# offline Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Jeg så en gedigen gulost der ute. Mega svær! Vi snakker astronomiske proporsjoner Noen som skal ut ikveld? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Noen som skal ut ikveld? Sjekke gradestokk. -16.9 grader. Nope. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Veldig ivrig på litt måne/stjernehimmel fotografering; men ble enig med meg selv om å ikke ødelegge døgnrytmen så tidlig i uka. Så lar det være Lenke til kommentar
Dundersalt Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Er helt nybegynner derav spørsmålet: Har D90 og ønsker meg et objektiv med bra zoom. Er Nikkor AF-S 70-300mm å anbefale? eller får jeg mer for noen tusen ekstra? Har sett tamron og sigma har 70-300 objektiver, hvordan er disse? Tar også med glede i mot gode tips og forklaringer rundt dette med tele. Takk Lenke til kommentar
TGB Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 (endret) Er helt nybegynner derav spørsmålet: Har D90 og ønsker meg et objektiv med bra zoom. Er Nikkor AF-S 70-300mm å anbefale? eller får jeg mer for noen tusen ekstra? Har sett tamron og sigma har 70-300 objektiver, hvordan er disse? Tar også med glede i mot gode tips og forklaringer rundt dette med tele. Takk 70-300 VR leverer overraskende bra, fungerer også bra på fullformat med enkelte svakheter som alle objektiv i den klassen har. Men mye for pengene. Edit: Siden du har D90 kan du se på bruktmarkedet etter 80-200mm f/2.8 (AF-D), bør kunne få et prakteksemplar til samme pris som Nikon 70-300 VR (eller enda lavere). Edit2: AF-S 70-200mm f/2.8 VR (første utgave) kan med litt flaks fås for 8000. Også et vanvittig bra objektiv, nypris ligger på rundt 18.000 sist jeg sjekket for ikke så lenge siden. Endret 4. januar 2010 av TGB Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 http://www.mir.com.my/rb/photography/compa...eyes/6mmf28.htm "Good morning, Dave" Lenke til kommentar
Dundersalt Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 ... Tusen takk! Hvilke sider er gode på brukt fotoutstyr? Hvordan er "zoomen" på dette i forhold? (som sagt nybegynner) Lenke til kommentar
# offline Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Noen som skal ut ikveld? Sjekke gradestokk. -16.9 grader. Nope. Crap! Den osten hadde fart på seg og borte ble den Lenke til kommentar
# offline Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 ... Tusen takk! Hvilke sider er gode på brukt fotoutstyr? Hvordan er "zoomen" på dette i forhold? (som sagt nybegynner) Hva er "zoom"? Er det noe av dette? Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 http://www.mir.com.my/rb/photography/compa...eyes/6mmf28.htm "Good morning, Dave" this lens is no way an easy lens to handle as it is very bulky and damn heavy "It can only be attributable to human error." Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 4. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2010 Blir nesten tåpelig å sitte å snakke dritt om Sigma på grunn av ETT eksemplar. Jaaadaa, sigma har et rykte på seg for å være kvalitetsvarierende, men mitt Sigma 150mm fungerte 100%, mitt Nikon D300 fungerte dog ikke 100% da jeg fikk det, heller ikke 24-70mm'er. Jeg ville heller kritisert FV for dårlig kundehåndteringen, enn Sigma for dårlig kvalitetssikring. FV kan klage til Sigma, dere klager til FV. EOD! Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Ja, men Olsen vi må bare se på våre egne resultater og ikke tenke på de som må ha "zeiss" for å ta bra bilder 150mm'eren er nesten unik Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 ... Tusen takk! Hvilke sider er gode på brukt fotoutstyr? Hvordan er "zoomen" på dette i forhold? (som sagt nybegynner) Zoomfaktoren er irrelevant,brennvidden er det man bruker for å konstantere bruksmulighetene på et objektiv. Ta og les denne guiden om brennvidder. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 (endret) ... Tusen takk! Hvilke sider er gode på brukt fotoutstyr? Hvordan er "zoomen" på dette i forhold? (som sagt nybegynner) http://www.foto.no/cgi-bin/bruktmarked/index.cgi Pleier inneholde en del bra, men pass deg for folk som tror de har gull i skapet. Dvs, sjekk nypris og hva andre selger tilsvarende for. Enda bedre, sjekk på forumet her Edit: Aldri forhåndsbetal, og alle helst møt opp personlig for å sjekke om utstyret er ok, prøv det på ditt kamera. Er prisen for god til å være sann, ja, så er den i 99.99% av tilfellene nettopp det Styr unna de som vil ha penger på konto, og er på ferie i Spania eller ligenende og skal sende så fort de får penger. Edit2: Også smart å sjekke om telefonnummer og navn stemmer overens med telefonkatelogen, samt sted. Endret 4. januar 2010 av TGB Lenke til kommentar
Dundersalt Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 ... Tusen takk! Hvilke sider er gode på brukt fotoutstyr? Hvordan er "zoomen" på dette i forhold? (som sagt nybegynner) Hva er "zoom"? Er det noe av dette? Som jeg så ydmykt skrev er jeg nybegynner. Morsom post du hadde der, selvsagt skjønnte du ikke hva jeg mente, og da er det bare rett og rimelig at du spør. Takk for at vi har slike som deg på forumet her! Nautica og TGB: tusen takk for gode tips og forklaringer:) Lenke til kommentar
# offline Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Bare hyggelig! Jeg er her for å hjelpe, ikke drive gjøn Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Jeg synes det er ironisk at Forsvarets MEDIEavdeling vil ha søknader fra fotografer sendt med snail mail =D http://foto.no/cgi-bin/rubrikk/visjobb.cgi?id=2614 Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Når skal Sigma skjønne at kvalitetskontroll er viktig? Den dagen alle tidligere kunder joiner meg i min boikott. Har 3 Sigma objektiver liggende rett foran meg som fungerer perfekt til det de er laget for, nemlig skarpe bilder. Hvis man skal følge denne (sensurert av gjøken KoKo) "join the boikott" så ville det vel være ytterst få produkter man kan kjøpe ? Cola er usundt, røyking er skadelig, Leica er sikkert laget av nazistål, Canon har hatt flere oljelekkasjer (ukjent om dette har gått ut over fuglebestanden i området), Nikon D5000 har hatt en masseprodusert feil, Ford Explorer hadde skremmende mange punkteringer med over 300 kjente ulykker (det sikkert få fikk med seg, er at samlebåndet som ble brukt var for smalt for dette misfosteret av ett drog av en bil og dekkene rullet praktisk talt ferdig ødelagte ut fra fabrikken). Kommer sikkert på flere eksempel for de som trenger det. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Jeg synes det er ironisk at Forsvarets MEDIEavdeling vil ha søknader fra fotografer sendt med snail mail =D http://foto.no/cgi-bin/rubrikk/visjobb.cgi?id=2614 Infoavdelingen i Hæren trengte iallfall ikke det. Personen som blir tatt opp til FMS får iallfall boltre seg med to 5D Mark II og et lass med optikk. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Tror snart jeg må skrape sammen penger til ny mobil.. den forrige tok seg nettopp ett bad, men funker enda, så jeg la den til tørk. Er noen skumle våte flekker bak skjermen som sikkert ikke forsvinner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå