Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Hvis man finner noe brennevin i utlandet med > 60% alc, kan man få det inn i landet på lovlig vis, eller må man satse på at man ikke blir stoppet i tollen?

Francis

Så vidt jeg vet regnes alt som er over 60% som narkotika, så svaret er nok nei.

Som nei, det er ikke lovlig

og

nei, ikke prøv på det.

-Lazy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
znip

Det er vel kun Canon sin egen 18-200mm og Tamron 18-270mm VC som ikke har blitt helt slaktet ... Sigma og Tamron 18-200mm (uten stabilisering) har jeg vel enda til gode å høre noen si noe godt om.

Ser Canons egen 18-200 ligger på en ca 4600 og det er omtrent det samme Tamron sin 18-270 ligger på. Villt mye "rekkevidde" i ett og samme objektiv da. (tenker på 18-270)

Jeg får se om jeg får overtalt henne til å bruke ca 4600, men hvis det ikke går, er det Sigma eller Tamrons 18-200 (uten IS) er minst ille? :hmm:

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Ser Canons egen 18-200 ligger på en ca 4600 og det er omtrent det samme Tamron sin 18-270 ligger på. Villt mye "rekkevidde" i ett og samme objektiv da. (tenker på 18-270)

Mindre brennvidde gir gjerne bedre kvalitet. Og forskjellen på 200mm og 270mm er så lite at det bør ikke påvike valget.

Jeg får se om jeg får overtalt henne til å bruke ca 4600, men hvis det ikke går, er det Sigma eller Tamrons 18-200 (uten IS) er minst ille? :hmm:

Det blir som å velge mellom varm og kald bæsj ...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Var med en venninne som skulle ha seg kamera i dag, og valget falt på Canon EOS 1000D. Tenk at hun valgte Canon fremfor Nikon! :no:

Jeg klarte faktisk å skru UV-filteret hennes så jævlig godt fast at vi ikke fikk det av igjen. :woot:

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar
Takk - det var innførsel av Cask strength > 60% jeg lurte på.

Francis

Som jeg nevnte så kan du være heldig, men ikke belag deg på at den ikke blir beslaglagt. Hold deg til en liter og spill fullstendig dum om du blir stoppa.

"Hæ...? Kan man ikke ta den med? Men det er jo bare kvota, jo."

Lenke til kommentar
Takk - det var innførsel av Cask strength > 60% jeg lurte på.

Francis

Som jeg nevnte så kan du være heldig, men ikke belag deg på at den ikke blir beslaglagt. Hold deg til en liter og spill fullstendig dum om du blir stoppa.

"Hæ...? Kan man ikke ta den med? Men det er jo bare kvota, jo."

Jeg tror jeg lar det være. Hadde ikke hatt noe imot å betale en slant i avgifter, men jeg risikerer ikke å få vandel for en flaske brennevin - det blir for dumt.

Francis

Lenke til kommentar
Var med en venninne som skulle ha seg kamera i dag, og valget falt på Canon EOS 1000D. Tenk at hun valgte Canon fremfor Nikon! :no:

Canon er trygt, vettu. Hun har vel eller har hatt en IXUS fra før, tenker jeg.

Jeg klarte faktisk å skru UV-filteret hennes så jævlig godt fast at vi ikke fikk det av igjen. :woot:

For mye Møllers Tran?

Lenke til kommentar

Mindre brennvidde gir gjerne bedre kvalitet. Og forskjellen på 200mm og 270mm er så lite at det bør ikke påvike valget.

Det blir som å velge mellom varm og kald bæsj ...

Såpass ja... :!:

Ja, da får jeg jobbe for å promotere Canons 18-200 IS. :p

Lenke til kommentar
Ja, da får jeg jobbe for å promotere Canons 18-200 IS. :p

Er økonomien anstrengt, så er det bedre å gå for Canons 18-135mm enn Sigma/Tamron 18-200mm. 135mm rekker brukbart langt, og objektivet er med IS.

Jeg tror jeg lar det være. Hadde ikke hatt noe imot å betale en slant i avgifter, men jeg risikerer ikke å få vandel for en flaske brennevin - det blir for dumt.

Francis

Hva er styrken på den sterkeste Cask Strength der ute?

Forøvrig, kun av akademisk interessse, da jeg liker whisky-en min på en mer normal styrke.

Lenke til kommentar

Jo, virkelig flott. Alle burde gi til noen som er der for å hjelpe.

Leger Uten Grenser har arbeidet på Haiti siden 1991. Organisasjonen driver også en helseklinikk med 25 senger i Martissant-slummen i hovedstaden Port-au-Prince.

Leger Uten Grensers sykehus Trinite i Port-au-Prince har fram til i dag vært det eneste stedet som tilbyr kirurgiske tjenester gratis i hovedstaden. To av Leger Uten Grensers sykehus er skadet etter jordskjelvet på Haiti.

Støtt dem!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Canon er trygt, vettu. Hun har vel eller har hatt en IXUS fra før, tenker jeg.

For mye Møllers Tran?

Hun har ikke hatt noe eget kamera før, bare lånt et elendig kompaktkamera (men så har ikke hun vært særlig ivrig på å ta mye bilder da), så behovet for et skikkelig kamera har egentlig ikke vært der. Men hun har hatt lyst på speilrefleks en god stund, og det stod mellom Canon og Nikon, og grunnen til at det ble Canon var vel fordi hun syntes det lå bedre i hånden, og syntes det veide passe mye. Pluss at hun fikk en god "pakkepris".

Og det er lite tran her altså, jeg vet ikke hva jeg har gjort. Skrudde det på helt vanlig, ikke særlig hardt egentlig, men det satt som støpt. begynte å lure på om det var noen spesiell metode for å få det av. :p Jeg turte i alle fall ikke å prøve å vri det hardt av sånn at jeg plutselig satt der med løs fokusring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...