Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Simon og whatshisname-med-Rolleiflex har vel begge hatt fiskerreporasjer...

Ustedalen?

Ustedalen.

Vi har forøvrig noen sykt kule fiskerfotografier hengende i stort format i ett av møterommene her på bruket. Jeg må notere meg fotografens navn ved anledning...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fantastisk, fikk et gavekort i julegave hos komplett. Bestillte meg så en ekstern harddisk der og tastet inn gavekortkoden samt kortinfo for det resterende beløpet. Men oppdager i ettertid at jeg har blitt trukket for det fulle beløpet på kortet mitt uansett.

Jaja, smal sak tenker jeg og sender en mail til komplett der jeg forklarer høflig situasjonen. Regnet med de ville tilbakeføre beløpet på gavekortets verdi, det kan jo ikke være så vanskelig?

Men neida. Fikk bare mail med en setning tilbake: "klarer desverre ikke og gjøre noe med dette nå etter ordrene er laget"

Så nå må jeg for å få brukt gavekortet altså legge inn en ny bestilling på en vare som jeg i utgangspunktet ikke hadde tenkt å kjøpe og håpe at samme feilen ikke oppstår igjen. Genial måte å øke salget på hvertfall..

Endret av phax
Lenke til kommentar

Apropos fiskeri: Noen som har en Spotify invite og dele?

Belønninga er at jeg slutter å mase. Det kommer jeg nemlig til å gjøre til noen forbarmer seg over meg :p

---

Ellers når det gjelder fiskerireportasje: Been there, done that!

Tok de ultimate fiskeribilder når linebåten jeg var på gikk ned. Dragerom fullt av vann (halvfullt for å være nøyaktig), ildsint hviterusser (les, redd) som jaga meg ut av veien osv. Kort sagt, det totale kaos.

Eneste minus er at minnekortet ligger på havets bunn sammen med båten. Hadde jeg bare tatt ut kortet før vi hoppa i sjøen, så ville jeg ha berga de. Fy flate hvor surt det var når det gikk opp for meg. Bildene var nemlig bra, bedømt på kameraskjermen.

Lenke til kommentar
Fantastisk, fikk et gavekort i julegave hos komplett. Bestillte meg så en ekstern harddisk der og tastet inn gavekortkoden samt kortinfo for det resterende beløpet. Men oppdager i ettertid at jeg har blitt trukket for det fulle beløpet på kortet mitt uansett.

Jaja, smal sak tenker jeg og sender en mail til komplett der jeg forklarer høflig situasjonen. Regnet med de ville tilbakeføre beløpet på gavekortets verdi, det kan jo ikke være så vanskelig?

Men neida. Fikk bare mail med en setning tilbake: "klarer desverre ikke og gjøre noe med dette nå etter ordrene er laget"

Så nå må jeg for å få brukt gavekortet altså legge inn en ny bestilling på en vare som jeg i utgangspunktet ikke hadde tenkt å kjøpe og håpe at samme feilen ikke oppstår igjen. Genial måte å øke salget på hvertfall..

Du bruker angreretten.

Lenke til kommentar

Etter ein særs dårlig dag beståande av både matteprøve og fravær av te kjem eg heim til ein hybel uten vatn. Då hjelper det litt at ein kamerat skriv til meg på msn:

Ein gut i klassen min sat og surfa på dataen, så kom han inn på ei sida og sa: Sjekk han her e flink te å ta bilde då. Alt her e jo skikkelig proft! Ingen tok noko meir notis av det før han utbraut: Der e jo du Knut Viljar! Det viste seg å ve di flickr sia!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
Du bruker angreretten.

Første tanken som slo meg og, men har kastet orginalemballasjen. Den her fine plasten som er umulig å åpne med mindre man klipper den i fillebiter. Og da taper jeg jo porto uansett..

Men er ikke det god tid til å bruke det gavekortet da? I så fall trenger du jo ikke kjøpe noe med en gang for å bruke det?

Lenke til kommentar
Apropos vatten og kulde: Har vært uten varmvatten på kjøkkenet i omtrent ei uke nå. Har og vært litt bekymra for at mer skulle fryse.

Fikk endelig hull på det for en halvtime siden. Deilig :)

Gjett hvem som lar varmtvatnet dryppe i natt.

Var godt med en dusj nå ? :D

Lenke til kommentar

Mer vann og kulde! Ja det med vann som fryser er ikke greit. Far min ringte i dag mens jeg var på jobb og fortalte at de hadde hatt hat vannlekkasje fra et bad på loftet helt ned i en stue i kjelleren. På toppen av alt ville ikke pcen hans starte. Selvsagt forlanget han nærmest at jeg skulle komme i løpet av kvelden å fikse pcen. Han bruker den med den innstillingen at han ikke klarer rote det til mer enn jeg klarer å fikse. I grunnen var det en dårlig dag å rote til pcen på, for jeg hadde nettopp fått en hentemelding fra posten på en pakke fra Japanphoto. Jeg får vel vente litt til med å prøve EF 100/2.8 Macro objektivet som var i pakken, for nå må jeg gå å fikse en pc.

Lenke til kommentar

Har faktisk hatt rørlegger flere ganger på jobben siden jul,to gravejobber og tre lekkasjer i kummer pluss to innendørs lekkasjer.

De innendørs fikser jeg selv,men når vannnettet er fra 30 tallet og røropplegget har deler fra den tiden og helt fram til i dag blir det en intrikat jobb,spesielt når jeg har 6 bygginger med et ukjent røropplegg både under og over bakken.Men begynner å lære meg det og strømnettet.

Lenke til kommentar
Apropos vatten og kulde: Har vært uten varmvatten på kjøkkenet i omtrent ei uke nå. Har og vært litt bekymra for at mer skulle fryse.

Ja det er noe eget med å dusje i oppvaskkummen :p
Lenke til kommentar

Ja det er noe eget med å dusje i oppvaskkummen :p

Regner med at det er grønnsåpe i fast form som brukes da :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...