Ageurk Skrevet 21. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2010 Som en sidenote til piratkopieringsaken. De av dere som støtter piratkopierer bør ikke være de første i køen som skriker når vi snakker om ulovlig kopiering/publisering med bildene dere har tatt. Det er jo tross alt bare en kopi som blir tatt av bildene. Brudd på opphavsretten er det uansett, om det er bilder eller programvare vi snakker om! Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 21. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2010 Som en sidenote til piratkopieringsaken. De av dere som støtter piratkopierer bør ikke være de første i køen som skriker når vi snakker om ulovlig kopiering/publisering med bildene dere har tatt. Det er jo tross alt bare en kopi som blir tatt av bildene. Brudd på opphavsretten er det uansett, om det er bilder eller programvare vi snakker om! Jeg påstår ikke at programvaren er laget av meg og viser den frem til andre som min (Sier ikke at jeg støtter piratkopiering av noe som helst) Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 21. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2010 De verste sakene av stjeling av bilder er jo ikke da folk presenterer de som sine egen på en random deviantart profil med noen views. Det er jo de som later som de har betalt for bildene og bruker de kommersielt. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 21. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2010 Ooh. Jeg er tøff. Tok nettopp sjansen på en Tamron 28-75/2.8 på ebay - "possibly soft at longer distances. May need calibration". For $200 tar jeg sjansen. Er møkk lei den urtriste 24-120en. f/5.6 som største blender burde f* meg være forbudt. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 21. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2010 Der kommer tøffe, tøffe, tøff. Syns jeg ser deg i pysjamas Christian. Tamron 28-75 er forresten et godt rør. Med litt flaks gjør du et bra kjøp. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 21. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2010 f5.6 kan være være veldig hemmede til vanlig bruk ja.. Lenke til kommentar
Ageurk Skrevet 21. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2010 Jeg påstår ikke at programvaren er laget av meg og viser den frem til andre som min (Sier ikke at jeg støtter piratkopiering av noe som helst) Nå var ikke min post av den veldig dype sorten og mest for å trekke en parallell. Men hvis vi tar et kjent eks. fra forumet hvor Lefdal printa ut bilder fra forumet sa de jo ikke at det var deres, men de kopierte de og brukte de i markedsføringssammenheng for det.. Jeg har ikke tenkt å diskutere dette videre, men syns at man ikke må tråkke for mye i sin egen salat når diskusjonen er oppe. "Du må ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer deg selv." Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 21. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2010 Mange av der husker sikkert bildet av ulven som hopper over et gjerde som vant en tung pris. Nå har fotografen mista tittelen for juks. (Lurer på om jukset har vært diskutert her før, men nå har i hvert fall avgjørelsen falt.) Fotovinner beskyldt for juks. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 21. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2010 f5.6 kan være være veldig hemmede til vanlig bruk ja.. Neida. f/5.6 er så fint, så Mange av der husker sikkert bildet av ulven som hopper over et gjerde som vant en tung pris. Nå har fotografen mista tittelen for juks. (Lurer på om jukset har vært diskutert her før, men nå har i hvert fall avgjørelsen falt.) Fotovinner beskyldt for juks. Tror Fototim undret om saken var diskutert i denne tråden også (noe jeg mener å huske at ble gjort). Lenke til kommentar
fototim Skrevet 21. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2010 (endret) Mange av der husker sikkert bildet av ulven som hopper over et gjerde som vant en tung pris. Nå har fotografen mista tittelen for juks. (Lurer på om jukset har vært diskutert her før, men nå har i hvert fall avgjørelsen falt.) Fotovinner beskyldt for juks. Du måkke tukle med åndsverket mitt, når jeg skriver fotgraf, så meiner jeg fotgraf EDIT: Bølle som jeg er, glemte jeg å takke for lenka. Takk. Endret 21. januar 2010 av fototim Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 21. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2010 Mange av der husker sikkert bildet av ulven som hopper over et gjerde som vant en tung pris. Nå har fotografen mista tittelen for juks. (Lurer på om jukset har vært diskutert her før, men nå har i hvert fall avgjørelsen falt.) Fotovinner beskyldt for juks. Du måkke tukle med åndsverket mitt, når jeg skriver fotgraf, så meiner jeg fotgraf EDIT: Bølle som jeg er, glemte jeg å takke for lenka. Takk. Jeg hadde tenkt og la det stå,men fotografen er jo en postgraf Lenke til kommentar
ThorU Skrevet 21. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2010 Ooh. Jeg er tøff. Tok nettopp sjansen på en Tamron 28-75/2.8 på ebay - "possibly soft at longer distances. May need calibration". For $200 tar jeg sjansen. Er møkk lei den urtriste 24-120en. f/5.6 som største blender burde f* meg være forbudt. Dette er i utgangspunktet et godt objektiv, men mitt skulle nok også hatt en kalibrering. Si ifra hvor du sender ditt inn, hvis du gjør det! Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 21. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2010 Som en sidenote til piratkopieringsaken. De av dere som støtter piratkopierer bør ikke være de første i køen som skriker når vi snakker om ulovlig kopiering/publisering med bildene dere har tatt. Det er jo tross alt bare en kopi som blir tatt av bildene. Brudd på opphavsretten er det uansett, om det er bilder eller programvare vi snakker om! Jeg har et litt anarkistisk og pragmatisk standpunkt når det kommer til piratkopiering av bilder. Om noen bruker ett av mine bilder på en blogg er det rent juridisk et lovbrudd, med mindre jeg har gitt tillatelse til det. Men hvem tjener på at jeg kjører på med den harde linjen? Ingen. Jeg fremstår som en unødvendig hard og slem fyr, jeg bøter ikke på noe som helst, jeg tjener ingenting på det.. og så videre. Ved å være pragmatisk er jeg trivelig og ber om å få byline på bildet, og da er jeg happy. Kom igjen folkens, ingen betaler et øre for å legge bildet deres ut på bloggen deres, strengt tatt ser jeg mer enn ofte at dere (les: folk i fotodelen av forumet) legger ut et bilde vha. hotlinking til andres sider.. Men dere tjener på det. Dere får reklame, folk legger merke til arbeidet deres. Likevel er det en forskjell når noen prøver å bruke bildene kommersielt. Det er konkret inntjeningstap. Enkelt og greit. Fildeler jeg? Ja. Har jeg et enormt skap fullt av lovlige DVD-filmer? Ja. Jeg er en pragmatiker. Den eneste gangen rettighetshaverne har gjort noe udelt positivt var da de aksepterte Spotify. Enkelt og greit. Lenke til kommentar
lurfelus Skrevet 21. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2010 Kalibrering av Tamron skjer ikke i Norge, blir sendt ut av Norge. Mye stress å fa kalibrert Tamron. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 21. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2010 Simon er en kjeltring og han har innømmet det Jeg må innrømme at jeg ikke er enig at det er greit å piratkopiere, så det gjøre jeg ikke. Jeg kopierer CD av venner og familie (som er lov) når det er ting jeg er interessert i. Er det bra så kjøper jeg CD'en selv. Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 21. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2010 Noen som kan gi meg en forklaring på hvorfor større deler av bildene mine blir svarte når lukkertiden blir mindre? Begynner på ca 1/500.. Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 21. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2010 http://www.polaroin.com/ Jeg bare måtte prøve Polaroin.... Utrolig hvor mye rart man finner rundt på nettet. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 21. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2010 Fordi du brukte blits? Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 21. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2010 Du bruker blits, ikke sant? Det ser ut som om du har gått over sync-hastigheten til lukkeren. Francis Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 21. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2010 Apropos blits. Kjøpte meg en Olympus FL-36R i dag. Hendig størrelse på den. Og ettersom det ble en kos dag feirer jeg med stekt torskerogn (kjøpt fersk) med potetmos og kaldt øl til.Aass Classic passet bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå