Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Som forventet er resultatet av justeringen rett og slett ikke-eksisterende.
Har du fått rapport fra verkstedet på at det faktisk er justert? Det fikk jeg da jeg hadde min 30mm f/1.4 til justering...

Hei du! Ja du, du som har peilig på Printere :p

Hva er beste alternativet til Epson 3880 og 4800?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du fått rapport fra verkstedet på at det faktisk er justert? Det fikk jeg da jeg hadde min 30mm f/1.4 til justering...

Det fikk ihvertfall jeg på 70-200en min, og etterpå da jeg sendte mail fikk jeg tilbake dette

"Hei

Objektivet ble justert mot våres referanse.

Visst resultatet skal bli perfekt må vi også få inn kamera slik at vi kan justere objektivet mot dette."

Men nok om det, jeg ler bare av folk som kommer innom og har feilfokus på sigmaene sine, lurer på hvordan de klarer å holde butikken gående med så mye feil.

Lenke til kommentar

Det fikk ihvertfall jeg på 70-200en min, og etterpå da jeg sendte mail fikk jeg tilbake dette

"Hei

Objektivet ble justert mot våres referanse.

Visst resultatet skal bli perfekt må vi også få inn kamera slik at vi kan justere objektivet mot dette."

Men nok om det, jeg ler bare av folk som kommer innom og har feilfokus på sigmaene sine, lurer på hvordan de klarer å holde butikken gående med så mye feil.

Er det bare meg som slipper å sende inn 70-200 f2.8 G objektivene til reklamasjon?

HIRR HIRR!!! *peke og le* :D

Lenke til kommentar
Er det bare meg som slipper å sende inn 70-200 f2.8 G objektivene til reklamasjon?

HIRR HIRR!!! *peke og le* :D

Jeg har ikke noe problem med 70-200en min ihvertfall, men så står det jo Canon på den ;)

Forøvrig: de som sender inn nikon objektiv til reklamasjon har ikke like stor grunn til å lure på om det er fikset når det kommer tilbake som sigma brukere..

Lenke til kommentar
Et spørsmål til dere som har slåss med Vista i det siste; er det lenge side SP2 kom ?

Ja. 28. April 2009, for å være nøyaktig. For min del har SP2 medført skuffende lite slåssing sammenlignet med første gang jeg prøvde Vista (våren 2007) :)

Lenke til kommentar
Hva er beste alternativet til Epson 3880 og 4800?
Epson 3800 muligens - spørs jo hva du mener med beste alternativ. Best kvalitetsmessig, størrelsesmessig, eller prismessig. 7900 er jo best kvalitetsmessig... Hvis du mener av andre merker - da er jeg mer usikker. Privat ville jeg nok gått for Epson uansett - så blir litt fjernt å anbefale noe annet uten å ha prøvd dem :-)
Lenke til kommentar
Ja. 28. April 2009, for å være nøyaktig. For min del har SP2 medført skuffende lite slåssing sammenlignet med første gang jeg prøvde Vista (våren 2007) :)

Nettopp. Reinstallerte gamle-laptopen og banket da inn Vista (som følgte med). Etter en "de-crapping lite", patchet jeg opp til nyeste nye ... Og det ser litt mer vettugt enn sist jeg brukte Vista. Men så har jeg slått av UMA også ...

Lenke til kommentar

Fikk forøvrig en staselig liten pakke i posten i dag :) 400D'en får nytt liv som kompakt/lomme/reise/festkamera, hele objektivparken og snart muligens batterigrepet er solgt unna, og erstattet med denne nusselige saken:

post-78758-1263508670_thumb.jpg

28mm F2.8 :love: med årntli fokusmotor, itjno uæssæmm-skjit!

Lenke til kommentar

Tidsuret på veggen fikk (som alltid) hestesko å løpe på så det ble ingen vitenskapelig supertest, men nok til å se hva objektivene har å by på. Ikke sett fyr på brukerkontoen min for at jeg ikke har orket å justere hvitbalanse og eksponeringsverdier :p

Sentrum

Kant

Av andre funn har jeg (nok en gang) fått bekreftet at Sigma 50mm er en del videre enn Zeiss og Canon på samme brennvidde og har en god del mer distorsjon. :) Ny dag i morgen og en ny telefon til butikken.

Lenke til kommentar

@k-ryeng: Arbeidsrapport konkluderer med oppjustering av autofokus i mot referansekamera.

@Inc: Det hele ender opp i volumet du printer. 48x0 kan bruke 220ml patroner som er adskillig billigere over tid enn 80ml. Du får også brukt rull uten problemer.

Nei god natt godtfolk. Jeg går og teller feilfokuserte sauer som hopper over gjerdet.

Edit: Hehe. Ikke værre nei K-ryeng! Føler meg noe mer heldig enn gubben fra Drammen som fikk 130 piskeslag med elektrisk kabel i Iran for å ha kjøpt to øl og kjørt med ølet i bilen sin.

Endret av Shocktrauma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...