Pebino Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Hehe, skal ærlig innrømme at det var tanken min og. Men hvem vet, kanskje man forbedrer fotografens dag ved å spørre, og da er det verdt det Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 13. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2010 Hvilket bilde er det? Lenke til kommentar
Pebino Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Det var bare et generelt spørsmål i første omgang Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 14. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2010 Noen som vet det latinske ordet for "latskap", deltid" og "dysleksi"? Lenke til kommentar
Pebino Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Er ikke lett å oversette direkte til Latin, så kjørte det igjennom et verktøy på nett. Og dette kom ut: Deltid: Secui vicis (Usikker på om det i det hele tatt stemmer) Dysleksi: Dyslexia (Dette er nok relativt riktig) Fikk ikke noe treff på "Latskap". Gjorde et forsøk, men ta det med en klype salt Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Jeg klarte faktisk å skru UV-filteret hennes så jævlig godt fast at vi ikke fikk det av igjen. Trikset er å skru uten å trykke for hardt. Jo mer du presser desto hardere sitter det. Mitt tips er å bruke noe å holde på filteret med. Selv bruker jeg en smal skinnreim til å gripe på filteret med når det "sitter fast". Da får man grep uten å presse hardt. Var det ikke en som ødela et objektiv på dette problemet for ikke så lenge siden? Syns jeg husker det fra denne tråden. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 14. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2010 Er ikke lett å oversette direkte til Latin, så kjørte det igjennom et verktøy på nett. Og dette kom ut: Deltid: Secui vicis (Usikker på om det i det hele tatt stemmer) Dysleksi: Dyslexia (Dette er nok relativt riktig) Fikk ikke noe treff på "Latskap". Gjorde et forsøk, men ta det med en klype salt Jeg som skulle dra fram noen avanserte latinske sykdommer/syndromer neste gang lærern lurte på hvorfor leks aikk evar gjort/gjort dårlig. Dyslexia er for likt. Må finne noe for latskap. Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Hva er styrken på den sterkeste Cask Strength der ute?Jeg var borti hva som nærmest var en "prøve-bottling" fra et nytt destilleri (den var så vidt gammel nok til å kunne kalles en scotch whisky, altså 3 år). Den var vel på 65% mener jeg å huske. Bortsett fra den har jeg aldri sett noe over 63%. Forøvrig, kun av akademisk interessse, da jeg liker whisky-en min på en mer normal styrke.Derfor tilsetter man vann. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Mange som skal på fotomessa? Når skal dere? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Jeg klarte faktisk å skru UV-filteret hennes så jævlig godt fast at vi ikke fikk det av igjen. Trikset er å skru uten å trykke for hardt. Jo mer du presser desto hardere sitter det. Mitt tips er å bruke noe å holde på filteret med. Selv bruker jeg en smal skinnreim til å gripe på filteret med når det "sitter fast". Da får man grep uten å presse hardt. Var det ikke en som ødela et objektiv på dette problemet for ikke så lenge siden? Syns jeg husker det fra denne tråden. Er det noen som har prøvd "lens filter wrench",og funker det ? Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Trikset er å skru uten å trykke for hardt. Jo mer du presser desto hardere sitter det. Mitt tips er å bruke noe å holde på filteret med. Selv bruker jeg en smal skinnreim til å gripe på filteret med når det "sitter fast". Da får man grep uten å presse hardt. Var det ikke en som ødela et objektiv på dette problemet for ikke så lenge siden? Syns jeg husker det fra denne tråden. du husker riktig. FAEN I HELVETTE!!! ØDELAGTE OBJEKTIVET! Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Vi bruker jo mye penger på objektiver og så videre, så da må det jo og gå an å sende noen kroner til Haiti 50,- er bedre enn ingenting.. og det er ikke mer enn noen batterier til blitsen.. Feks via Røde Kors eller Kirkens Nødhjelp eller noe annet.. Enig! Penger sendt. Sparing til alt mulig rart mellom himmel og jord blir liksom ikke så viktig lenger. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Mange som skal på fotomessa? Når skal dere? I "Akam Oslo treff" tråden, så har noen av oss blitt enige om lørdag kl. 13:00. Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Det er sååå frustrerende å sitte inne på jobb i disse dager i Trondheim. Knallflott vintervær, fuktig luft og lavere temp enn -10. Rett før soloppgang er det trollske vintermotiv uansett hvor man peker kamera.. bahh! Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Det er sååå frustrerende å sitte inne på jobb i disse dager i Trondheim. Knallflott vintervær, fuktig luft og lavere temp enn -10. Rett før soloppgang er det trollske vintermotiv uansett hvor man peker kamera.. bahh! Helt enig! Jeg sitter her og tenker det samme. I grunnen har jeg tenkt det samme hele tiden siden nyttår. Bor mye lengre sør, men sola har fortsatt ikke stått opp når jeg går på jobb og den har som regel gått ned når jeg kommer hjem. Hjelper ikke at de nettopp intervjuet en hobbyfotograf på radioen som hadde vært fire fem timer hver dag siden nyttår ved Store Stokkavannet i Stavanger. Han satt der med lomma full av havregryn og fotografert fugler og vinterlandskap. Noen må vel jobbe for å holde hjulene i gang her i landet, så kan andre kose seg med fine vinterdager. Lenke til kommentar
Lynx- Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Oh joy! Fikk tilbake Sigma 70-200`en min fra reparasjon i dag, dagen før jeg drar på skiferie til alpene. Hadde kalkulert med å måtte dra uten den, men nå blir den med i sekken likevel. Nei detta var stas! Lenke til kommentar
# offline Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 (endret) Mange som skal på fotomessa? Når skal dere? I "Akam Oslo treff" tråden, så har noen av oss blitt enige om lørdag kl. 13:00. Det hadde vært morsomt å truffet dere igjen. Det kan hende jeg kommer en tur. Ellers... Ildhode med utstyrs-mani har kommet fram til noe nytt. Back-to-basic's. E-620 med HLD-5 + PL 25/1,4 + Sigma 50/1,4 + Sigma 105(150?)/2,8 makro (E-620 uten grep + 25/2,8 'pancake' som kompaktkamera) Cosina CT-1A + Cosinon-S 50/1,8 Ønskeliste: Pentax mellomformat, 645N i meget god stand med en god normal(85mm?). Endret 14. januar 2010 av Ildhode Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Hvor får man kjøpt 184-minutters DVCAM-kasetter i Oslo? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Noen som vet det latinske ordet for "latskap", deltid" og "dysleksi"? Skulle gjerne svart, men er for flegmatisk i dag.. Ellers - batterigrep er digg! Synes jeg får mye mer stabilitet når jeg skyter vanlig, og portrett ble plutselig noe helt annet. Whoo! Ellers II: Noen som kan gjette denne sangen? Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Hehe, grep er veldig kjekt å ha ja. Noen som er stødig på hvilket IXUS kamera som er best for tiden? Skal brukes til personbilder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå