Simon Aldra Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Jeg synes det er ironisk at Forsvarets MEDIEavdeling vil ha søknader fra fotografer sendt med snail mail =D http://foto.no/cgi-bin/rubrikk/visjobb.cgi?id=2614 Infoavdelingen i Hæren trengte iallfall ikke det. Personen som blir tatt opp til FMS får iallfall boltre seg med to 5D Mark II og et lass med optikk. 5Dmk2? Hadde ikke et 1Dmk3 vært mer, vel, egnet? Lenke til kommentar
stonhans Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 (endret) Jeg synes det er ironisk at Forsvarets MEDIEavdeling vil ha søknader fra fotografer sendt med snail mail =D http://foto.no/cgi-bin/rubrikk/visjobb.cgi?id=2614 Infoavdelingen i Hæren trengte iallfall ikke det. Personen som blir tatt opp til FMS får iallfall boltre seg med to 5D Mark II og et lass med optikk. Jeg tok aldri førstegangstjeneste pga. latskap og en svak svak svak mengde aspberger og add i kroppen, men å fotografere våpen, soldater og tanks.. ja. Det hadde vært noe annet enn å fotografere 22 menn som springer etter en lærball. Mulig jeg sender inn en søknad. Tenk på alt man kommer til å oppleve! EDIT: Meen så har jeg ikke noen portofolie enda.. case closed. Endret 5. januar 2010 av stonhans Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Er det noen påmeldingsfrist i "ein stad, eit år"-utfordringen? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Er det noen påmeldingsfrist i "ein stad, eit år"-utfordringen? Tja, det er vel en frist en eller annen gang. Men det er ikke for sent enda; hvis du ikke har tenkt å ta bilde hver eneste dag, da. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Pingle. 12 bilder og 3(?)frikort betyr jo at man kan levere første bilde i april om man begynner med frikortene. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Pingle. 12 bilder og 3(?)frikort betyr jo at man kan levere første bilde i april om man begynner med frikortene. Nettopp. Er sikkert lurt å begynne litt før Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Jeg synes det er ironisk at Forsvarets MEDIEavdeling vil ha søknader fra fotografer sendt med snail mail =D http://foto.no/cgi-bin/rubrikk/visjobb.cgi?id=2614 Infoavdelingen i Hæren trengte iallfall ikke det. Personen som blir tatt opp til FMS får iallfall boltre seg med to 5D Mark II og et lass med optikk. 5Dmk2? Hadde ikke et 1Dmk3 vært mer, vel, egnet? På sett og vis. De har annet tilgjengelig, men for den vernepliktige fotografen er 5D II det nyeste - iallfall álá våren '08. Underskrivende i annonsen skyter med to 1DII og én 1DsII - om han ikke har oppgradert siden sist jeg møtte han. FMS gjør veldig mye reportasje og slikt, da er fullformat med gode ISO-egenskaper ypperlig, samt videofunksjonaliteten. Tidligere pressefolk ved Fellesoperativt hovedkvarter utnyttet veldig 5DII med å la én person filme, ta bilde og skrive med meget gode resultater. 1DIII blir brukt av medieoffiser i Meymaneh for eksempel - der hvor robusthet er en veldig viktig faktor. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewI...em=180443472483 Kronerulling anyone? Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Pingle. 12 bilder og 3(?)frikort betyr jo at man kan levere første bilde i april om man begynner med frikortene. Nettopp. Er sikkert lurt å begynne litt før Når eg laga utfordringa la eg ikkje ut nokon påmeldingsfrist. Det er opp til kvar enkelt deltakar å melda seg på med sin eigen tråd i tide til at h*n klarar å gjennomføra utfordringa i høve til det deltakarnivået ein vel seg. Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Då var eg tilbake på skulebenken. Skulen er grei nok i seg sjølv, men eg kjem meg jo ikkje ut før det er mørkt ute, søren. > Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewI...em=180443472483 Kronerulling anyone? Blir med jeg,hvor mange minutter får jeg låne/leid den da,for en hundrelapp Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Haha, der fikk jeg den igjen.. Viste en kompis no bilder; "Wow, sykt bra kamera du har"... Ehm.. Jah Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Haha, der fikk jeg den igjen.. Viste en kompis no bilder; "Wow, sykt bra kamera du har"... Ehm.. Jah "Du overbevistemeg nettopp til å kjøpa DSLR, bildene dine er flotte!" Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 No i den duren ja, skulle gitt han smekk Lenke til kommentar
ventle Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Tror snart jeg må skrape sammen penger til ny mobil.. den forrige tok seg nettopp ett bad, men funker enda, så jeg la den til tørk. Er noen skumle våte flekker bak skjermen som sikkert ikke forsvinner Fukt som har kommet inn i ett LCD-panel er vanskelig å bli kvitt, men ett racingtips for å redde fuktskadet elektronikk er å bade det i rødsprit. Det har reddet både to mobiler og en pc for min del. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 (endret) Da jeg druknet mobilen min i sommer (lå over natten ute i kraftig regnvær og var stein død og gjennomvåt da jeg fant den om morgenen), la jeg den i stekeovnen på 50 grader i 12 timer. Den våknet til live, og fungerer nå helt fint. Ingen fukt noe sted her. PS: Nå må noen snart komme med en "your camera takes nice pictures"-stripe fra What The Duck! Endret 5. januar 2010 av Anew Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 PS: Nå må noen snart komme med en "your camera takes nice pictures"-stripe fra What The Duck! Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Da jeg druknet mobilen min i sommer (lå over natten ute i kraftig regnvær og var stein død og gjennomvåt da jeg fant den om morgenen), la jeg den i stekeovnen på 50 grader i 12 timer. Den våknet til live, og fungerer nå helt fint. Ingen fukt noe sted her. PS: Nå må noen snart komme med en "your camera takes nice pictures"-stripe fra What The Duck! Tror grønnsåpen har satt seg rimelig godt, gitt Men mobilen funker, selv om jeg må trykke ca 1000 ganger på av/på knappen for at den skal reagere, og at det er grønnsåpeflekker under skjermen Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 PS: Nå må noen snart komme med en "your camera takes nice pictures"-stripe fra What The Duck! Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 5. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2010 Jeg synes det er ironisk at Forsvarets MEDIEavdeling vil ha søknader fra fotografer sendt med snail mail =D http://foto.no/cgi-bin/rubrikk/visjobb.cgi?id=2614 Infoavdelingen i Hæren trengte iallfall ikke det. Personen som blir tatt opp til FMS får iallfall boltre seg med to 5D Mark II og et lass med optikk. Hmm, jeg skal inn til førstegangstjenesten i 2010. Sendte de mail jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå