fo2re Skrevet 10. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2010 Dæng noen har hacket fo-mo.net Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 10. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2010 Hvor kom den ifra? Har GND (Gradert Gråfilter) men har aldri brukt det. 1.000,- rett ut vinduet. DNG som i Adobes raw-format, antar jeg. Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 10. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2010 Dæng noen har hacket fo-mo.net Haha. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 10. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2010 (endret) Lag deg 3 mapper: Foto gammel, foto kompakt, foto dslr (?) Ingen, og da mener jeg INGEN hadde klart å fått perfekt eksponering når sora står rett imot slik som der, i en eksponering. Eneste tispet er å ikke brenne ut noe, men når du står med sola i trynet er det umulig. Eneste er å bruke histogrammet og prioritere hva du vil skal være rett eksponert, evt vend deg med ryggen mot sola. Alright, takk for svar igjen Mange av bildene kunne gjøres bedre ganske enkelt ved å justere eksponeringsverdi "nedover" i ACDSee, så får jeg ta og skjerpe meg og bruke histogrammet til hjelp. Endret 10. januar 2010 av Xtra Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 10. januar 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. januar 2010 Hvor kom den ifra? Har GND (Gradert Gråfilter) men har aldri brukt det. 1.000,- rett ut vinduet. DNG som i Adobes raw-format, antar jeg. Her leste jeg DNG-filter... Deltidsdyslektiker. DNG, nei, holder meg til TIFF. Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 10. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2010 Ikke for å bedrive noe kjøp og salg på forumet men noen som skal kvitte seg med et 17-55mm objektiv til canon? En veninne vil kjøpe min 500D og tenker da å kjøpe 50mm 1.8 også. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 10. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2010 Nytter ikke å få til ordentlig sortering av bilder uten bruk av database - dessverre. Man kan ha oversikten med bruk av bare mapper- men bare inntil et visst punkt. Det er nå min mening. Dersom Lightroom blir for "digert", så snakker arela en del om ID Imager, og er veldig fornøyd med det. Får evt få han i tale om programmet, for jeg kjenner det overhodet ikke. Jeg holder meg til LR. Bruker kun det 99,5% av tida. Er bare en sjelden gang jeg må innom andre programmer. Eneste LR mangler, er vel HDR. Lenke til kommentar
Kris Skrevet 10. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2010 (endret) Jeg prøvde å sette inn et Lexar 8gb SD kort inn i mitt D300s, men får bare error. Andre SD-kort funker. Noen som vet hva som kan være feil? Kortet funker med D80. Ingen som vet noe? Jeg har også tenkt til å kjøpe et nytt minnekort. Noen som har noen anbefalinger til et kort på rundt 8-16gb (CF) som er raskt og ikke koster alt for mye? Edit: Skrivefeil Endret 10. januar 2010 av Kris Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 10. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2010 Jeg prøvde å sette inn et Lexar 8gb SD kort inn i mitt D300s, men får bare error. Andre SD-kort funker. Noen som vet hva som kan være feil? Kortet funker med D80. Ingen som vet noe? Jeg har også tenkt til å kjøpe en ny minnekort. Noen som har noen anbefalinger til et kort på rundt 8-16gb (CF) som er raskt og ikke koster alt for mye? Bruker kun Sandisk Extreme IV selv, og etter 9000++ bilder har de 3 jeg bruker ikke sviktet meg en gang. Lenke til kommentar
Kris Skrevet 10. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2010 Skulle gjerne hatt litt billigere, men det er vel kanskje så mye jeg må betale for å få gode kort? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 10. januar 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. januar 2010 Nytter ikke å få til ordentlig sortering av bilder uten bruk av database - dessverre. Man kan ha oversikten med bruk av bare mapper- men bare inntil et visst punkt. Det er nå min mening. Dersom Lightroom blir for "digert", så snakker arela en del om ID Imager, og er veldig fornøyd med det. Får evt få han i tale om programmet, for jeg kjenner det overhodet ikke. Jeg holder meg til LR. Bruker kun det 99,5% av tida. Er bare en sjelden gang jeg må innom andre programmer. Eneste LR mangler, er vel HDR. For en som meg, som tar utrolig lite bilder funker det veldig bra. Lenke til kommentar
lazyman Skrevet 11. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2010 Jeg har også tenkt til å kjøpe et nytt minnekort. Noen som har noen anbefalinger til et kort på rundt 8-16gb (CF) som er raskt og ikke koster alt for mye? Elkjøp har det de kaller superhelg og selger Sandisk 16GB CF Ultra 30MB/s til 499,-. Vet ikke hvor lenge de holder tilbudet. Bestilte et sjøl sammen med et par blurays til min nye spiller som posten har hatt hånd om i over 4 døgn nå, og enda ikke registrert annet enn "Innlevert terminal og videresendt". Jeg er en smule reservert i min holdning til Postens effektivitet når det gjelder pakketransport. -Lazy Lenke til kommentar
# offline Skrevet 11. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2010 Jeg har nevnt Lexar Pro 233X flere ganger tidligere p.g.a. god pris pr. MB og MB/s. Har 5stk. og er meget fornøyd. Mange som bruker snus her? Mitt lille eksperiment; Begynne med snus etter 3 måneders opphold. Er livet bedre uten eller blir det bedre med snus? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 11. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2010 Jeg har også tenkt til å kjøpe et nytt minnekort. Noen som har noen anbefalinger til et kort på rundt 8-16gb (CF) som er raskt og ikke koster alt for mye? Elkjøp har det de kaller superhelg og selger Sandisk 16GB CF Ultra 30MB/s til 499,-. Vet ikke hvor lenge de holder tilbudet. Tilbudet er nå avsluttet. Prisen er nå 799,-, som fortsatt ser ut til å være konkurransedyktig pris, men ikke ett supertilbud på samme nivå. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 11. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2010 Hvor kom den ifra? Har GND (Gradert Gråfilter) men har aldri brukt det. 1.000,- rett ut vinduet. DNG som i Adobes raw-format, antar jeg. Her leste jeg DNG-filter... Deltidsdyslektiker. DNG, nei, holder meg til TIFF. Ehh.. DNG er ikke akkurat alternativ til TIFF, men til NEF. Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 11. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2010 "Nytt kamera" Nå har ikke jeg satt meg inn i hva som er hva her, men en ting slår meg: Hvordan kan en fysikkprofessor i Tromsø klare å lage et kamera som fungerer så langt bedre enn de store kameraprodusentene? Hadde vært interessant å se eksempelbilder. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2010 Mange som bruker snus her? Mitt lille eksperiment; Begynne med snus etter 3 måneders opphold. Er livet bedre uten eller blir det bedre med snus? Bedre uten Lenke til kommentar
# offline Skrevet 11. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2010 Mange som bruker snus her? Mitt lille eksperiment; Begynne med snus etter 3 måneders opphold. Er livet bedre uten eller blir det bedre med snus? Bedre uten Kanskje jeg blir litt rundere i kantan med? Jeg har vell vært litt mer gretten enn normalt de siste 3 månedene Lenke til kommentar
ventle Skrevet 11. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2010 Er det noe sted i Trondheim jeg kan få kjøpt 5 eller 10 meter blitssynkkabel med PC-terminaler i begge ender? Finner det ikke på JPs nettsider... Lenke til kommentar
Mundus Skrevet 11. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2010 Mange som bruker snus her? Mitt lille eksperiment; Begynne med snus etter 3 måneders opphold. Er livet bedre uten eller blir det bedre med snus? Bedre uten Kanskje jeg blir litt rundere i kantan med? Jeg har vell vært litt mer gretten enn normalt de siste 3 månedene Snus inneholder ca 100 tilsetningsstoffer, endel kjenner vi , men mange er ikke oppgitt. Snus trigger hormoner i hjernen som gjør at du føler velbehag. Du må nok regne med *dårlig humør* i en 6 mnd tid etter at du har sluttet, før hjernen responderer som normalt. Det er jævlig , men det er verdt det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå