:Francis: Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Apropos blits. Kjøpte meg en Olympus FL-36R i dag. Hendig størrelse på den. Og ettersom det ble en kos dag feirer jeg med stekt torskerogn (kjøpt fersk) med potetmos og kaldt øl til.Aass Classic passet bra. Det høres fornøyelig ut! Jeg skal ha christmas pudding og Irish coffee til dessert . Francis Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Ville du tatt bilder av deg selv på tjuvjakt? Tro om fotografen(e) har godkjent bildebruken? Er dette tyveri av åndsverk om det ikke ble godkjent på forhånd? (Foto: Politiet / Sagat står det jo, tyveri av åndsverk?) Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 (endret) Jeg skal ha christmas pudding og Irish coffee til dessert . Høres bra ut. Er puddingen med eller uten custard? Ville du tatt bilder av deg selv på tjuvjakt? Husk at den siste idiot ikke er død. Og han/hun dukker stadig opp i nyhetene Slik jeg forstår det, så ble bildene beslagelagt som bevis i saken. Og da er muligens noen rgler som gjør at politiet kamfirgjørebildene (med sladda ansikter). Eller så er det brudd på opphavsretten ... Endret 21. januar 2010 av tomsi42 Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Høres bra ut. Er puddingen med eller uten custard? Uten, men med upisket krem . Francis Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 (endret) Uten, men med upisket krem . Smart, så pisker du resten av kremen til Irish-en etterpå (edit: du bruker den kanskje upisket der også ?) Er ikke noe fan avChristmas pudding selv (det er for mye rart i den); men en god Sticky Toffee pudding går ned på høykant. Endret 21. januar 2010 av tomsi42 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 (endret) Irriterende. Exif viewer slutta å fungere da jeg oppdaterte firefox. edit: nvm. Fikk juksa den til å funke. Endret 21. januar 2010 av L4r5 Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Endelig har jeg testet 30D og langeksponering mtp om det blir Ampglow (lilla hjørner) når støyreduksjon er på. Dere husker det sikkert ikke men jeg fikk det allerede på 8-9minutter uten støyreduksjon påslått i nattfoto-utfordringen før jul. Det fins ikke antydning til det på en 20min eksponering når støyreduksjonen er påslått. 1253sek, f/14, ISO100, 50mm Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Det var jo greit å vite , B@L2. Er det C.Fn.2 - støyreduksjon for lang eksponeringstid du slo på? Lenke til kommentar
Mundus Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Det var noen som snakka om analogt /film og hva det koster. Dette fant jeg på nettet.. http://www.fotosidan.se/classifieds/view.htm?ID=119945 Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Ja, er det ikke bare den man har? Kameraet ligger akkurat nå å tempereres så jeg kan ikke sjekke akkurat hva den het. Men det var i de innstillingene C.Fn. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Ja, er det ikke bare den man har? Kameraet ligger akkurat nå å tempereres så jeg kan ikke sjekke akkurat hva den het. Men det var i de innstillingene C.Fn. Det er bare en i C.Fn. Men jeg husker ikke om det er en vanlig støyreduskjon for høy ISO i de vanlige menyene. Men det er vel bare de nye kameraene som har slikt tøys Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 (endret) Sjekka med bruksanvisninga, det er "C.Fn-02 Støyreduksjon ved lang eksp." den heter ja. Endret 21. januar 2010 av B@L2 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Sjekka med bruksanvisninga, det er "C.Fn-02 Støyreduksjon ved lang eksp." den heter ja. Jeg har hatt glede av den selv; har riktignok kun brukt lukkertid opp mot et minutt. Det er noe som jeg slår på, på alle kameraene mine. Olympus har også den samme muligheten. Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Ikke at jeg har noe i mot gratis alkohol, men kelnerne var kanskje litt vel ivrige med å fylle på glassene Skål og god natt, folkens. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Ikke at jeg har noe i mot gratis alkohol, men kelnerne var kanskje litt vel ivrige med å fylle på glassene Skål og god natt, folkens. opp i otta Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Fra nå av står den på. De lilla hjørnene var noe man ikke kunne fjerne uten å beskjære bildet. Så at tiden man bruker på et bilde dobles gjør lite. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 (endret) Fra nå av står den på. De lilla hjørnene var noe man ikke kunne fjerne uten å beskjære bildet. Så at tiden man bruker på et bilde dobles gjør lite. Kan hende jeg er helt på jordet C-Fn 02 gjør vel at kameraet "30D" prestasjoner blir litt redusert,på heltid ? Edit:kjapp gjennomgang av manualen sier over 1 sec. Endret 21. januar 2010 av Nautica Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Ikke at jeg har noe i mot gratis alkohol, men kelnerne var kanskje litt vel ivrige med å fylle på glassene Been there, done that Skål og god natt, folkens. God natt. Høres ut som en god ide med hjemmekontor i morgen Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Kan hende jeg er helt på jordet C-Fn 02 gjør vel at kameraet "30D" prestasjoner blir litt redusert,på heltid ? Edit:kjapp gjennomgang av manualen sier over 1 sec. Ikke nok med at du er på jordet, men du er på feil jordet Neida, det er riktig at ting tar tid med funksjonen slått på. Det som skjer er at kameraet tar to bilder. Det første som normalt. Nr 2 med lukkeren igjen, og med samme lukkertid som første eksponering. Fordelen er at den fjerner hotspots (noe jeg har ofte fått) og amp glow som B@L2 slet med. Så det er verdt det. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Simon er en kjeltring og han har innømmet det Jeg må innrømme at jeg ikke er enig at det er greit å piratkopiere, så det gjøre jeg ikke. Jeg kopierer CD av venner og familie (som er lov) når det er ting jeg er interessert i. Er det bra så kjøper jeg CD'en selv. Kjeltring og kjeltring, som saft har jeg en ganske solid samling med DVDer. Musikk har jeg ikke kjøpt siden 1997, med enkelte unntak for spesielle album jeg må ha. Jeg kjøper langt mer DVDer nå enn jeg gjorde før, og det er vitenskapelig bevist at pirater kjøper mer media enn ikke-pirater, statistisk sett. Nå skal jeg ikke påberope noen form for post hoc ergo propter hoc, men uansett om det ikke er noen automatisk sammenheng er det fortsatt et statistisk faktum at bransjens beste kunder, ironisk nok, er piratene. Apropos blits. Kjøpte meg en Olympus FL-36R i dag. Hendig størrelse på den. Utvilsomt, og fint med trådløs styring. Og ettersom det ble en kos dag feirer jeg med stekt torskerogn (kjøpt fersk) med potetmos og kaldt øl til.Aass Classic passet bra. Tror jeg mekker meg Taco i morgen.. hm.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå