Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Absolutt, de er en stor og seriøs aktør. Kjører veldig lave priser nå som de er ny her til lands og prøver kapre markedsandeler fra komplett.no osv!

De er største nettaktøren i Sverige f.eks.

Endret av phax
Lenke til kommentar
Jippii! Da blir det nok en Wacom Intuos4 medium på meg. :)

Grattis! Hvilke innstillinger kjører folket forresten på sine wacom brett? Jeg klarer ikke bli komfortabel med "pen mode", så kjører den i "mouse mode" med avslått akselerasjon og lav sensitivitet.

Pen mode all the way.

Jippii! Da blir det nok en Wacom Intuos4 medium på meg. :)

Ah. eg går å sikler på brett og. Hvor kjøpte du?

God kontakt.

Lenke til kommentar
Pen mode all the way.

Blir du ikke sliten av å bevege armen så forbanna mye frem og tilbake da?

Med en overflate på lik størrelse som en A6 side trenger jeg ikke å bevege hånden så mye. Pen mode er uansett mye mer nøyaktig i retusjeringsarbeid enn mouse mode.

Lenke til kommentar

I dag fortsatte den tragikomiske historen rundt Sigmas kvalitetskontroll og deres servicepartnere. Jeg er en heldig eier av et bakfokuserende helvete av et Sigma 50mm f/1.4. Objektivet mitt er to dager gammelt og fokuserer så ille at selv søkeren på en 450D vil kunne viser tydelige avvik.

Likevel må objektivet sendes inn da FotoVideo's servicepersonell forklarer at de har hatt så mange 50mm'ere inne til kalibrering uten feil at de ikke lengre swapper varer direkte i butikk. Dette i sterk kontrast til selgerens uttaleser et par dager før om at det kun var de to første batchene av Sigma's 30mm som hadde slike problemer og at Sigma var minst like pålitelig som original optikk.

Hadde jeg vært en slem gutt hadde jeg i grunn bare ytret ønske om å bytte varen i en annen vare uten å nevne at objektivet er defekt. Det lønner seg med andre ord å ikke være ærlig. På spørsmål om låneoptikk var svaret negativt.

Sigma? No more.

Lenke til kommentar
I dag fortsatte den tragikomiske historen rundt Sigmas kvalitetskontroll og deres servicepartnere. Jeg er en heldig eier av et bakfokuserende helvete av et Sigma 50mm f/1.4. Objektivet mitt er to dager gammelt og fokuserer så ille at selv søkeren på en 450D vil kunne viser tydelige avvik.

Likevel må objektivet sendes inn da FotoVideo's servicepersonell forklarer at de har hatt så mange 50mm'ere inne til kalibrering uten feil at de ikke lengre swapper varer direkte i butikk. Dette i sterk kontrast til selgerens uttaleser et par dager før om at det kun var de to første batchene av Sigma's 30mm som hadde slike problemer og at Sigma var minst like pålitelig som original optikk.

Hadde jeg vært en slem gutt hadde jeg i grunn bare ytret ønske om å bytte varen i en annen vare uten å nevne at objektivet er defekt. Det lønner seg med andre ord å ikke være ærlig. På spørsmål om låneoptikk var svaret negativt.

Sigma? No more.

Jeg hadde ikke gitt meg. Du har jo en defekt vare?

Lenke til kommentar
*snipp*

Likevel må objektivet sendes inn da FotoVideo's servicepersonell forklarer at de har hatt så mange 50mm'ere inne til kalibrering uten feil at de ikke lengre swapper varer direkte i butikk. Dette i sterk kontrast til selgerens uttaleser et par dager før om at det kun var de .. *snipp*

*snipp*

Sigma? No more.

Delvis feil konklusjon. Vurder det andre firmaet i ligningen også ... Møkkabutikk!

Lenke til kommentar

Objektivet ble levert inn. Ærlig og snill som jeg er lot jeg de sende det til rekalibrering. Men det var jo intet problem å få en ny vare på stedet når en 5D MkII hadde et bakhjul som ikke reagerte.... etter en uke?

Velvel. Sitter å venter på at epoxylimet skal tørke slik at jeg får tatt i bruk AF confirm chip på min Zeiss. I grunn savner jeg ikke Shitma helt ennå :)

Lenke til kommentar
- det mekaniske grensesnittet kan være det samme som for vanlig EF (evt. EF-S) eller F-mount, bare med kortere avstand mellom fatning og filmplan. Dermed vil man ha mulighet til å bruke vanlige EF/EF-S/F-objektiver uten adapter hvis adapter ikke er tilgjengelig, og man kan leve med at nærgrensen blir ganske laber

Det går nok til H... da det vil være noen objektiver som stikker for langt bak og vil treffe lukkermekanismen. Husk at på enkelte objektiver så vil glasset stikke ut bak fatningen i enkelte tilfeller ...

Gjelder ikke det bare i så fall EF-S-objektiver? EF-glassene må vel holde seg langt nok fremme for ikke å treffe speilet på fullformatkameraer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...