Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er helt nybegynner derav spørsmålet:

Har D90 og ønsker meg et objektiv med bra zoom.

Er Nikkor AF-S 70-300mm å anbefale? eller får jeg mer for noen tusen ekstra? Har sett tamron og sigma har 70-300 objektiver, hvordan er disse?

Tar også med glede i mot gode tips og forklaringer rundt dette med tele.

Takk

Lenke til kommentar
Er helt nybegynner derav spørsmålet:

Har D90 og ønsker meg et objektiv med bra zoom.

Er Nikkor AF-S 70-300mm å anbefale? eller får jeg mer for noen tusen ekstra? Har sett tamron og sigma har 70-300 objektiver, hvordan er disse?

Tar også med glede i mot gode tips og forklaringer rundt dette med tele.

Takk

70-300 VR leverer overraskende bra, fungerer også bra på fullformat med enkelte svakheter som alle objektiv i den klassen har. Men mye for pengene.

Edit:

Siden du har D90 kan du se på bruktmarkedet etter 80-200mm f/2.8 (AF-D), bør kunne få et prakteksemplar til samme pris som Nikon 70-300 VR (eller enda lavere).

Edit2:

AF-S 70-200mm f/2.8 VR (første utgave) kan med litt flaks fås for 8000. Også et vanvittig bra objektiv, nypris ligger på rundt 18.000 sist jeg sjekket for ikke så lenge siden.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Blir nesten tåpelig å sitte å snakke dritt om Sigma på grunn av ETT eksemplar. Jaaadaa, sigma har et rykte på seg for å være kvalitetsvarierende, men mitt Sigma 150mm fungerte 100%, mitt Nikon D300 fungerte dog ikke 100% da jeg fikk det, heller ikke 24-70mm'er.

Jeg ville heller kritisert FV for dårlig kundehåndteringen, enn Sigma for dårlig kvalitetssikring. FV kan klage til Sigma, dere klager til FV.

EOD!

Lenke til kommentar
...

Tusen takk!

Hvilke sider er gode på brukt fotoutstyr?

Hvordan er "zoomen" på dette i forhold? (som sagt nybegynner)

http://www.foto.no/cgi-bin/bruktmarked/index.cgi

Pleier inneholde en del bra, men pass deg for folk som tror de har gull i skapet. Dvs, sjekk nypris og hva andre selger tilsvarende for. Enda bedre, sjekk på forumet her :)

Edit:

Aldri forhåndsbetal, og alle helst møt opp personlig for å sjekke om utstyret er ok, prøv det på ditt kamera. Er prisen for god til å være sann, ja, så er den i 99.99% av tilfellene nettopp det :) Styr unna de som vil ha penger på konto, og er på ferie i Spania eller ligenende og skal sende så fort de får penger.

Edit2:

Også smart å sjekke om telefonnummer og navn stemmer overens med telefonkatelogen, samt sted.

Endret av TGB
Lenke til kommentar
...

Tusen takk!

Hvilke sider er gode på brukt fotoutstyr?

Hvordan er "zoomen" på dette i forhold? (som sagt nybegynner)

Hva er "zoom"? Er det noe av dette?

Som jeg så ydmykt skrev er jeg nybegynner. Morsom post du hadde der, selvsagt skjønnte du ikke hva jeg mente, og da er det bare rett og rimelig at du spør. Takk for at vi har slike som deg på forumet her!

Nautica og TGB: tusen takk for gode tips og forklaringer:)

Lenke til kommentar
Når skal Sigma skjønne at kvalitetskontroll er viktig?

Den dagen alle tidligere kunder joiner meg i min boikott.

Har 3 Sigma objektiver liggende rett foran meg som fungerer perfekt til det de er laget for, nemlig skarpe bilder.

Hvis man skal følge denne (sensurert av gjøken KoKo) "join the boikott" så ville det vel være ytterst få produkter man kan kjøpe ? Cola er usundt, røyking er skadelig, Leica er sikkert laget av nazistål, Canon har hatt flere oljelekkasjer (ukjent om dette har gått ut over fuglebestanden i området), Nikon D5000 har hatt en masseprodusert feil, Ford Explorer hadde skremmende mange punkteringer med over 300 kjente ulykker (det sikkert få fikk med seg, er at samlebåndet som ble brukt var for smalt for dette misfosteret av ett drog av en bil og dekkene rullet praktisk talt ferdig ødelagte ut fra fabrikken). Kommer sikkert på flere eksempel for de som trenger det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...