Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Om han bruker canon, ville jeg valgt noe helt annet.

Selv om siden hans er like proff som en ungdomspolitiker fra Rødt og like tidsriktig som Spice Girls, betyr ikke det at fyren ikke vet hva han snakker om når det kommer til foto og utskrifter.

Du kunne like gjerne kritisert valget hans av bil, eller hvilken julebrus han liker.

:p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi snakker om en person som på forsiden gjør et poeng ut av at han har et bildearkiv på 50000 fargedias. Ikke et vondt ord om diasfilm, men det er kanskje et hint om at vi snakker om en person som ikke har klart å karre seg hele veien inn i den digitale tidalder ennå.

Lenke til kommentar

Telleren på sida til Johannes Jensås indikerer at den har vært aktiv siden 2001. Designet var vel litt gammeldags allerede da, men på 90-tallet en gang var ikke slike nettsider så uvanlige. Noen syntes faktisk at det var stilig.

Tipper at ikke modernisering av nettside er topp prioritering hos han. Sikkert opptatt med ting som han syns er viktigere, fotografere f.eks. Jeg syns faktisk det står litt respekt av det jeg.

Endret av fototim
Lenke til kommentar
Webdesign handler like mye om estetikk som foto =)

Å være en dyktig fotograf gjør deg ikke til en dyktig webdesigner eller brekker, eller visa versa. :)

Vi snakker om en person som på forsiden gjør et poeng ut av at han har et bildearkiv på 50000 fargedias. Ikke et vondt ord om diasfilm, men det er kanskje et hint om at vi snakker om en person som ikke har klart å karre seg hele veien inn i den digitale tidalder ennå.

Det betyr vel sansynligvis at han har arbeidet med scanning av negativer, bearbeiding av bilder i Photoshop og printing siden midten av 90-tallet eller tidligere..

:)

Lenke til kommentar

Tviler på at han har det så travelt at han ikke rekker å lage seg en template flash side eller noe, tviler jeg noe sinnsykt på. Evt. har han det så travelt tjener han også nok penger til å kunne betale en webside designer.

Siden det essensielt er stock fotografier han har så burde det være mulighet til å se OG kjøpe alle bildene på nettet, det er 110% sikkert at det ville ha økt salget. Finnes ferdige Wordpress templates til div ecommerce. Er ikke mange som orker å sende epost etter bildene om de ikke vet hvilke bilder du har !

Siden er forresten oppdatert i 07. Så den har ingen unnskyldning for å se ut som den hører til på geocities.

Andre gangen nå trykte jeg meg faktisk inn videre å så på noen bilder, og han kan jo faktisk å ta bilder, så da er det jo dumt å ødelegge med dårlig presentasjon !

Lenke til kommentar

Haha jeg husker jeg brukte de samme animerte gif'sa da jeg laget min første hjemmeside ca 96... På den tiden var det om å gjøre og ha mest mulig farger og ting som rørte på seg. Er det noen som har sett Simpsons-episoden der han får seg datamaskin og lager hjemmeside? Sånn så sia mi ut.

Skikkelige HTML-frames er jo så retro at det nesten er kult! Respect.

Lenke til kommentar

Det er forøvrig ikke et ukjent fenomen; det at folk som er meget dyktig på et (eller fler) felt; har websider som suger golballer gjennom en hageslange*. Mistenker at mange av sidene er laget via et eller annet jallaprogram som har en del templates beregnet på de med dårlig smak.

*) som Anew pleier å si ;)

Lenke til kommentar

Ingen snakket om tid, men om evne. Jeg kan lage en mer attraktiv side enn det der, men jeg er fortsatt ingen ekspert. Og jeg er sansynligvis mye yngre enn ham også.

Men jeg mener fortsatt at siden sier lite om hans evner til å vite noe om printing. Gammelkara er ofte kravstore på utskrifter, særlig sorthvitt, er vanskelig å få til en sorthvitprint som er like attraktiv som en god mørkeromsprint..

Lenke til kommentar

Vi har ikke sett så mye på hjemmesiden til Bjørn Rørslett i det siste?

Tom: golfballer ;)

Edit: Skulle forøvrig ta noen portretter til prosjektbloggen vi holder på å etablere på jobb. Hadde ikke med meg ameraet mitt, så måtte bruke 350D m/430EX (og 18-55). Første gang jeg har prøvd Canon med blits... Automatikken hadde virkelig ikke peiling - kun de nederste 2/5 av histogrammet ble fylt!? I blenderprioritet ble lukkertiden 1/15, noe jeg ikke ville ta sjansen på, så jeg prøvde meg i M, men klarte da ikke å finne ut hvordan jeg skulle justere blenderen... Siden jeg heller ikke klarte å finne ut hvordan man legger inn eksponeringskompensasjon, ga jeg opp hele greia. Tar med eget utstyr på mandag, gitt!

Hadde sikkert funnet det ut med litt innsats, men når ikke kameraets eier klarer å svare, så stikker jeg heller og spiser kake. :fun:

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Edit: Skulle forøvrig ta noen portretter til prosjektbloggen vi holder på å etablere på jobb. Hadde ikke med meg ameraet mitt, så måtte bruke 350D m/430EX (og 18-55). Første gang jeg har prøvd Canon med blits... Automatikken hadde virkelig ikke peiling - kun de nederste 2/5 av histogrammet ble fylt!? I blenderprioritet ble lukkertiden 1/15, noe jeg ikke ville ta sjansen på, så jeg prøvde meg i M, men klarte da ikke å finne ut hvordan jeg skulle justere blenderen... Siden jeg heller ikke klarte å finne ut hvordan man legger inn eksponeringskompensasjon, ga jeg opp hele greia. Tar med eget utstyr på mandag, gitt!

Nå skjønner du kanskje hvordan jeg føler det når jeg tar i en Nikon ;) Det er forøvrig enkelt. Hold +/- knappen nede mens du roterer på hjulet. I M så juster du blender; ellers +/- EV. Mange andre kameraer har det samme systemet.

Hadde sikkert funnet det ut med litt innsats, men når ikke kameraets eier klarer å svare, så stikker jeg heller og spiser kake. :fun:

Kake er mer moro.

PS. Golfballer var det, ja ;)

Lenke til kommentar
Nå skjønner du kanskje hvordan jeg føler det når jeg tar i en Nikon ;) Det er forøvrig enkelt. Hold +/- knappen nede mens du roterer på hjulet. I M så juster du blender; ellers +/- EV. Mange andre kameraer har det samme systemet.

PS. Golfballer var det, ja ;)

XXD serien til Canon gjør også livet lettere,to hjul ingen knapp som må holdes nede :)

Er det noen som gidder og anbefale en relativ rimelig og grei blits til meg,tilpasset Panasonic LX3 med mulighet til å vri oppover.

Edit:sikker på at det ikke var hareball :p

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
Vi har ikke sett så mye på hjemmesiden til Bjørn Rørslett i det siste?

Tom: golfballer ;)

Det skjønner jeg godt. Da jeg skulle leke meg med min gamle 350 da jeg besøkte den nye eieren her før jul så måtte jeg studere kameraet lenge for å huske hvordan man stilte det.. Når man har nytt "amera" så er det ikke så greit. :!:

Lenke til kommentar

Når jeg bestiller 10 meter blitskabel (synkkabel), er det ikke da standard med hunkontakt i begge ender? På mitt nikonkamera og -blits må jeg ha hunkontakt i begge ender for å koble dem sammen, er det forskjellig på andre merker? Jeg mottok nemlig en kabel med hunkontakt i en ende og hankontakt i den andre, på nikonsystem blir dette da ikke en synkkabel, men en skjøteledning for synkkabel...

Lenke til kommentar

Moromannen.

Nå har jeg vært inne på Hamas sider og undersøkt hva de beskriver produktet som, og der står det ganske riktig "Flash extension cable". De har også ett annet produkt ved navn "Flash sync cable", denne har hunkontakt i begge ender, så det er nok ddmr.no som har vært litt vel kreative i oversettelsen når en flash extension cable blir til en blitskabel på norsk. De har også noe de kaller skjøtekabel for blits inne, denne har hunkontakter i begge ender, og er altså ikke en skjøtekabel, men en synkkabel. Har sendt dem en mail og spurt hva de har tenkt å gjøre med saken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...