predan Skrevet 17. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2010 Hei. Mulig dette er way "off topic" på hva som diskuteres nå, men tenkte jeg bare kunne fyre ut et (lett?) spørsmål. Bruker PIXresizer til å forandre størrelse på bildene. Jeg har et bilde med 3648x2746 pixels(4mb, rett fra kameraet). Deretter endrer jeg størrelsen på bildet til nettopp 3648x2746 pixels, huker av for keep 100% tror jeg. Det ser dermed ut til at begge bildene har 3648x2746 pixels oppløsning, men det "komprimerte" bildet er bare 1mb, mens det andre er 4mb. Kan noen forklare kort? Går ut i fra at det er et rimelig lett svar på det, men fant aldri noe i forumet. Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 17. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2010 Antar det rett og slett er forskjellig kompresjonsgrad. Hvis du titter nærmere på bildene, så har antagelig 1 Mb-versjonen mindre fine detaljer. Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 17. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2010 Flott spilling under the Masters nå. Eller ikke akkurat nå, for nå er det pause. Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 17. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2010 Mmmm. Mørk kakao med dugelige mengder Captain Morgan Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 17. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2010 Nytt medlem i "familien" . Francis Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 17. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2010 Tråd Nikon sin nye TC. Ser absolutt ikke ille ut . http://www.fotografie.fr/fotoforum/viewtop...?f=54&t=576 Francis Lenke til kommentar
Anew Skrevet 17. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2010 (endret) ...og endelig, etter "bare" 3 uker med opplasting, er alle mine ca. 400GB med bilder trygt laget hos Mozy. Edit: Francis, jeg ser at 200-400/4 med 2xTC nekter å autofokusere. Om det er slik at kameraet ikke prøver en gang, så må jeg si at jeg er skuffet. Da har Nikon pådratt seg litt Canon-syke. Jeg vet at 200-400/4 m/2xTC tidligere har autofokusert i godt lys. Endret 17. januar 2010 av Anew Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 17. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2010 ..Litt Mohammedtegninger: ..Men så kjøpte jeg den også brukt, da. [/hykler] Og litt motstykke Det er ikke at man ikke skal kritisere religion. Det er at man skal være så oppsatt på å kritisere en religion, og så ofte som mulig, fordi det visstnok ikke kan være ytringsfrihet i et land der Mohammed-karikaturer ikke er tapetsert på utsiden av parlamentet. Det kan altså virke som om Jyllands-Posten har fulgt samme spor som FRP, som var ganske glade i blasfemiparagrafen helt til de innså at Mohammed-karikaturer hadde det samme vernet som den kristne Gud. Jyllands-Posten mente altså at det var viktig å trå varmsomt med Jesus-karikaturer, men ikke med Mohammed-karikaturer. Det er i beste fall feigt, i verste fall er det noe inn i helvete forstyrrende og skummelt. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 17. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2010 Nå synes jeg at det begynner å bli alt for mye religion-snakk i denne tråden. Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 17. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2010 Nå synes jeg at det begynner å bli alt for mye religion-snakk i denne tråden.Når vi endelig finner noe annet enn whisky å diskutere, så syter folk pokker meg over det også Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 17. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2010 Hvor mye pleier en sånn ca støddig tripod å veie? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 17. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2010 Nå synes jeg at det begynner å bli alt for mye religion-snakk i denne tråden.Når vi endelig finner noe annet enn whisky å diskutere, så syter folk pokker meg over det også Jeg ser dette her.. Nytt medlem i "familien" . Francis Lenke til kommentar
lazyman Skrevet 17. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2010 Mange gjennomtenkte og velformulerte ytringer om et følsomt tema her nå. -Og kanskje noen ytterst få som ikke fortjener den karakteristikken. Det er i alle fall forfriskende med en liten bolk med meningsutveksling der vi løfter blikket litt opp fra objektiver og whisky. Jeg er rimelig lei personer som mener at jeg skal ha samme religion, partitilhørhet, kameramerke og bilmerke som dem. Kunne ikke sagt det bedre sjøl. Jeg forlanger respekt for mine verdier, holdninger og meninger. Jeg forlanger retten til å hevde og argumentere for disse i de fora jeg ønsker. Jeg forlanger IKKE at alle andre skal være enig med meg, men jeg synes det er rimelig å be om og utvise gjensidig respekt for hverandres til tider svært så ulike standpunkter, enten det er en religiøs, politisk eller moralsk meningsutveksling. Ulikheter er på en måte livets krydder, og vi kommer sjelden videre om vi ikke av og til blir utfordret, også på våre mer grunnlegende verdier. På det området har jeg en klar formening om at vår kultursfære ligger noen hundre år foran de fleste (alle?) andre. -Lazy (Ikkereligiøs og lettere anarkistisk anlagt liberalkonservativ 52-modell) Lenke til kommentar
fototim Skrevet 17. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2010 Jeg er rimelig lei personer som mener at jeg skal ha samme religion, partitilhørhet, kameramerke og bilmerke som dem.Relgion og kameramerke er to sider av samme sak. Merke skal være Pentax og menigheta Puntax Discuss Mailing List. Prøver du deg på noe annet, da brenner jeg flagg. Resten får du bestemme selv ;p Ellers syns jeg vi har vært forbausende flinke nå. Vi har ført en meningsfylt politisk debatt, uten å gå i strupen på hverandre. Rett og slett utveksla synspunkter, og dermed lært litt av hverandre. Jeg har i hvert fall lært litt. Så nå tror jeg at jeg slutter mens leken er god. Pentax være med dere Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 17. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2010 Alle vet at det er Nikon som er spaghettimonsterets utvalgte merke. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 17. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2010 Hedning og avkameradyrker. Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 17. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2010 Hedning og avkameradyrker.Kjetter. Brenn, brenn! Lenke til kommentar
lazyman Skrevet 17. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2010 ...........Ellers syns jeg vi har vært forbausende flinke nå. Vi har ført en meningsfylt politisk debatt, uten å gå i strupen på hverandre. Rett og slett utveksla synspunkter, og dermed lært litt av hverandre. Jeg har i hvert fall lært litt. Helt utrolig! -Men jeg har IKKE sans for flaggbrenning, det er en primitiv og utrolig støtende måte å uttrykke seg på. Men skjønner du spøker, da. Ellers så lurer jeg på hvor en fyr som meg hører hjemme? Mangeårig bruker av Olympus, medlem av menigheten kan man vel si, nå Nikonist som fremdeles har en plass i sitt hjerte for Oly og attpå til har sans for Pentax. Til og med Canon har imho enkelte gode produkter. Alles venn eller utstøtt i alle leire? Vil jo så gjerne være venn med alle. Er det mulig eller MÅ man bekjenne seg til en "menighet" for å få venner her? Vennligst -Lazy Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 17. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2010 -Men jeg har IKKE sans for flaggbrenning, det er en primitiv og utrolig støtende måte å uttrykke seg på. Det er vel forsåvidt karikaturtegningen også? Lenke til kommentar
lazyman Skrevet 18. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2010 -Men jeg har IKKE sans for flaggbrenning, det er en primitiv og utrolig støtende måte å uttrykke seg på. Det er vel forsåvidt karikaturtegningen også? Om den var ment å ramme som den etter hvert gjorde så var den nok det. Jeg mener reaksjonene var hinsides alle proposjoner, men også at det er veldig dumt å føre en diskusjon med argumenter som man vet er krenkende for motparten. Kan ikke skjønne at det skal være så forbanna vanskelig å være rykende uenig og samtidig utvise respekt for hverandres verdier. -Lazy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå