Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tilby deg å jobbe freelance for en lokalavis i Trondheim. Byavisa skal være greie. Tilby deg å ta deg av mindre fotballkamper. Merk deg hvilke fakta avisen du retter deg mot pleier å ha med, sørg for å få med deg disse faktaene i en mellomlang, men beskrivende tekst om kampen.

 

Husk, sender du bare bilder er det bare masse arbeid for avisa å skaffe en tekst, og da gir de faen. Kan du levere en 'grei' tekst i tillegg, da tar de det trolig.

 

:)

Lenke til kommentar
Ser de har mange flotte gamer-skjermer på tilbud.. 3000:1 og 2ms.. ikke mange høvdingene for en 22"..

 

Må jo bare være ett kupp..

Gaming ja, men 3000:1 og 2ms tilsier (mest sannsynlig) at det er en TN-skjerm - hvilket ikke er bra til bilderedigering.

 

Jeg kan vel røpe såpass at jeg har akuratt samme skjermen selv - og den er finfin til bildebehandling. Veldig rette og fine farger "rett fra boksen". At enkelte guttunger har blitt litt vel "proffe" på kort tid - veldig, veldig bratt læringskurve osv, og på død og liv skal rakke ned på andres utstyr får heller stå for deres egen regning :)

 

Men antar vel at Gissan selv kjører ett eller annet til 15000 fra Eizo selv..

Endret av ThorEH
Lenke til kommentar

Sitert fra flatpanels.dk:

 

"Til en grafiker vil det aldri være oplagt at vælge en skærm, som bygger på TN panelteknologien. Farvegengivelsen begrænses teoretisk idet der kun kan vises 6 bit farver, og selvom der kompenseres for de resterende, vil det aldri fungere lige så godt til farvekorrektion, prints og lignende."

Lenke til kommentar
Eller laptop med glanset skjerm ?

Nope. :)

 

Uansett så er ikke det jeg gjør fasiten på alt. Selv om det er å anbefale å ha S-PVA eller S-IPS til bildebehandling, trenger ikke jeg å ha det av den grunn. Men jeg sier ikke at jeg ikke har det heller.. ;)

Endret av Gissan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...