Pebino Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 1900 kroner, aldri åpna Ser at Japan Photo tar 3000, så virker som en god pris. Og det er et objektiv jeg har sikla litt på så Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 8. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2010 (endret) Sjømat er noe av det jeg skulle hatt penger for å spise igjen. Reker går, og krepsehaler. Men resten, nei æsj. Og lukta, synet, konsistensen, arbeidet, huff nei, grandis! Vi skulle ha sjømatkveld på Hvaler i sommer. Vi hadde hummer, kreps, blåskjell, reker, krabbe og noe annet dill, jeg hadde grandiss =D Endret 8. januar 2010 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
eriklovold Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Reker med sitron, salt og pepper og majones, på en fin loffskive... aahhhh... Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Ingenting slår grandis og sjømat etterfølgt av litt familietragedie. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Vi hadde hummer, kreps, blåskjell, reker, krabbe og noe annet dill, jeg hadde grandiss =D Jeg kan respektere at du ikke liker sjømat, men du kunne i hvert fall ha valgt en pizza med smak... Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 8. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2010 Vi hadde hummer, kreps, blåskjell, reker, krabbe og noe annet dill, jeg hadde grandiss =D Jeg kan respektere at du ikke liker sjømat, men du kunne i hvert fall ha valgt en pizza med smak... Eneste de hadde på bensinstasjonen kl 04:00 på natta i fredrikstad Lenke til kommentar
ventle Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 du måtte bruke våpen for å få tillatelse til å innta grandis i ett sjømatselskap? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 du måtte bruke våpen for å få tillatelse til å innta grandis i ett sjømatselskap? Våpen må til for og folk til å spise den Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Tenker heller det må våpen til for å forsvare grandiosaen. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Våpen må til for og folk til å spise den Spiser heller skalldyr enn grandis. Vil også vurdere lever foran grandis ... Lenke til kommentar
ventle Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Enten liker du grandis, ellers liker du det ikke. For meg er grandis noe av det bedre jeg kan få servert Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 (endret) Våpen må til for og folk til å spise den Spiser heller skalldyr enn grandis. Vil også vurdere lever foran grandis ... Har hendt jeg går i reklamefella. Den jævla tv-reklamen får grandisen til og se smakfull ut,når det mange år siden siste bit blir man til å resonere seg fram til at det var vel ikke så ille allikevel og dem har sikkert forbedret smaken siden siste smaksforsøk. Vel,jeg lever i vilfarelsen helt frem til første bit,også går det noen år til neste reklame klarer og overtale meg igjen. At man ikke kan klare å lære seg den leksa Endret 8. januar 2010 av Nautica Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Grandis er dritt, Big One er derimot ganske OK - iallefall etter de mekka ny bunn. Er jo uansett ikke mye arbeid å mekke hjemmelaga da... That said, sitter nå og spiser en dolly-pizza. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Våpen så du kunne ta deg selv av dage før lukta sev inn i nesa? Lenke til kommentar
fototim Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 (endret) Inspirert av sjømatdebatten har jeg nå lagd paela. Snadder. Har et lite triks som jeg snappa opp fra Lars Barmen. Han brukte det på fiskesuppe, jeg har adoptert det til andre fiske og sjømatretter. Renser rekene og tar vare på skallet. Freser det i litt rapsolje, og slår over passelig med veske (i dette tilfellet den mengden vann jeg trenger til risen). Siler av etter ti minutter og har en smakfull kraft. Så er det bare å steike kyllingbiter, og frese grønnsakene (e.eks parika, lauk og kvitlauk), tilsette ris og kraft. En god dasj med ollivenolje gjør seg. Bruker gjerne litt fisk og. Den legges oppå etter ca ti minutter. Rekene tilsettes helt til slutt. Et lite triks til: Bruk grautris til paela. Koker du den forsiktig så unngår du at det blir klissete. Endret 8. januar 2010 av fototim Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Jippii! Da er den på plass. Enormt mye bedre kvalitet enn Bamboo-versjonen. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Reker er forresten det eneste skalldyret som er etandes. Resten er heller lite godt. What? Sikker på at du ikke prøvde å røyke dem eller noe? Røyker gjerne blåskjell, nydelig med litt friske finstrimlede grønnsaker, rømmesalat og knusktørr fyldig hvitvin Lenke til kommentar
Mundus Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Inspirert av sjømatdebatten har jeg nå lagd paela. Snadder. Har et lite triks som jeg snappa opp fra Lars Barmen. Han brukte det på fiskesuppe, jeg har adoptert det til andre fiske og sjømatretter. Renser rekene og tar vare på skallet. Freser det i litt rapsolje, og slår over passelig med veske (i dette tilfellet den mengden vann jeg trenger til risen). Siler av etter ti minutter og har en smakfull kraft. Så er det bare å steike kyllingbiter, og frese grønnsakene (e.eks parika, lauk og kvitlauk), tilsette ris og kraft. En god dasj med ollivenolje gjør seg. Bruker gjerne litt fisk og. Den legges oppå etter ca ti minutter. Rekene tilsettes helt til slutt. Et lite triks til: Bruk grautris til paela. Koker du den forsiktig så unngår du at det blir klissete. Der ble du utnevnt til kokk på Pentaxianertreffet gitt..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå