Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stasjonær. En gammel dell Dimension 8400 med XP. Minnekortleser fra hama. Aldri vært problemer med det før komb med andre kamerafiler. (30D og 350D). Må vel ta en runde med 30D for å teste å tømme det kortet nå som det er slikt problem med 7D-filene. Bare for å se om det skjer da og, eller om det kun er med 7D-kortet.

Lenke til kommentar

Jo.. tror det. Men gjør det nå også sånn i tilfelle jeg har glemt det. Men bildene er jo der, og jeg kan se på dem. Men ikke før etter at Brigde har blitt lukket og åpnet igjen. Foreløpig slår jeg av den funskjonen at Bridge skal åpne bildemappa automatisk etter at kortet er tømt, tenker det er en foreløpig løsning som fungerer. Om jeg bruker den medfølgende softwaren og tømmer via kortleser i ZoomBrowser så er alt som det skal. Det er bare i Bridge ser det ut til.

Lenke til kommentar

Rydder litt i kveld – hvis noen trenger en liten snutebag (plass til Pentax K20D med kitzoom, men ikke 55-300) er det lov å sende meg en PM. Tipper jeg har brukt den to-tre ganger, hvis noen andre har bruk for den er det greiere enn at jeg kaster den, skal få den aldeles gratis. Tror det er en Tamrac Digital Zoom 3, men finner ikke noe modellnavn på den.

(Vet salg på forumet ikke er tillatt, antar regelen ikke gjelder skrammel som gis bort?)

Lenke til kommentar
Rydder litt i kveld – hvis noen trenger en liten snutebag (plass til Pentax K20D med kitzoom, men ikke 55-300) er det lov å sende meg en PM. Tipper jeg har brukt den to-tre ganger, hvis noen andre har bruk for den er det greiere enn at jeg kaster den, skal få den aldeles gratis. Tror det er en Tamrac Digital Zoom 3, men finner ikke noe modellnavn på den.

(Vet salg på forumet ikke er tillatt, antar regelen ikke gjelder skrammel som gis bort?)

Pm sendt :)

Lenke til kommentar
Kan man endre navnet på filene da? Det jeg liker med å bruke Bridge er at jeg både kan endre navn og lagre backup (med orginale filnavn) automatisk på annen disk når kortet tømmes. Som jeg forstår så kan ikke ZoomBrowser ta automatisk backup, men kan endre filnavnene.

Endre navn går ikke. Jeg lager alltid passende katalognavn, så det er ikke et behov jeg har.

Lenke til kommentar
Hva kan man gjøre?

Jeg ville satt meg i god stolen og kooosst meg mens jeg så verdenssamfunnet gå ned i dass på CNN :!:

Tror ikke CNN klarer å holde seg gående med 1/10 av den opprinnelige staben, jeg tror strengt tatt det blir vanskelig å holde liv i elektrisitet, vann etc. Vannkraftverk vil nok fortsette å gå en stund, men til slutt vil også de stoppe opp (det samme vil gjelde for vinnkraft, i mindre grad for gass, olje og kullkraft, atomkraft kan nok holde lenge, men det er et åpent spørsmål).

Om 9/10 mennesker dør får vi håpe at noen med vett og rettferdighetssans finner våpnene, og ikke hensynsløse jævler som vil kontrollere..

Nå er dødsraten i Survivors-pandemien 99, ikke 90%. ;) Genial serie. S2 begynner på BBC på tirsdag... De feiga vel - i likhet med NRK - ut i 2009 pga. svineinfluensaen. Originalserien fra 1974 er på 32 episoder, og er forfattet av en av gutta bak Dr. Who.

Ifht. overlevelse etter noe sånt, så tror jeg at jeg primært hadde satset på å komme meg sørover, sammen med noen ålræite mennesker, og et lass med guns&ammo. Norge er et utrivelig land når man ikke kan satse på moderne komfort og importert mat.

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Med tanke på hvor mange DIY versjoner som finnes, så tror jeg ikke den teorien holder.

Og tenk; hvis noen hadde laget en steadycam som var mye bedre enn de hjemmelagde versjonene, men kanskje ikke like god som de dyreste, til en 1000lapp? Utsolgt på ett blunk.

Det finnes. Søk på Flycam på ebay. De har flere versjoner ment for kameraer i ulike vektklasser. Den billigste koster godt under 1000 kroner.

Lenke til kommentar
Med tanke på hvor mange DIY versjoner som finnes, så tror jeg ikke den teorien holder.

Og tenk; hvis noen hadde laget en steadycam som var mye bedre enn de hjemmelagde versjonene, men kanskje ikke like god som de dyreste, til en 1000lapp? Utsolgt på ett blunk.

Det finnes. Søk på Flycam på ebay. De har flere versjoner ment for kameraer i ulike vektklasser. Den billigste koster godt under 1000 kroner.

Fant det ca 2 sek etter at jeg trykka "svar" :)

Jeg vet at jeg blotter min uerfarenhet nå , men hva betyr DYI?

DIY = do it yourself

Edit: Må ha Flycam 5000 jeg da, 5D + 24-70 veier jo litt.. 230$ + frakt og MVA..

Endret av sn0dig
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...