Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Støtter litt begge sider i den siste saken her, men nå har det blitt opplyst godt hvem som har tatt de, både med link og vannmerke på bildet.
Juridisk er jeg redd at vannmerkinga bare gjør det værre.

 

Men takk for lenka Gissan, mye snadder for øyet der :)

Mulig det, men er også reklame.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis jeg var deg, ville jeg sletta de fort som fy, og så eventuelt lenka til de. Du kan spare deg for mye trøbbel på den måten.

Faktisk så har jeg bestemt meg for ikke å bry meg. Det har allerede vært en moderator innom tråden da jeg postet de to første bildene. Er det ikke lovlig å legge ut link til en fotoside, og så linke direkte til bildene som står med signatur og alt, så får det være noen andres problem. Ønsker diskusjon.no bildene fjerner har de også myndighet til å gå inn og fjerne bildene som ligger i postene mine - hvis de så intenst ønsker å ødelegge både gleden og tråden vi har her.. :)

 

Men i noen tilfeller hjelper det til

Jo, men du får neppe særlig mye bedre bilder med f.eks. en 400/5.6L enn med 70-200'en din og en konverter. Nesten alle fuglebilder kan taes på 300mm brennvidde eller mindre, det krever bare mer tid, energi og en etikk som sier at det er OK å skremme / plage fugler eller dyr for å få gode fuglebilder.

Endret av Gissan
Lenke til kommentar
Hva ligger disse siste bildene sånn ca i prisklasse? verdi og sånn. Hvis man skulle finne på å tjene noen slanter?

 

 

De aller fleste: null og niks...

 

Men enkelte kan man jo fåmed i magasiner og slikt, og da tjener man litt... Naturfoto generelt sett er lite givende...

 

Gissan; Jeg har hverken kamuflasje, 500-600mm eller stasjonære hegrer, men gir du meg alt det der skal jeg kunne ta det.

 

Mer sjokkerende ville det vært å sett deg ta noen slike.

Lenke til kommentar
Gissan; Jeg har hverken kamuflasje, 500-600mm eller stasjonære hegrer, men gir du meg alt det der skal jeg kunne ta det.

Jeg har ikke 500-600mm heller, og ei heller stasjonære hegrer, så hva gjør jeg med bare kamuflasje og hverken fugler eller noe å fotografere de usynlige hegrene med?

 

Mer sjokkerende ville det vært å sett deg ta noen slike.

Det er det vel sikkert, men hegrer blir rett og slett for enkelt for meg. Havørn, kongeørn, vandrefalk, hønsehauk - da snakker vi fugler. ;)

Lenke til kommentar
Gi Gissan litt tid, så er nok han minst like god. Hvis han vil.

Tid er alt. Og akkurat nå har jeg haugevis av tid, men intet objektiv - og masse dårlig vær.

 

Hele poenget med slike bilder er å være mye ute, kjenne fuglene meget godt og ha fotografisk talent til å fange de på brikken.

 

...

Det har allerede vært en moderator innom tråden da jeg postet de to første bildene.

...

Jepp. Faktisk to ganger sm jeg har lagt merke til.

 

Bare så det er sagt, jeg er overhodet ikke ute etter å ta deg. Bildene var fine de :)

Skjønner det, men når moderatorene bare overser hele greiene, får det være deres problem. Jeg har 30% advarselsnivå allerede, så jeg bryr meg ikke særlig mye om de gir meg 10% til. :D

Lenke til kommentar
Hvis jeg var deg, ville jeg sletta de fort som fy, og så eventuelt lenka til de. Du kan spare deg for mye trøbbel på den måten.

Faktisk så har jeg bestemt meg for ikke å bry meg. Det har allerede vært en moderator innom tråden da jeg postet de to første bildene. Er det ikke lovlig å legge ut link til en fotoside, og så linke direkte til bildene som står med signatur og alt, så får det være noen andres problem. Ønsker diskusjon.no bildene fjerner har de også myndighet til å gå inn og fjerne bildene som ligger i postene mine - hvis de så intenst ønsker å ødelegge både gleden og tråden vi har her.. :)

 

Men i noen tilfeller hjelper det til

Jo, men du får neppe særlig mye bedre bilder med f.eks. en 400/5.6L enn med 70-200'en din og en konverter. Nesten alle fuglebilder kan taes på 300mm brennvidde eller mindre, det krever bare mer tid, energi og en etikk som sier at det er OK å skremme / plage fugler eller dyr for å få gode fuglebilder.

 

Nå fikk jeg plutselig mye mindre sansen for deg..

Lenke til kommentar

Hei, velkommen til internett.

Ingen bryr seg om at noen bruker bildene til andre fotografer for å vise fine bilder. Så lenge ingen har noen som helst fortjeneste så bryr ikke engang fotografene seg.

De har lagt bilder på internett, og de vet at dette kamn bli gjort, og det værste som skjedde her var at en 4 - 5 stk la til siden deres som bokmerke.

Lenke til kommentar

Over til noe helt annet.

Jeg har hatt postmannen på døra i dag jeg og :)

 

Blitz, ymse bouncesaker, Better Beamer og synk-kabel. Alt virker som det skal, men jeg sliter med en ting. Når jeg monterer blitzen i en sånn gammeldags blitzbrakett for å få den vekk fra kamera, da virker ikke blitzen. Så lenge jeg ikke setter blitzen i braketten virker kabelen helt fint. Jeg har inntrykk av at problemet er at blitzkontaktene kortslutter i braketten. Noen som har en ide om hvordan jeg kan isolere kontaktene?

Lenke til kommentar
Hei, velkommen til internett.

Ingen bryr seg om at noen bruker bildene til andre fotografer for å vise fine bilder. Så lenge ingen har noen som helst fortjeneste så bryr ikke engang fotografene seg.

De har lagt bilder på internett, og de vet at dette kamn bli gjort, og det værste som skjedde her var at en 4 - 5 stk la til siden deres som bokmerke.

Fullstendig klar over alt dette.

Ingen grunn til å prate til meg som om jeg er en fossil.

Lenke til kommentar
Plage en fugl for å ta et bilde av den? Hva er det for en holdning?

Haha, les innlegget én gang til du...

Huh?

Vanskelig å forstå?

 

L E S

I N N L E G G E T

É N

G A N G

T I L

 

Forstår du enda ikke hva jeg skriver, spør foreldrene dine...

 

HAHAHA, hysterisk :p

Jeg leste innlegget, men fant ikke grunnen til at jeg skulle lese det igjen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...