. Har man 64bit OS vil man også kunne få glede av 4 GB. 32bit OS vil heller ikke kunne utnytte mer enn 2GB pr. program/prosess, noe som uten tvil er til stor fordel med Adobe Photoshop og Lightroom i 64bit utgave. Har selv kjørt Vista x64 og Win7 x64 uten noen form for problem (vel, enkelte problem - men alle har vært løsbare: f.eks driver til Nikon 135 format scanner). Edit: Husk at 64bit OS krever 64bit prosessor, viktig poeng Endret 22. januar 2010 av TGB Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 22. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2010 (endret) Altså, det er en funksjon som gjør at du har både "Multikontroll direkte" og "Normal" aktivert? Mener å huske at jeg hadde det aktivert når jeg hadde 5D MKI, men finner det ikke i menyen på MKIIen min.. irriterende å måtte trykke inn knappen og så bruke joysticken når jeg skyter i landskapsorientering.. @ tomsiboy Endret 22. januar 2010 av sn0dig Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 22. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2010 Impulskjøpt 5D ja.. akk.. man skulle hatt en sekk med penger Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 22. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2010 Impulskjøpt 5D ja.. akk.. man skulle hatt en sekk med penger Var den rettet mot meg? Lenke til kommentar
TGB Skrevet 22. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2010 Impulskjøpt 5D ja.. akk.. man skulle hatt en sekk med penger Er aldri snakk om en sekk med penger, men prioriteringer Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 22. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2010 (endret) Impulskjøpt 5D ja.. akk.. man skulle hatt en sekk med penger Var den rettet mot meg? Ikke rettet mot noen. Skulle bare gjerne hatt penger til å gjøre slike impulskjøp Klart det er snakk om prioriteringer. Store beløp tar det dog tid å skrape sammen for en fattig student Endret 22. januar 2010 av Wikipedersen Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2010 Altså, det er en funksjon som gjør at du har både "Multikontroll direkte" og "Normal" aktivert?Mener å huske at jeg hadde det aktivert når jeg hadde 5D MKI, men finner det ikke i menyen på MKIIen min.. irriterende å måtte trykke inn knappen og så bruke joysticken når jeg skyter i landskapsorientering.. @ tomsiboy Jeg har en C.Fn som lar meg velge fokuspunkt med joystick uten å trykke [-=-] knappen først. Det er på 30D. Husk at 64bit OS krever 64bit prosessor, viktig poeng Det er ikke et problem i Fototims tilfelle Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 22. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2010 Altså, det er en funksjon som gjør at du har både "Multikontroll direkte" og "Normal" aktivert?Mener å huske at jeg hadde det aktivert når jeg hadde 5D MKI, men finner det ikke i menyen på MKIIen min.. irriterende å måtte trykke inn knappen og så bruke joysticken når jeg skyter i landskapsorientering.. @ tomsiboy Jeg har en C.Fn som lar meg velge fokuspunkt med joystick uten å trykke [-=-] knappen først. Det er på 30D. Men ingen funksjon som gjør at du kan ha begge deler? Langt å strekke tommelen for å nå joysticken når jeg skyter med batterigrepet... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2010 En liten påminnelse til alle i Oslo og omegn. Det blir treff om en uke. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2010 Men ingen funksjon som gjør at du kan ha begge deler? Langt å strekke tommelen for å nå joysticken når jeg skyter med batterigrepet... Nei. Når joysticken styrer fokuspunkt uten å måtte trykke på knappen. Da er knappen avslått. Men du kan bruke joysticken også i normal modus; altså etter at du har trykket knappen. Men det vet du sikkert Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 22. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2010 Ja jeg er klar over det, men jeg mener å huske at 5D har valg om å bruke joystick direkte eller knapp+hjul samtidig.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå