Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lag deg 3 mapper: Foto gammel, foto kompakt, foto dslr (?)

Ingen, og da mener jeg INGEN hadde klart å fått perfekt eksponering når sora står rett imot slik som der, i en eksponering. Eneste tispet er å ikke brenne ut noe, men når du står med sola i trynet er det umulig. Eneste er å bruke histogrammet og prioritere hva du vil skal være rett eksponert, evt vend deg med ryggen mot sola.

Alright, takk for svar igjen :)

Mange av bildene kunne gjøres bedre ganske enkelt ved å justere eksponeringsverdi "nedover" i ACDSee, så får jeg ta og skjerpe meg og bruke histogrammet til hjelp. :yes:

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Nytter ikke å få til ordentlig sortering av bilder uten bruk av database - dessverre. Man kan ha oversikten med bruk av bare mapper- men bare inntil et visst punkt. Det er nå min mening.

Dersom Lightroom blir for "digert", så snakker arela en del om ID Imager, og er veldig fornøyd med det. Får evt få han i tale om programmet, for jeg kjenner det overhodet ikke. Jeg holder meg til LR. Bruker kun det 99,5% av tida. Er bare en sjelden gang jeg må innom andre programmer. Eneste LR mangler, er vel HDR.

Lenke til kommentar
Jeg prøvde å sette inn et Lexar 8gb SD kort inn i mitt D300s, men får bare error. Andre SD-kort funker. Noen som vet hva som kan være feil? Kortet funker med D80.

Ingen som vet noe?

Jeg har også tenkt til å kjøpe et nytt minnekort. Noen som har noen anbefalinger til et kort på rundt 8-16gb (CF) som er raskt og ikke koster alt for mye? :)

Edit: Skrivefeil

Endret av Kris
Lenke til kommentar
Jeg prøvde å sette inn et Lexar 8gb SD kort inn i mitt D300s, men får bare error. Andre SD-kort funker. Noen som vet hva som kan være feil? Kortet funker med D80.

Ingen som vet noe?

Jeg har også tenkt til å kjøpe en ny minnekort. Noen som har noen anbefalinger til et kort på rundt 8-16gb (CF) som er raskt og ikke koster alt for mye? :)

Bruker kun Sandisk Extreme IV selv, og etter 9000++ bilder har de 3 jeg bruker ikke sviktet meg en gang.

Lenke til kommentar
Nytter ikke å få til ordentlig sortering av bilder uten bruk av database - dessverre. Man kan ha oversikten med bruk av bare mapper- men bare inntil et visst punkt. Det er nå min mening.

Dersom Lightroom blir for "digert", så snakker arela en del om ID Imager, og er veldig fornøyd med det. Får evt få han i tale om programmet, for jeg kjenner det overhodet ikke. Jeg holder meg til LR. Bruker kun det 99,5% av tida. Er bare en sjelden gang jeg må innom andre programmer. Eneste LR mangler, er vel HDR.

For en som meg, som tar utrolig lite bilder funker det veldig bra.

Lenke til kommentar
Jeg har også tenkt til å kjøpe et nytt minnekort. Noen som har noen anbefalinger til et kort på rundt 8-16gb (CF) som er raskt og ikke koster alt for mye? :)

Elkjøp har det de kaller superhelg og selger Sandisk 16GB CF Ultra 30MB/s til 499,-. Vet ikke hvor lenge de holder tilbudet.

Bestilte et sjøl sammen med et par blurays til min nye spiller som posten har hatt hånd om i over 4 døgn nå, og enda ikke registrert annet enn "Innlevert terminal og videresendt". Jeg er en smule reservert i min holdning til Postens effektivitet når det gjelder pakketransport.

-Lazy

Lenke til kommentar

Elkjøp har det de kaller superhelg og selger Sandisk 16GB CF Ultra 30MB/s til 499,-. Vet ikke hvor lenge de holder tilbudet.

Tilbudet er nå avsluttet. Prisen er nå 799,-, som fortsatt ser ut til å være konkurransedyktig pris, men ikke ett supertilbud på samme nivå.

Lenke til kommentar
Mange som bruker snus her?

Mitt lille eksperiment; Begynne med snus etter 3 måneders opphold. Er livet bedre uten eller blir det bedre med snus?

Bedre uten :p

Kanskje jeg blir litt rundere i kantan med? Jeg har vell vært litt mer gretten enn normalt de siste 3 månedene :innocent:

Snus inneholder ca 100 tilsetningsstoffer, endel kjenner vi , men mange er ikke oppgitt. Snus trigger hormoner i hjernen som gjør at du føler velbehag. Du må nok regne med *dårlig humør* i en 6 mnd tid etter at du har sluttet, før hjernen responderer som normalt. Det er jævlig , men det er verdt det. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...