Nautica Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 I hate waking up in the morning and finding fucking snow on my car! Lenke til kommentar
# offline Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Burn Notice har startet opp igjen Sesong 3 ep. 10 ble sendt torsdags kveld i USA. Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Burn Notice har startet opp igjen Sesong 3 ep. 10 ble sendt torsdags kveld i USA. hm, har ikke fått med meg Burn Notice, men er akkurat ferdig med de to første sesongene av Breaking Bad (Anbefales!). Blir vel kanskje ep1 av burn notice i kveld da. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 En ting er at folk laster ned ulovlig, men at de til stadighet må dukke opp i div forum med typiske idiot spørsmål som "hva er layers" - da burde de kanskje lete andre steder som feks i en av bøkene som sikkert også kan lastes ned ulovlig... Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 eller det som er rimelig standard "jeg lastet ned *insert random film her* fra *insert random torrent site here*, men får ikke til å spille den, hvordan spiller jeg .rar filer????" Lenke til kommentar
Mundus Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 En ting er at folk laster ned ulovlig, men at de til stadighet må dukke opp i div forum med typiske idiot spørsmål som "hva er layers" - da burde de kanskje lete andre steder som feks i en av bøkene som sikkert også kan lastes ned ulovlig... Dette er da vel ikke ett ekspertforum ? Hele poenget med dette forum er da at folk skal kunne stille spørsmål til noen som kan /har gjort det før ..? For noen som leker med foto for første gang er selv de enkleste selvfølgeligheter totalt ukjent og uforståelig. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Vel, en del laster ned og bruker litt vel tunge programvarepakker uten å egentlig vite hva de driver med. Men er ikke tvil om at man lærer seg å bruke programvaren etterhvert. Gjorde det samme selv med både Photoshop og Final Cut (altså brukte litt for tunge programvarepakker, brukte dog google istedet for å spørre på forums ) Lenke til kommentar
Mundus Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Vel, en del laster ned og bruker litt vel tunge programvarepakker uten å egentlig vite hva de driver med. Men er ikke tvil om at man lærer seg å bruke programvaren etterhvert. Gjorde det samme selv med både Photoshop og Final Cut (altså brukte litt for tunge programvarepakker, brukte dog google istedet for å spørre på forums ) Grunnen til at de laster de tyngste og største programmene er vel at de leser litt i forumene først.. Det er jo ikke anna en PS som gjelder.. 99% av oss vanlige brukere har vel hatt nok med LR , Aperture, og denslags. Sjøl om de er MER enn avansert nok de også.. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Vel, en del laster ned og bruker litt vel tunge programvarepakker uten å egentlig vite hva de driver med. Men er ikke tvil om at man lærer seg å bruke programvaren etterhvert. Gjorde det samme selv med både Photoshop og Final Cut (altså brukte litt for tunge programvarepakker, brukte dog google istedet for å spørre på forums ) Grunnen til at de laster de tyngste og største programmene er vel at de leser litt i forumene først.. Det er jo ikke anna en PS som gjelder.. 99% av oss vanlige brukere har vel hatt nok med LR , Aperture, og denslags. Sjøl om de er MER enn avansert nok de også.. Og slik er det med absolutt alt man kjøper seg. Alt fra det å kjøpe seg en stor pose potetgull på lørdagen når man fint hadde klart seg med en mindre.. Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Du bruker blits, ikke sant? Det ser ut som om du har gått over sync-hastigheten til lukkeren. Francis Stemmer, kom på det rett etter jeg la ut posten :!: Lenke til kommentar
Inc Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Du bruker blits, ikke sant? Det ser ut som om du har gått over sync-hastigheten til lukkeren. Francis Stemmer, kom på det rett etter jeg la ut posten :!: Classic mistake Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 opp i otta Måtte jo det for å få med meg andre dag av seminaret... God natt. Høres ut som en god ide med hjemmekontor i morgen Se forrige svar Lenke til kommentar
fototim Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Vi var inne på operativsystemer for en del poster siden. Jeg kjører nå vista, men kommer til å oppgradere til win7 om ikke så alt for lenge. Liker og forberede meg litt, så nå grubler jeg litt over 32bit kontra 64bit versjon. Maskin er en ny ThinkPad med T6670 og 2Gb ram. Stort sett bruker jeg Lightroom, Elements 5, Office 2000, Firefox og ymse webting. Maskina har ei øvre grense for ram på 4Gb. Kommer trolig til å sette inn maks etterhvert. Vil det da ha noe for seg å satse på 64bit win7, eller er det like greit å holde meg til 32bit? Tenker da bla at forskjellen fra 3Gb til 4Gb kanskje ikke utgjør all verden, men ser for meg å bruke minnekort som tilleggsminne. Fordeler og ulemper med alternativene? Ser at det bare er Lightroom og systemet som vil profitere på 64bit, men hva med resten, vil jeg få problemer? Grunnen til at jeg spør her i stedet for på hardwaredelen er at Lightroom er viktigst for meg. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Vel, en del laster ned og bruker litt vel tunge programvarepakker uten å egentlig vite hva de driver med. Men er ikke tvil om at man lærer seg å bruke programvaren etterhvert. Gjorde det samme selv med både Photoshop og Final Cut (altså brukte litt for tunge programvarepakker, brukte dog google istedet for å spørre på forums ) Grunnen til at de laster de tyngste og største programmene er vel at de leser litt i forumene først.. Det er jo ikke anna en PS som gjelder.. 99% av oss vanlige brukere har vel hatt nok med LR , Aperture, og denslags. Sjøl om de er MER enn avansert nok de også.. ûberkill...de fleste hadde klart seg helt fint med gratis OG lovlige picasa... Lenke til kommentar
fototim Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 og mobilkamera? Personlig syns jeg det er vanskelig å uttale meg om andre sine behov, jeg har mer enn nok med å finne ut av mine egne Lenke til kommentar
Mundus Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Vel, en del laster ned og bruker litt vel tunge programvarepakker uten å egentlig vite hva de driver med. Men er ikke tvil om at man lærer seg å bruke programvaren etterhvert. Gjorde det samme selv med både Photoshop og Final Cut (altså brukte litt for tunge programvarepakker, brukte dog google istedet for å spørre på forums ) Grunnen til at de laster de tyngste og største programmene er vel at de leser litt i forumene først.. Det er jo ikke anna en PS som gjelder.. 99% av oss vanlige brukere har vel hatt nok med LR , Aperture, og denslags. Sjøl om de er MER enn avansert nok de også.. ûberkill...de fleste hadde klart seg helt fint med gratis OG lovlige picasa... Jeg får en slik ovenfra og ned følelse av svaret ditt, men det stemmer sikkert ikke Vi var inne på operativsystemer for en del poster siden. Jeg kjører nå vista, men kommer til å oppgradere til win7 om ikke så alt for lenge. Liker og forberede meg litt, så nå grubler jeg litt over 32bit kontra 64bit versjon. Maskin er en ny ThinkPad med T6670 og 2Gb ram. Stort sett bruker jeg Lightroom, Elements 5, Office 2000, Firefox og ymse webting. Maskina har ei øvre grense for ram på 4Gb. Kommer trolig til å sette inn maks etterhvert. Vil det da ha noe for seg å satse på 64bit win7, eller er det like greit å holde meg til 32bit? Tenker da bla at forskjellen fra 3Gb til 4Gb kanskje ikke utgjør all verden, men ser for meg å bruke minnekort som tilleggsminne. Fordeler og ulemper med alternativene? Ser at det bare er Lightroom og systemet som vil profitere på 64bit, men hva med resten, vil jeg få problemer? Grunnen til at jeg spør her i stedet for på hardwaredelen er at Lightroom er viktigst for meg. Prøvd Mac Tim ? ( måtte bare ) Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 What The Duck-moment: "Åh, så fint bilde! Måtte du zoome mye for å ta det bildet?" *gråter stille* Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Prøvd Mac Tim ? ( måtte bare ) Den dagen han kan installere en lovlig kjøpt OS-X lisens til laptopen han har, så er det et aktuelt tema Det er litt forskjell på 2GB og en Windows lisens og en helt ny maskin Jeg vil anbefale 64 bits Windows 7 nettopp fordi du for utnyttet alle 4GB. Alle programmene jeg bruker støttes av Windows 7 64 bits; og det er en broget forsamling Vanlig anbefaling er å bruke to minnebrikker av samme størrelse slik at du kan aksessere minne via dual-channel (ting går raskere). Lenke til kommentar
fototim Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Prøvd Mac Tim ? ( måtte bare ):-) Svaret er nei. Inngangsbiletten er i form av penger og innlæring er for høy, innbiller jeg meg. Ellers har jeg sans for grunnfilosofien bak Mac, når du kjøper en Mac så er den lagd for å vare ei stund. I windoze verdenen er det en evig runddans av programoppgraderinger, som igjen krever hardwareoppgraderinger, som igjen åpner for nye programoppgraderinger osv. Reinspikka idioti spør du meg, men vi lar oss stadig lure. Ikke uten grunn at jeg kjører Office 2000 og Elements 5, det duger for meg. Men takket være Lightroom blir jeg fanga av dansen allikevel. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Jeg vil anbefale 64 bits Windows 7 nettopp fordi du for utnyttet alle 4GB. Alle programmene jeg bruker støttes av Windows 7 64 bits; og det er en broget forsamling Vanlig anbefaling er å bruke to minnebrikker av samme størrelse slik at du kan aksessere minne via dual-channel (ting går raskere).Tror at det jeg egentlig lurer på er hvordan Office 2000 vil fungere. Bruker det ikke mye, men allikevel er det viktig for meg. Å laste ned Open Office er sikkert og en mulighet. Men hvordan trives det i 64bit miljø? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå