Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som har erfaringer med dette?

Nei, men basert på bildene ser det ikke ut som om det er værtettet - ingen pakninger på batteridørene. Det er jo litt nedtur på en D300. MB-D10 er metall, og det er det vel også tvilsomt om dette er. Men det er veldig mye billigere da... :roll:

Noen som har forslag til hvor jeg bør kjøpe ny strømforsyning til den gamle laptoppen min? Kaninen gnagde over ledningen... :roll:

Hvilken type/merke er det? Jeg sitter med et lass fujitsu siemens strømforsyninger av forskjellig type, og de skal kastes...

Alternativt så tror jeg universal strømforsyning av typen no-name på finn er en grei og billig løsning.

Lenke til kommentar
Han redder seg inn igjen med å pynte kameraet med gaffatape. Superduperrutinert! Sikkert ingen som kommer på å stjele det nå!

Ikke uvanlig å dekke merkenavn og produktnavn med sort elektrikerteip.. Det er en ting at de ser et stort kamera, men de som ser etter merkenavn får en faktor mindre å se etter..

Men det som i minst grad blir stjålet er nok et Leica M9, hvem gidder å stjele et kjipt gammelt filmkamera? Det er jo verdiløst. :wee:

Lenke til kommentar
Noen som har forslag til hvor jeg bør kjøpe ny strømforsyning til den gamle laptoppen min? Kaninen gnagde over ledningen... :roll:

Prøv Clas Ohlson. Kaninragu er godt.

Men det som i minst grad blir stjålet er nok et Leica M9, hvem gidder å stjele et kjipt gammelt filmkamera? Det er jo verdiløst. :wee:

Apropos Leica. Leste Kineseren av Henning Mankell i romjulen. Der var det en fotograf med en Leica M8; som hadde vært hans faste følgevenn i 10 år ;) Muligens litt feil?

Lenke til kommentar
Noen som har erfaringer med dette?

Nei, men basert på bildene ser det ikke ut som om det er værtettet - ingen pakninger på batteridørene. Det er jo litt nedtur på en D300. MB-D10 er metall, og det er det vel også tvilsomt om dette er. Men det er veldig mye billigere da... :roll:

Da dropper jeg det :)

Noen som vet ca hvor lang tid det tar å få varer fra JP? Har bestilt et D300S, som er på lager. Og når jeg bestilte kom det ikke opp noen steder å velge adresse, så det ble bare poststed og navn. Hvordan vet jeg når det er på posthuset da?

Lenke til kommentar
Noen som vet ca hvor lang tid det tar å få varer fra JP? Har bestilt et D300S, som er på lager.

Ser ut som JP ikke helt har kommet i gang etter jula, jeg bestilte noe på søndag og det er enda ikke sendt. Det var også på lager. Jeg var inne å kikket i går hvor lang tid det har tatt før og de andre gangene jeg har kjøpt kamerautstyr der så har det som regel blitt sendt dagen etterpå.

Lenke til kommentar
bare synd journalistene ikke tjener nok til å noen gang ever være close til å få råd til Leicaen da =)

Tja, en Leica M9 er dyr, men det er 'bare' 16000 mer for en M9 enn det er for et 1Dmk4. Om man mener man kan klare seg med "billig" Leica-optikk trenger det ikke å bli så veldig mye dyrere.

For ikke å snakke om de dokumentarfotografene som fortsatt skyter film. En M7 er helt overkommelig for de fleste, men fortsatt verdt mer enn f.eks. et 500D med kitobjektiv. Og en uinformert tyv vil alltid ta et Canon 500D, "Canon", "Digital" og "zoom" er ting som høres dyrt ut.. :)

:)

Apropos Leica. Leste Kineseren av Henning Mankell i romjulen. Der var det en fotograf med en Leica M8; som hadde vært hans faste følgevenn i 10 år ;) Muligens litt feil?

Hehe, eventuelt kan det hende han har hatt en M8 en stund, og brukte M7/6 før?

Har enda ikke lest den, men det må jeg vel, er glad i Mankell.

Selv blir jeg mer irritert hver gang jeg ser en film eller tv-serie der det er pressefolk, og alle står med gamle FM2 og Canon AE-1. Gode manuelle kamera, men det var vel knapt mange pressefotografer som arbeidet i dagspressen med et FM2 på 90-tallet.

West Wing cocker det opp ekstra av og til, der har jeg sett fotografer med en 600/4L innendørs i et konferanserom!

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar
West Wing cocker det opp ekstra av og til, der har jeg sett fotografer med en 600/4L innendørs i et konferanserom!

Eller politi/csi serier der de bruker entry-level Nikon. De knipser bilder av bevis uten blits men bildene er blitsbelyst eller at pop-up blitsen er oppe og fx-folka lager skikkelig overdreven blitslyd i ettertid. :no: :!:

Trur det kun er Bones som gjør det någenlunde rett. De har ringblits montert på objektivet.

Endret av Ildhode
Lenke til kommentar
Eller politi/csi serier der de bruker entry-level Nikon. De knipser bilder av bevis uten blits men bildene er blitsbelyst eller at pop-up blitsen er oppe og fx-folka lager skikkelig overdreven blitslyd i ettertid. :no: :!:

Trur det kun er Bones som gjør det någenlunde rett. De har ringblits montert på objektivet.

Har sett en del eldre krim som er ganske troverdig sånn sett. Tidlige episoder av the Bill, f.eks., en ung DC som liker å ta bilder, som har et eller annet Milonta-kamera og fremkaller bildene selv. Senere har the Bill begynt å bruke Panasonic G1, egentlig forståelig, skjermen gjør ting mer visuelt og merkbart.

Husker en serie om et London-hotell som gikk på NRK, der var det ei jente som var med i noe Idol-aktig, regissøren mente det var greit nok med fire tusen paparazzier som alle sammen fotograferte med Canon 300D og popupblits, alle sølvfargede.

Er sånn på stort sett alle temaer. I serier som 24 er 90% av datasnakket bare vrøvl og overdreven bruk av tøffe dataord :p

Tipper rørleggere også påpeker feil og mangler hver gang rørlegging blir nevnt i filmer.

Lest Pondus? :p

Lenke til kommentar
Er sånn på stort sett alle temaer. I serier som 24 er 90% av datasnakket bare vrøvl og overdreven bruk av tøffe dataord :p

Tipper rørleggere også påpeker feil og mangler hver gang rørlegging blir nevnt i filmer.

I 24 fungerer til og med GPS på T-Banen :p.

<frustrasjon>

NSB sliter nesten hver eneste dag med forsinkelser på strekningen jeg reiser til/fra jobb. Idag var toget pokker meg innstilt pga mangel på materiell. ARG!

"De reisende må vente på neste tog. Beklager."

Slike tilstander oppfordrer ikke akkurat til "grønn" reising, som tog jo i utgangspunktet er...

</frustrasjon>

Francis

Endret av :Francis:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...