Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Var en liten fugl som tipset om å også se på Canon sin skriver. Blant annet den som denne mannen bruker

. Derfor mitt sprøe smål :)

Du får helt sikkert ingen dårlig skriver fra Canon heller, men blant de skriverne jeg har sett på var Epson bedre i samme klasse. Jeg har ikke førstehåndserfaring med de aller nyeste skriverne, men kjenner 7600 og 9600, samt Canon iP6400W. X600 var overlegen iP6400W på kvalitet og driftskostnad, og jeg synes også den var lettere å bruke, mtp på papirskifte, skifte av blekk, menyer, driveroppsett etc. Jeg "fikk" de bare i fanget stående innerst i en korridor, så jeg har ikke noe særlig begrep om aldersforskjellen på dem, utover at ingen av dem var helt nye...
Lenke til kommentar
Hvis ikke jeg husker feil så høres den 28mm ut som en skranglete F1 bil når den fokuserer? At dere orker..

Men det er jo litt av sjarmen :D

Trodde det skulle mer enn litt lyd til for at du skulle droppe et objektiv, jeg ;)

Jo, men f/1.8 kan være greit ... Hvis jeg i det hele tatt gidder 28mm på FF, da ...

Nei, det er 14mm du skal ha!

Lenke til kommentar
@Inc: Det hele ender opp i volumet du printer. 48x0 kan bruke 220ml patroner som er adskillig billigere over tid enn 80ml. Du får også brukt rull uten problemer.

Og k-ryeng.

Var en liten fugl som tipset om å også se på Canon sin skriver. Blant annet den som denne mannen bruker

Holy crap for en nettside !!!!

For å være innehaver av en slik nettside, så kan man jo IKKE ha estetisk sans.. og hvordan kan man da være fotograf ???

Lenke til kommentar
@Inc: Det hele ender opp i volumet du printer. 48x0 kan bruke 220ml patroner som er adskillig billigere over tid enn 80ml. Du får også brukt rull uten problemer.

Og k-ryeng.

Holy crap for en nettside !!!!

For å være innehaver av en slik nettside, så kan man jo IKKE ha estetisk sans.. og hvordan kan man da være fotograf ???

Det kan du si, men det var vel egentlig printeren han brukte jeg var ute etter :p

Haddde hørt at Canon sin skulle være enklere å jobbe med.

Endret av Inc
Lenke til kommentar
Er dette "god medisin" for den så smått knotete søkeren på Oly E-520?

Altså hva gjør den egentlig, bortsett fra å forstørre? Medfører bruken noen ulemper? :hmm:

De fleste slike forstørrere passer dårlig for brillebrukere. Jeg hadde en slik på Canon EOS 350D; men ga det opp etter en stund.

Hmm.. så det er beregnet for brillebrukere? Hva med oss som ikke bruker briller, men synes søkeren er liten? Jeg ser jo motivet, men må virkelig jobbe for å posisjonere øyet slik at jeg ser eksponeringsinformasjonen. Er den å anbefale da?

Leser 1. bind av Scott Kelbys bøker om digital fotografi og jeg må si den er veldig grei. Fine og nyttige tips, forklart veldig lettfattelig.

Men en ting jeg lurer på den med hvitbalansen man setter selv ved å "peke" kamera på f. eks et hvitt ark, hva gjør det og i hvilke situasjoner er dette lurt? Ser en del anbefaler å ha med seg et hvitt, men Kelby skrev grått ark.. :hmm:

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

De fleste slike forstørrere passer dårlig for brillebrukere. Jeg hadde en slik på Canon EOS 350D; men ga det opp etter en stund.

Hmm.. så det er beregnet for brillebrukere? Hva med oss som ikke bruker briller, men synes søkeren er liten? Jeg ser jo motivet, men må virkelig jobbe for å posisjonere øyet slik at jeg ser eksponeringsinformasjonen. Er den å anbefale da?

Hvis du allerede sliter med å se søkerinformasjonen, da er det nok like greit å styre unna forstørrende dingsebomser. Hvis du virkelig sliter med å se søkerinformasjonen nå, så bør du kanskje heller leite etter en søkedings som forminsker?

Eventuelt vurdere et annet kamera, E3 skal ha betydelig bedre søker.

Men når sant skal sies, så er vel søker 4/3 systemet sin achilleshel.

Lenke til kommentar

Det er motsatt. De er ikke beregnet på brillebrukere; men på de av dere uten briller, og som synes søkeren er liten.

Men de forverrer det problemet du har - med å se eksponeringsinfo. Det er bedre på E-620, E-30 og E-3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...