# offline Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 ... Snus trigger hormoner i hjernen som gjør at du føler velbehag. Du må nok regne med *dårlig humør* i en 6 mnd tid etter at du har sluttet, før hjernen responderer som normalt. Det er jævlig , men det er verdt det. I believe you. Føler meg allerede bedre og er bare på tredje kula! Man må ha noen små gleder i hverdagen. Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 (endret) Skal ha fotoreportasje hvor jeg skal tilbringe en dag med en som jobber og ta bilde av det han jobber med og hva han gjør hver dag osv. Har dere noen tips til hvilke jobber det kan være morsomt å ta fotoreportasje om? Fisker er ihvertfall en. Det var vel awesome som hadde en fotoreportasje om en fisker for en stund tilbake? Endret 11. januar 2010 av Wiciwato Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Politi og/eller ambulanse.. Problemet er nok å få tillatelse. Lenke til kommentar
Ava Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 (endret) Nokon andre som er på tumblr? Prøver å starte ein 365-blog. Legg meg gjerne til! www.365foto.tumblr.com Endret 11. januar 2010 av Ava Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Fisker er nesten oppbrukt - skal en del til for å få noe nytt og bra ut av det yrke. Hva med en form for håndtverker? Tømrer? Tenk mye sagspon og varmt lys fra en god vinkel. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Hva med å følge en journalist? Lenke til kommentar
# offline Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Hva med å følge Caroline Andersen på en jobbdag, sikkert mykje lys og mykje varme der også Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Nå har ikke jeg satt meg inn i hva som er hva her, men en ting slår meg: Hvordan kan en fysikkprofessor i Tromt dsø klare å lage et kamera som fungerer så langt bedre enn de store kameraprodusentene? Hadde vært interessant å se eksempelbilder.Det handler jo bare om å tenke en tanke som ikke har blitt iverksatt i praksis tidligere - og iverksette det. Men jeg er jo enig i at det er interessant. Dumper dessverre ikke så ofte over Torsten lenger, men jeg betviler ikke at han har kunnskaper og kreativitet til å tenke ut dette. Hadde ham selv som professor, og han er utrolig dyktig i sine fag... Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Skal ha fotoreportasje hvor jeg skal tilbringe en dag med en som jobber og ta bilde av det han jobber med og hva han gjør hver dag osv. Har dere noen tips til hvilke jobber det kan være morsomt å ta fotoreportasje om? Fisker er ihvertfall en.Det var vel awesome som hadde en fotoreportasje om en fisker for en stund tilbake? Hva med å tilbringe en dag på en gjenvinningsstasjon, da kan du samtidig sette fokus på forbrukersamfunnet vi lever i. Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Skal ha fotoreportasje hvor jeg skal tilbringe en dag med en som jobber og ta bilde av det han jobber med og hva han gjør hver dag osv. Har dere noen tips til hvilke jobber det kan være morsomt å ta fotoreportasje om? Fisker er ihvertfall en.Det var vel awesome som hadde en fotoreportasje om en fisker for en stund tilbake? bare fantasien som setter grenser da. Hva med prest, klovn, renovasjonsarbeider, fotograf, tryllekunstner, vindusvasker (type oslo plaza), feier, pilot, vekter, offiser. Alt kan bli bra, men noen yrker er vel enklere enn andre når det er snakk om å få det til å se spennende ut. Politi/ambulanse er selvskrevet, men som noen sier så kan det være problem å få tillatelse til å bli med. Hva med Viking/Falk? De har flere oppgaver enn bare å hente biler, mye sikringsarbeid ved innbrudd og brann + ulykker osv. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 11. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2010 Hvor kom den ifra? Har GND (Gradert Gråfilter) men har aldri brukt det. 1.000,- rett ut vinduet. DNG som i Adobes raw-format, antar jeg. Her leste jeg DNG-filter... Deltidsdyslektiker. DNG, nei, holder meg til TIFF. Ehh.. DNG er ikke akkurat alternativ til TIFF, men til NEF. Hmm, jaja, du ser iallefall hvor mye jeg har tenkt tanken Mange som bruker snus her? Mitt lille eksperiment; Begynne med snus etter 3 måneders opphold. Er livet bedre uten eller blir det bedre med snus? Jeg bruker snus, ca 4 dåser på 5 dager. Skulle slutte her en dag, yeah right! Gikk i ca 15 timer så måtte jeg få en præll av en kompiss, det psykiske presset ble for stort. Jobbet dagen etterpå. Følte meg helt forjævlig, vondt i hodet, forskjøla, kjentes ut som influensa. Kjøpte meg ei dåse general og alt utenom snørra forsvant. Ikke bra.... Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 [quote name='Mr. Olsen' Ehh.. DNG er ikke akkurat alternativ til TIFF, men til NEF. Hmm, jaja, du ser iallefall hvor mye jeg har tenkt tanken Hehe ja. Den største fordelen for meg med DNG er at den implementerer XMP-filen, så alt av justeringer i f.eks. ACR forblir i DNG-filen og nullstilles ikke om man sletter en eventuelt XMP-fil. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Den største fordelen for meg med DNG er at den implementerer XMP-filen, så alt av justeringer i f.eks. ACR forblir i DNG-filen og nullstilles ikke om man sletter en eventuelt XMP-fil. NX2 legger også alle konverteringsinstruksjoner inn i NEF-filen direkte, og man har muligheten til å ha flere versjoner (flere sett med instruksjoner) av det samme bildet i en enkelt NEF. Lenke til kommentar
Mundus Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Hvor kom den ifra? Har GND (Gradert Gråfilter) men har aldri brukt det. 1.000,- rett ut vinduet. DNG som i Adobes raw-format, antar jeg. Her leste jeg DNG-filter... Deltidsdyslektiker. DNG, nei, holder meg til TIFF. Ehh.. DNG er ikke akkurat alternativ til TIFF, men til NEF. Hmm, jaja, du ser iallefall hvor mye jeg har tenkt tanken Mange som bruker snus her? Mitt lille eksperiment; Begynne med snus etter 3 måneders opphold. Er livet bedre uten eller blir det bedre med snus? Jeg bruker snus, ca 4 dåser på 5 dager. Skulle slutte her en dag, yeah right! Gikk i ca 15 timer så måtte jeg få en præll av en kompiss, det psykiske presset ble for stort. Jobbet dagen etterpå. Følte meg helt forjævlig, vondt i hodet, forskjøla, kjentes ut som influensa. Kjøpte meg ei dåse general og alt utenom snørra forsvant. Ikke bra.... Godt du skrev at det var snus du brukte.. beskrivelsen av suget ligna heroinsug. Men det forteller vel bare hvor sterkt rusmiddel tobakk egentlig er.. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 NX2 legger også alle konverteringsinstruksjoner inn i NEF-filen direkte, og man har muligheten til å ha flere versjoner (flere sett med instruksjoner) av det samme bildet i en enkelt NEF. Canons DPP lagrer også endringene i CR2 filen. Godt du skrev at det var snus du brukte.. beskrivelsen av suget ligna heroinsug. Men det forteller vel bare hvor sterkt rusmiddel tobakk egentlig er.. Abstinenser vel noen dritt uansett ... Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 NX2 legger også alle konverteringsinstruksjoner inn i NEF-filen direkte, og man har muligheten til å ha flere versjoner (flere sett med instruksjoner) av det samme bildet i en enkelt NEF. Hendig. Canons DPP lagrer også endringene i CR2 filen. Så bra, men Adobe er i mitt hjerte. Selv om jeg føler at Capture One spytter ut veldig pene filer. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Så bra, men Adobe er i mitt hjerte. Selv om jeg føler at Capture One spytter ut veldig pene filer. For dere som er Adobe fans, så er DNG genialt. Men som jeg sikkert har nevnt tidligere, så er jeg ikke så veldig glad i Adobe ... Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Så bra, men Adobe er i mitt hjerte. Selv om jeg føler at Capture One spytter ut veldig pene filer. For dere som er Adobe fans, så er DNG genialt. Men som jeg sikkert har nevnt tidligere, så er jeg ikke så veldig glad i Adobe ... Bare glad i MS du. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Godt du skrev at det var snus du brukte.. beskrivelsen av suget ligna heroinsug. Men det forteller vel bare hvor sterkt rusmiddel tobakk egentlig er.. Abstinenser vel noen dritt uansett ... All forskning jeg har sett (en del), har vist at nikotin skaper en vesentlig sterkere fysisk og psykisk avhengighet enn heroin, og ikke minst blir man avhengig mye raskere. De fysiske abstinensene for heroin er mye kjipere, men nikotin varer lengre. ...og nikotin er sykt giftig. Mye, mye giftigere enn f.eks heroin, stryknin eller cyanid. Mindre enn 40-60 milligram er dødelig. Om man legger noen sigaretter i et glass vann over natten, så vil den som drikker vannet bli veldig, veldig syk. En 20-pakning er lett nok til å drepe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå